Spring naar inhoud

- - - - -

prijs herplaatser

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#16 Geplaatst 15 mei 2010 - 11:28

Als ik een poes of kater zou moeten herplaatsen dan zou ik daar niets voor moeten hebben, enkel een goede nieuwe thuis. Maarrrr... als ik het gevoel heb dat de geïnteresseerden op zoek zijn naar een koopje of gewoon een gratis kat en zelfs 150 à 200 euro te veel vinden dan zou ik ook durven zeggen "Ik vraag 400 euro" want dan druipen de "o-zo geinteresseerden" wel weer af 8)

Prijs is niet het belangrijkste bij de aanschaf van een dier, als je je daar zo blind op blijft staren dan kies je inderdaad best voor een gratis lief htktje.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#17 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:02

je kan het natuurlijk ook bekijken door de geïnteresseerden hun ogen en dat men het gevoel krijgt dat men alleen maar zoveel mogelijk geld er nog probeert uit te slaan...

Ik begrijp het wel hoor, zoals jullie het verwoorden.
Maar het was al telkens het geval dat vanaf men de gevraagde prijs wou betalen, de rest er plotseling er niet meer toe deed. We kregen sommige poezen dan de dag erna al mee, als we dat zouden gewild hebben.

Dan krijgen wij toch eerder het gevoel dat men er gewoon vlug vanaf wil zijn en zo snel mogelijk het geld wil binnendraaien, ipv. een zo goed mogelijke thuis te vinden :onzeker:

Even terzijde: mijn zus is niet echt meer op zoek hoor, naar een kitten :)
Als alles goed gaat komt er eind deze maand een mooi kitten bij haar wonen :dancer:
Maar mocht er een poes op haar of mijn pad komen, waarvan de klik er meteen is, dan kan het zijn dat er nog eentje bijkomt.

Vandaar wat we ons beiden goed willen informeren, zodat er een gezonde en lieve poes in huis bijkomt. :)

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#18 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:04

Een 2de beer :LOL:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#19 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:04

MZ_forever zei:

Een 2de beer :LOL:

of een Berin :mrgreen:

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#20 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:05

Elfonia zei:

of een Berin :mrgreen:

:mrgreen:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#21 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:10

Ja, maar waar ga je dan op zoek naar een herplaatser? Marktplaats? Kapaza? 2dehands.be?...

Als ik op zoek zou zijn naar een herplaatser dan zou ik kijken bij raskatverenigingen. Daar zijn meestal wel wat regeltjes verbonden aan het ter herplaatsing aanbieden van een kat. Die hele gekke prijzen zal je daar wss niet snel vinden.

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:18

Soms heb ik al mensen die helemaal weg zijn van een kat en plaats ik helemaal geen advertentie.
Meestal zet ik ze alleen op mijn site......
Mensen die op zoek zijn (serieus geïnteresseerd in een bepaald ras bijvoorbeeld) vinden het wel.
Als ik zelf op zoek zou zijn zou ik ook zoeken bij de cattery's en op die sites kijken.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#23 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:19

ja op marktplaats :wi
Niet de meest ideale site, I know :oops:

Wat moet ik intikken?

Raskatvereniging+herplaatser bv?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#24 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:28

Vraag één is naar wat voor ras je op zoek bent. En dan inderdaad raskattenvereniging van dat ras aanschrijven. Vertellen dat je op zoek bent naar een kat van het ras X. Beetje uitleg bij over jezelf en wat je zoekt en waarom (bv ik zoek een kat van ong. x jaar aangezien ik gezelschap zoek voor mijn kat van x jaar. Ik heb kinderen/honden/andere huisdieren, dus het zou handig zijn als het een kat is die hiermee om kan/eraan gewend is. Etc etc etc)
En hopelijk gaat dan het balletje aan het rollen.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#25 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:30

o, dus de verenigingen helpen dan meezoeken naar een geschikte herplaatser?
Da's interesant :LOL:

Weer wat bijgeleerd se, merci voor de tip ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#26 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:32

Herplaatsingen Raskatten

Hier vind je ook herplaatsers. Als ik een tip kan geven blijf ver weg van de leverancier aan de Mac Donalds 8)

Maar ook op kittentekoop variëren de prijzen. Ik zie er staan van 450, maar ook waarbij staat sterilisatiekosten en verder geen andere kosten aan verbonden. Wie zoekt die vindt.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#27 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:32

Elfonia zei:

o, dus de verenigingen helpen dan meezoeken naar een geschikte herplaatser?
Da's interesant :LOL:

Weer wat bijgeleerd se, merci voor de tip ;)

Klopt, op die manier kan de vereniging de juiste thuis aan de juiste herplaatser koppelen. Dat is het grote voordeel.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#28 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:35

dank je :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#29 Geplaatst 15 mei 2010 - 12:39

Toen we onze Etou herplaatsten vroegen we 250 euro.
Een britannica van 2 jaar met stamboom, gechipt, volledig in orde met vaccinaties, gecastreerd en negatief getest op hcm en pkd.
We hebben de geïnteresserden moeten selecteren, want er kwam veel volk op af.
Sommigen boden zelfs het dubbele om hem te hebben.
Daar zijn we natuurlijk niet op in gegaan, per opbod ?? Stel je voor...

Hij heeft een gouden thuis gevonden.
Het hangt er dus vanaf waarom je herplaatst.
Hij moest in een thuis komen waar geen andere katten zijn, want hij is nogal fel tegenover anderen. En dat is gelukt , hij is nu zeeeeeer gelukkig bij zijn nieuwe bazinnetje.

Wij moeten soms een poes herplaatsen als we willen blijven verder fokken.
We kunnen ze niet allemaal houden, anders wordt de groep te groot.
Leuk is het echt niet, maar als je dan een superthuis voor ze vind, zijn we erg gelukkig. Alleen is het niet zo gemakkelijk die thuis te vinden.
Als iets gratis of goedkoop is, krijg je nogal wat over de vloer hoor !!

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#30 Geplaatst 15 mei 2010 - 22:05

Hm, ben ik de enige die een dierenarts heeft die steriliseert voor 95€? :trance:

Nuja, voor herplaatsers zou ik ook gerust 200€ betalen, maakt mij niet uit. Als de klik er is met de kat, doet geld niet echt meer ter zake. Maar jammer genoeg zie je inderdaad geldwolven onder de baasjes van herplaatsers. Zeer spijtige zaak.