Spring naar inhoud

- - - - -

prijs herplaatser

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 14 mei 2010 - 19:04

Mijn zus kijkt nu en dan eens rond naar een herplaatpoes ook.

Maar...! Ik dacht dat de herplaatsprijs normaal 90€ bedraagt? Dus de kosten van de sterilisatie.

150€ vind ik nog te doen in sommige gevallen (bv onder de 2jaar).

Maar alles
vraagprijzen erboven, welke ik de laatste tijd meer en meer te zien krijg, da's toch overdreven? :o Of is een er speciale reden waarom dit meer mag zijn?

Als ik/mijn zus dan vraag naar de reden voor deze hoge vraagprijs, dan is dat voor de gemaakte kosten van als ze nog bij hen woont :gek:
Ze hebben er dan toch het "genot" ook aan gehad, aan de tijd dat de poes bij hen woonde?

Kan iemand ons dit verklaren, want we snappen het niet zo goed...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 14 mei 2010 - 19:10

Meestal vraagt men herplaatsingskosten. Dat is inderdaad sterilisatie, soms ook nog chip/entingen erbij. Maar 90 euro is wel heel goedkoop voor sterilisatie. Onze da vraagt een pak meer. Dus dan lijkt me 120 a 150 euro een stuk aannemelijker voor een herplaatser.
En nee, een oudere poes is daarom niet minder waard. Herplaatsingskosten zijn hetzelfde.

Bewerkt door Smitten Kitten, 14 mei 2010 - 19:11.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 14 mei 2010 - 19:14

Ik vind dat je tussen de 100 en 150 euro mag vragen voor een herplaatser en voor de rest ben ik het eens met Hanne!

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#4 Geplaatst 14 mei 2010 - 19:25

Wij hebben 2 jaar geleden een herplaats poes ( BRIT)met stamboom gekocht voor 75 euro. Na 3 weken bij ons bleek ze zwanger te zijn ( wat wij niet wisten en de fokster ook niet) maar hebben toen nog 150 euro na moeten betalen omdat de kittens anders geen stamboom kregen.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#5 Geplaatst 14 mei 2010 - 20:01

een tijdje geleden reageerde ze op een aanbieding van een kruising (1/4 raskat)
de dame vroeg hiervoor 400€...

Dat lijkt me dan toch niet logisch? Ze wilde gewoon alles vergoed zien :onzeker:

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#6 Geplaatst 14 mei 2010 - 20:06

Elfonia zei:

een tijdje geleden reageerde ze op een aanbieding van een kruising (1/4 raskat)
de dame vroeg hiervoor 400€...

Dat lijkt me dan toch niet logisch? Ze wilde gewoon alles vergoed zien :onzeker:

dat vind ik wel veel

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 14 mei 2010 - 20:09

100-150 euro voor een herplaatser vind ik een normale prijs.

400 euro voor een kruising vind ik veel! Je kunt daar (bijna) een raskat voor kopen die wel voorzien is van de juiste tests en papierwinkel.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 14 mei 2010 - 21:14

De meeste herplaatsers (vanuit goede cattery's) zijn ex-fokdieren.
Dit betekent dus ook dat ze op van alles en nog wat getest zijn.

Ik vind zelf tot 200 euro een acceptabel bedrag. De meeste herplaatsers zijn tot 4/5 jaar oud ongeveer en die hebben dus nog heel wat jaartjes voor de boeg.........

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#9 Geplaatst 15 mei 2010 - 00:02

400 euro voor een kruising is te gek voor woorden. :trance:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 15 mei 2010 - 01:23

Ik vind 200 euro voor een herplaatser toch ook acceptabel. Een kruising is dan weer helemaal wat anders..

Geplaatste afbeelding

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#11 Geplaatst 15 mei 2010 - 08:12

wij hebben 50€ betaald voor onze brit (1,5jaar toen) bij een particulier wat ik echt goedkoop vond en 250€ (6maand) voor onze pixie bob bij haar fokster.
ik denk dat het er ook aan ligt welk ras je schoonzus wil. ik kan me indenken dat een herplaatser van een van de "duurdere" rassen meer zal kosten dan een herplaatser van een "goedkoper" ras   bv sphynx tov brit...  doordat er bij sommige rassen meer testen gedaan worden enzo??? of ben ik verkeerd in deze stelling?

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 15 mei 2010 - 08:21

ik heb nog geen ervaring met herplaatsing of zo maar nu ik dit lees is het blijkbaar wel uit één lopend.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 15 mei 2010 - 09:06

Wat ik voor "ons Mimi" betaald heb vond ik meer dan waard. Als je de dierenartskosten van een kitten rekent, alle speciale testen, de sterilisatie, de verzorging,..
Als je minder wilt betalen moet je gewoon verder zoeken.
Ik denk dat dat ieder zijn vrije keuze is, net zoals het de keuze is om voor een raskat of HTK katje te gaan.
Maar dan vind ik wel dat alle papieren ed ook wel in orde moeten zijn. En dat was bij "ons Mimi" het geval.  Dus, ze is me elke euro waard :love4:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 15 mei 2010 - 10:56

turbojeng zei:

wij hebben 50€ betaald voor onze brit (1,5jaar toen) bij een particulier wat ik echt goedkoop vond en 250€ (6maand) voor onze pixie bob bij haar fokster.
ik denk dat het er ook aan ligt welk ras je schoonzus wil. ik kan me indenken dat een herplaatser van een van de "duurdere" rassen meer zal kosten dan een herplaatser van een "goedkoper" ras   bv sphynx tov brit...  doordat er bij sommige rassen meer testen gedaan worden enzo??? of ben ik verkeerd in deze stelling?
Volgens mij worden bij de brit net zoveel testen gedaan als bij de sphinx :wi althans dat zou wel moeten..........

Bewerkt door Havvanur, 15 mei 2010 - 10:56.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 15 mei 2010 - 11:15

Ik vind dat je ook een bedrag mag vragen van 150 euro tot 200 euro. Alles erboven vind ik eigenlijk wel veel, tenzij de poes/kater nog niet volwassen zou zijn bv.

De reden dat men meer durft vragen voor een Sphynx dan voor een Britje is volgens mij omdat er nu eenmaal een overaanbod is aan Britten en niet aan Sphynxen... ik denk zelfs dat ze ook onderscheid maken in kleur? Dat vind ik dan wel weer overdreven tenzij het echt een heel zeldzame kleur zou zijn, maar dan nog, dat is tenslotte de keuze geweest van de eigenaar.

90 euro vind ik wel weinig, daarvoor laat je geen poes steriliseren. Nogmaals, als ze geen 100-150 euro over heeft voor een herplaatser, dan moet ze verder zoeken en als ze dat niet gaat vinden voor die prijs, zou ze zich beter tevreden stellen met een kruising of gewoon een mooi htk'tje gelukkig maken

Bewerkt door Spanishke, 15 mei 2010 - 11:16.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: