Spring naar inhoud

- - - - -

Tandartsfobie

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 14 mei 2010 - 20:21

Oh en nog een tip Gorecki: Neem bach rescue remedy druppels voor je zenuwen. Die hiepen mij ook erg goed!

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 14 mei 2010 - 20:21.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 14 mei 2010 - 21:22

thanks voor de tips Ginger: ik neem de Bach Bloesems sowieso al in. heb er hier een drietal staan voor verschillende zaken :) Momenteel kan ik niet naar de tandarts waar ik normaal ga door de examens, dus moet er eentje in Brussel zien te vinden die liefst ook Nederlands spreekt en waartegen ik dus ook kan zeggen dat ik met angsten zit... Maandag bel ik... (moet mezelf dat hier serieus inprenten :) ) Sowieso neem ik mijn vriend mee als die kan want alleen zet ik er geen voet binnen :catangel

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 14 mei 2010 - 21:31

Gorecki zei:

thanks voor de tips Ginger: ik neem de Bach Bloesems sowieso al in. heb er hier een drietal staan voor verschillende zaken :) Momenteel kan ik niet naar de tandarts waar ik normaal ga door de examens, dus moet er eentje in Brussel zien te vinden die liefst ook Nederlands spreekt en waartegen ik dus ook kan zeggen dat ik met angsten zit... Maandag bel ik... (moet mezelf dat hier serieus inprenten :) ) Sowieso neem ik mijn vriend mee als die kan want alleen zet ik er geen voet binnen :catangel

Desnoods laat je iemand voor je bellen..

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#19 Geplaatst 15 mei 2010 - 16:06

Ginger-en-Noortje zei:

Je kan dat verdoven zo je wil.. maar een botontsteking kan je heeel veel ellende bezorgen!

Dat zien we dan wel weer, voorlopig gaat het al jaren goed en hopelijk blijft het nog jaren goed gaan.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#20 Geplaatst 15 mei 2010 - 16:13

:geluk: :geluk: :geluk:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 15 mei 2010 - 20:15

Ook hier een serieuze fobie. Ik heb nu ook een gaatje die pijn doet en ik zou ook dringend moeten gaan om het niet erger te maken, maar pff het zweet breekt mij al uit als ik eraan denk. Waarom precies? Geen idee. Ik vind de geluidjes enz. gewoon eng! Ik lig werkelijk serieus te bibberen in die stoel :(
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 15 mei 2010 - 21:49

Bij een echt goede tandarts mag u geen echte pijn ervaren tijdens behandelingen ;) Een goede tandarts moet u dan ook een tevreden gevoel geven achteraf, bij iemand waar ik dit niet bij heb zou ik niet terug gaan ;)
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 16 mei 2010 - 01:36

Misschien moeten we allemaal samen gaan met diegene die een fobie hebben :d

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 16 mei 2010 - 23:21

Troost je, je bent echt niet alleen...........!! Hier zit er nog zo eentje!!

De schuldige is een tandarts uit mijn jeugd!! Toen ik zo 7 jaar was, was er een tand die er dringend uit moest. Toen de tandarts me een verdovingsspuitje wou geven, deed ik wat vééél kinderen doen: NEE!!!! zeggen...!!
Een goeie tandarts zou zich niet laten ompraten en het kind gerust stellen. Maar die beul zei: "OK, met een spray op het tandvlees zal het ook wel gaan!" ja zeg, dat gebruiken ze hier als voorbereiding voor de spuit, niet als verdoving!!! Hij vroeg dan onmiddellijk aan mijn papa en broer om mij stevig vast te houden! Zegt genoeg zeker?? Hij begon dus die tand te trekken, en echt ik dacht dat ik doodging........!!! De pijn was verschrikkelijk, want die tand sliep natuurlijk helemaal niet!! 't Schijnt dat ik daar geroepen en getierd heb dat het niet mooi meer was!! In een impuls probeerde ik natuurlijk om mijn mond dicht te doen, zodat de beul haast niet mer zag waar hij mee bezig was!!! Maar hij deed verder!! Ik heb dan maar eens ferm op zijn vinger gebeten!!! Achteraf bleek dat hij naast de tand ook nog een stukje uit mijn tong gesneden had!!!
Niet verwonderlijk dus dat ik sindsdien als de dood ben voor werken aan mijn tanden............... :r

Het wordt nog mooier: hij zei tegen mijn ouders dat ik een stout onhandelbaar kind was!! Als straf omdat ik op zijn vinger gebeten had, kreeg ik toen we buiten waren nog een ferme klets op mijn kaak van mijn papa..................

Bewerkt door Lut, 16 mei 2010 - 23:24.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 16 mei 2010 - 23:24

Fijne papa, die je op je kaak slaat na zo een martelgang.. :gek:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 16 mei 2010 - 23:26

Ginger-en-Noortje zei:

Fijne papa, die je op je kaak slaat na zo een martelgang.. :gek:

't Ja, zo ging dat vroeger he!! Het is nu al 46 jaar geleden hoor!!
Ik heb het hem al lang vergeven (mijn papa he, NIET de tandarts!!)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 17 mei 2010 - 00:19

@ Zazu : niet slim dat je het zo uitstelt. Een afgebroken kies,heeft een grote risico op caries want uw glazuur is weg.Het rot zo...Eens het rot groot risico op infectie...En zelfs als je er niet écht ziek van bent, kan je CHRONISCH ziek worden door een onverzorgde mond.Dingen zoals aderverkalking, astmatisch zijn enz. Een afgebroken kies is zo opgelost,zonder pijn. :) Trouwens voor veel kleine gaatjes heb je niet eens een verdoving nodig.Hier in BE verdoven ze nogal gemakkelijk , uit (inderdaad) hun eigen gemakzucht.Maar vaak voel je niks, en is de verdoving krijgen lastiger op zich.
Een gouden raad, gaan.Zoek een goede tandarts, hoor achter ervaringen desnoods.Want ook al denk je niet direct ziek te zijn, je kan wel indirect kwalen krijgen van onverzorgde tanden ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#28 Geplaatst 18 mei 2010 - 11:09

Serenity zei:

@ Zazu : niet slim dat je het zo uitstelt. Een afgebroken kies,heeft een grote risico op caries want uw glazuur is weg.Het rot zo...Eens het rot groot risico op infectie...En zelfs als je er niet écht ziek van bent, kan je CHRONISCH ziek worden door een onverzorgde mond.Dingen zoals aderverkalking, astmatisch zijn enz. Een afgebroken kies is zo opgelost,zonder pijn. :) Trouwens voor veel kleine gaatjes heb je niet eens een verdoving nodig.Hier in BE verdoven ze nogal gemakkelijk , uit (inderdaad) hun eigen gemakzucht.Maar vaak voel je niks, en is de verdoving krijgen lastiger op zich.
Een gouden raad, gaan.Zoek een goede tandarts, hoor achter ervaringen desnoods.Want ook al denk je niet direct ziek te zijn, je kan wel indirect kwalen krijgen van onverzorgde tanden ;)
Chronisch ziek ben ik toch al ;) Ook al toen ik nog wel naar de tandarts ging trouwens.
Ik weet wat de risico's zijn, mijn moeder werkt in een tandarts praktijk.
Ik ga dus ECHT niet, ik kan niet eens bij mijn moeder op het werk komen zonder paniekaanvallen. Sterker nog, het er alleen al over hebben bezorgd me al een paniekaanval.
Het is heel erg, maar ik kan niet eens met mijn kinderen naar de tandarts, dat moet mijn man doen.

En ja, ik weet dat dat een probleem is, maar ik heb genoeg andere problemen waar ik eerst aan moet werken om een normaal leven te kunnen hebben, die tandarts staat op plaats 100 nog wat.