Spring naar inhoud

- - - - -

Zeuren

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 14 mei 2010 - 14:49

Hey,
Gini is nu 8 weken oud, en eet en drinkt normaal.
Maar als we bv. in de zetel of aan tafel iets eten wordt ze "helemaal kierewiet". Dan miauwt ze aan een stuk door en probeert ze alles om er ook wat van te eten. Als je haar dan oppakt probeert ze zicht los te wringen om toch maar aan dat eten te geraken.
Toen ze dat in het begin deed bij wat kaas heb ik haar gewoon geroepen naar haar etensbakje in de keuken en haar de kaas daar gegeven, maar na een tijdje staat ze toch weer in de living bij ons te zeuren hoewel in haar bakje toch nog kaas ligt :o . Hoe kunnen we dit oplossen?
Uiteindelijk heb ik haar gewoon moeten opsluiten en haar hokje met een warm dekentje, na wat miauwen viel ze wel in slaap maar ik doe het toch niet graag opnieuw...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:16

Negeren, negeren, negeren. Als je haar oppakt krijgt ze wat ze wil: aandacht.
Probeer haar wat af te leiden voor jullie gaan eten en als je haar negeert en blijft negeren kan ze het wel afleren volgens mij...
Een kittentje van 8 weken is natuurlijk nog heel erg kleintjes, dus je moet ook zorgen dat ze constant eten ter beschikking heeft staan en ook veel speeltjes en knuffelhoekjes....

Bewerkt door Jess, 14 mei 2010 - 15:18.
Reden van bewerken: aanvulling

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:24

ik zou ook zeggen negeren,
anders word ze het gewoon en dan kan het enkel verergen.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#4 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:28

Midas zei:

ik zou ook zeggen negeren,
anders word ze het gewoon en dan kan het enkel verergen.

Maar het probleem is dat ze (via onze benen :p ) op bv de zetel klimt en zo aan 'haar buit' geraakt. als ik haar niet oppak kan ze gewoon 'meeeten' met mij :catscratchhead
Dan krijgt ze dus toch wat ze wilt :s

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 mei 2010 - 15:54

Klinkt grof, maar je kan haar wegduwen zonder haar aan te kijken. Hier willen ze twee Ragdolls
ook vaak aan mijn benen omhoog krabbelen als we aan het eten zijn, ik ga dan zonder iets te zeggen
met mijn handen over mijn benen, dat zullen ze er wel af moeten. Het is niet zo aardig of leuk om te doen
maar de volhouder wint :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 14 mei 2010 - 22:53

Vooral niet toegeven, slechte aandacht is ook aandacht, dus als ze ergens op kruipt waar jullie eten op staat haar er direkt af zetten en kort en krachtig zeggen dat ze dit niet mag. En telkens dezelfde woorden gebruiken.  Ze is nog heel erg klein en heeft in feite haar mama nog een beetje nodig, dus knuffel haar zoveel je kan en speel er mee.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 mei 2010 - 13:52

Het slechte gedrag negeren en vooral volhouden om het te negeren, want bij poezen geldt de regel de aanhouder wint. Zeker haar ook niet het eten waarvoor ze zeurt in haar bakje geven, want dan heeft ze ook gewonnen. In het begin dat wij de poezen hadden stond de plantenspuit binnen hand bereik als we aan het eten waren. Als ze te dicht bij ons bord kwamen, eventjes plantenspuit gebruiken en ze gingen weer weg.
Je kan haar ook voor jullie aan tafel gaan zelf een portie natvoer geven, dan kan ze samen met jullie uit haar bakje eten. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#8 Geplaatst 15 mei 2010 - 20:08

Tja waarom zeggen ze nu een kat heeft personeel :miauw: :miauw: :miauw: