Spring naar inhoud

- - - - -

Klantendienst Royal Canin (voor catteries)

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1 Geplaatst 07 april 2009 - 11:10

Al sinds vorig jaar probeer ik tevergeefs Royal Canin te bereiken ivm een paar vragen...
Op dat moment waren we ons aan het voorbereiden op ons eerste nestje (dus dat moet rond mei 2008 geweest zijn. Nu begrijp ik best dat het even kan duren voor je antwoord krijgt op een mailtje, maar een jaar dat is toch wel heel lang...) en wou ik wat informatie ivm kittenpakketten enz. Nooit antwoord op gekregen helaas.

Ook dit jaar heb ik het nog eens paar keer geprobeerd en wederom geen antwoord.

Weet iemand hoe ik ze wel kan bereiken??? Echt goede klantenservice vind ik het niet hoor...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 07 april 2009 - 11:28

Wij hebben ook al verschillende mailtjes gestuurd naar hen. Nooit antwoord gekregen. Met het nieuwe voer van royal canin brit hebben we zeer slechte ervaringen gehad. Al onze katten waren doodziek ervan. Toen we dit melden kregen we nooit reactie. Toch vreemd...
Hier dus geen Royal Canin meer maar Bento Premium, veel minder commercieel, maar we hebben er veel betere resutaten mee. En ook met de Oropharma produkten van versele-laga zijn we ook zeer tevreden.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 07 april 2009 - 11:44

Er zijn een heleboel vragen die ik voor hen heb, maar zoals gezegd wil ik ook info vragen ivm kittenpakketten.

Wij zelf geven onze katten versvoer en kwaliteitsnatvoer (shesir, animonda, mi amor etc 100 procent vlees, geen suikers en granen of andere onzinnige plantaardige of chemische toevoegingen.)

Echter geef ik aan de zwangere en krolse poezen wel RC Queen (naast hun natvoer en versvoer), heb ik een paar katten die enkel droogvoer kunnen/mogen eten (eentje allergisch aan dierlijke proteïnen) en zullen ook de kittens naast hun versvoer en natvoer brokjes krijgen omdat ik me ervan bewust ben dat niet elke kittenkoper vers wilt voeren en ik wil dat mijn kleintjes daarop voorbereid zijn.

Aangezien RC voor een dierenwinkelvoer redelijk meevalt en goed verkrijgbaar is wil ik ook daarvan stalen meegeven in hun kittenpakket.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 07 april 2009 - 11:49

Ik heb RC kunnen bereiken door hen meermaals via e-mail te contacteren. Ik ben echter ook niet echt te spreken over de service. Eerst kreeg ik gewoon geen antwoord terug, maar de aanhouder wint hé. :twisted:
Ik wou lid zijn van de fokkerclub van RC zodat ik RC goedkoper kon krijgen en zodat ik kittenpakketjes kreeg voor de kittens. Mij werd echter verteld dat ik nog geen lid kon zijn omdat ik nog maar één nestje gefokt had. Je wordt pas lid vanaf je 2de nestje.
Ik snap de logica nog steeds niet en wat nog vreemder is, is dat Muizepoes van op dit forum wel lid kon worden, ondanks dat zij nog geen enkel nestje gefokt heeft.. :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 april 2009 - 11:49

Heb je al eens proberen bellen? Als ik me niet vergis, bestaat er al een topic over RC die bij iemand op bezoek kwam, dit was bij Muizepoes.

Wij zelf hebben tot nu toe nog geen slechte ervaringen met RC, maar nu ik het hier zo allemaal lees, ga ik er toch extra op letten :s :trance: want ze krijgen hier drie verschillende dingen van RC. Voor de gewone volwassen poezen Indoor Feline 27 en Beauty en voor de mamapoes Babycat extra

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 07 april 2009 - 11:52

Spanishke zei:

Heb je al eens proberen bellen? Als ik me niet vergis, bestaat er al een topic over RC die bij iemand op bezoek kwam, dit was bij Muizepoes.

Wij zelf hebben tot nu toe nog geen slechte ervaringen met RC, maar nu ik het hier zo allemaal lees, ga ik er toch extra op letten :s :trance: want ze krijgen hier drie verschillende dingen van RC. Voor de gewone volwassen poezen Indoor Feline 27 en Beauty en voor de mamapoes Babycat extra

Ik wou inderdaad bellen, maar ik vind geen telefoonnummer. Overigens wil ik zeker niet zeggen dat RC geweldig slecht is ofzo. Mijn keuze ligt gewoon bij een dieet dat echt aansluit bij wat de kat (obligate carnivoor) nodig heeft. En dat is niet bietenpulp, maïsgluten, rijst etc dat je in zovele kattenvoeding vindt ;-)

Voor de goeiekoop moet ik het niet doen, denk dat mijn manier van voeren nog duurder is als RC, maar ze doen het er schitterend op en de kattenbakken ruiken naar bloemetjes ;-)

Bewerkt door Smitten Kitten, 07 april 2009 - 11:55.

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#7 Geplaatst 07 april 2009 - 13:46

Wij hebben wel vrij eenvoudig kittenpakketjes van RC gekregen. Heb gewoon een mailtje gestuurd en enkele weken later kreeg ik de papieren thuis om me te laten registreren als RC Breeder. Die heb ik dan opgestuurd en dan kreeg ik een identificatienummer voor op de website. Bij de geboorte van de kittens heb ik via de site pakketjes aangevraagd en twee dagen later stonden mijn kittenpakketjes al bij de dierenwinkel...
Van Hill's had ik ook pakketjes aangevraagd en die zouden gisteren geleverd worden, maar nee hoor, niets geleverd...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 07 april 2009 - 16:04

Ja mijn pakketjes zouden ook geleverd worden in Zoomart (na lang zagen!) Maar die zijn er helemaal nooit gekomen.
Toen ik mijn ongenoegen geuit had aan RC heb ik enkele staaltjes gekregen (die je anders gewoon meekrijgt in de winkel. :roll: ) Wauw..

Hill's vond ik wel goed. Het kittenpakketje kreeg ik erg snel en was ook erg leuk vond ik. Het zit in zo'n mooie zak :)

Toch héél erg raar dat ik te horen kreeg dat je pas lid kon worden vanaf je 2de nestje en andere mensen op het forum hebben daar helemaal niets van gehoord.

Geplaatste afbeelding

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#9 Geplaatst 07 april 2009 - 16:52

De pakketjes van RC zijn inderdaad echt een dikke flop! Vroeger zaten ze nog in een doosje dat er ietwat aantrekkelijk uitzag, nu wordt de inhoud gewoon in een plastic zak gestopt...
Op die van Hill's is het dus nog wachten...

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 07 april 2009 - 18:26

Heb ook al verschillende keren een mail gestuurd, ze doen hem wel open (zie ik met leesbevestiging) maar nooit een antwoord gekregen.

Een aantal maanden geleden vroeg ik of het nieuwe versvoer van RC ook in België te verkrijgen zou zijn. Geen antwoord.

Nu kreeg ik als fokker een bon om gratis babycat versvoer te gaan afhalen. Ik kies voor AVEVE Kampenhout, ik met mijn bon naar daar. Ja dus ... die doen dat niet in. Ja maar, waarom zet RC dan hun adres erbij. Ik heb hun dit laten weten, maar weer geen antwoord.

Maar ... ze verwachten wel als wij onze kittens laten gaan naar de nieuwe eigenaars, dat we RC promoten. :x

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#11 Geplaatst 07 april 2009 - 19:06

Ja, wij kregen de laatste keer ook 5 van die lelijke zakken van rc. Als ik die moet meegeven met de baasjes krijg ik het schaamrood op de wangen, vrees ik. Bovendien zitten er 3 staaltjes babycat in, terwijl een kitten van 12 weken op kittenvoer hoort te staan. Onze britjes slikken die babycat zo door en braken ze zo ook weer uit, op z'n geheel. Leuk is anders voor de nieuwe baasjes...

Dan stel ik nog liever zelf mijn pakketjes samen. Wij krijgen van 4adogz Bentodoosjes en speelgoedjes voor in de pakketen, hierbij de reclame ervan en info over de oropharmaprodukten, we krijgen ook staaltjes van Bento premium kitten extra om erbij te stoppen. Dan gaan er hier ook nog twee natvoer doosjes Lara erbij en info over iemand die hier aan huis komt om toilletage en vakantieoppas te verzorgen. En natuurlijk niet te vergeten de kittencd met de foto's van de baby'tjes tussen 0 en 12 weken en hun ouders.
Enige minpunt, Bento premium is moeilijker overal te vinden en toch schakelen sommige mensen over naar een voer waar ze gemakkelijker aan geraken.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#12 Geplaatst 07 april 2009 - 19:11

Kittencd? Keichique!!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 07 april 2009 - 19:35

Ja, leuk hé. De mensen vinden dit heel leuk als aandenken.
En voormezelf is het ook gemakkelijk, van ieder nestje houdt ik de cd bij. Dan kan ik ze zelf ook af en toe nog eens bekijken en kunnen al die foto's van mijn pc verwijdert worden. Anders vrees ik dat mijn computer zeer snel zou crashen...

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 07 april 2009 - 19:59

Ik geef een fotoboekje mee. En voor de rest doe ik speeltjes, natvoer, droogvoer enzo ... ik maak zelf een pakketje. Het Hill's pakket is wel de moeite hoor.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#15 Geplaatst 07 april 2009 - 21:41

Ik ga de kittens dit jaar meegeven in hun kittenpakket:
Alle filmpjes en foto op cd, een dragonfly, een babyfleecedekentje, kattensnoepjes, allerlei stalen droogvoer (van in de dierenwinkel), kittenpakket van carnibest en andere kittenpakketten, (Hills, Vetconcept, Animonda, Topfokker, Sanabel,... ik bestel gewoon een beetje overal kittenpakketten zodat de nieuwe eigenaars zelf kunnen zien waar ze zich het prettigste bij voelen)verschillende zakjes natvoer, verenstokje, keischattige eetbakjes met bolletjes, laserlampje, kattengrasje, een tube gimpet maltpasta (tja, langhaartjes he ;-) en zowat elke kat doet een moord voor gimpet pasta), dit hengeltje voor de poesjes :Kattenspeelgoed voordelig bij zooplus: Katten-speelhengel Sweetheart + Catnip hart
en voor de katertjes hetzelfde maar dan in het blauw. (ipv een hartje zit er dan een balletje bij) Dat vinden onze katten (en dan vooral de kittens) nl echt ge-wel-dig speelgoed :LOL:
Ik knipte die floshkes van het elastiekje en dan liepen Zsazsa en Poppie hier heel de tijd rond met zo'n floshke in hun bekje en dan moest ik dat heel de tijd weggooien.

Verder zitten er verschillende speelgoedmuisjes, balletjes etc. in het kittenpakket. Ik heb hier echt een megagrote verzameling met kattenspulletjes, telkens ik iets leuks tegenkom in de winkel koop ik het in 10+voud voor tegen dat we kittens hebben :LOL: (de helft daarvan verstopt voor mijn vriend :LOL: )
Zo heb ik bijvoorbeeld ook die speelgoedjes van die displays die je vroeger op allerlei kattenfora "en masse" kon aankopen en heb ik 10 dragonflies gekocht op een ander forum. (moet er nog bijkopen, heb het meeste al uitgedeeld :LOL: )

En verder zit er in het kittenpakket nog het papierwerk, de papieren van de chip, het contract, het europees paspoortje, de stamboom, het dierenartsboekje, een kopie van alle testen van de ouders etc.

Van in het kittenpakket dat we bij Billie kregen heb ik ook nog het leuke idee om een brief aan de nieuwe eigenaars erbij te steken. Bij Billie was dat een briefje waarin ze zichzelf voorstelde en waarin ze vertelde wat ze graag at, waar ze graag mee speelde etc. De brief zat in een mapje waarin ook alle testen van de ouders zaten en een groeicurve van de kittens.
Ook zat er op cdrom een dagboekje bij waarin verteld werd over de weken voor de geboorte van de kittens en het opgroeien van de kittens. Ook dat ga ik er bijsteken, maar dan in een boekje met een paar foto's bij enz. (Ben met de voorbereidingen van de nestjes al vlijtig aan het pennen 8) )

Verder steek ik er ook een heleboel foldertjes enz bij oa over dierenverzekering, voeding, onze dierenfotograaf enz.

En als ik ooit nog gehoor krijg van Royal Canin kan ik er hopelijk ook de schamele zakjes bijsteken :p

Op een ander forum was iemand die voor het kittenpakket een boekje had geschreven over katten, verzorging, voeding etc
Dat vind ik ook wel een leuk idee, maar daar heb ik geen tijd voor. Ik zal wel gewoon een paar titels van goede kattenboeken op een post-it schrijven en bij in het kittenpakket steken :goofy:

Bewerkt door Smitten Kitten, 07 april 2009 - 22:30.