Spring naar inhoud

- - - - -

prijs herplaatser

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#31 Geplaatst 15 mei 2010 - 22:31

awel ja, ik durfde het eigenlijk bijna niet te zeggen :oops:
Ik wou niet tegenspreken, maar ik dacht toch ook dat de meeste het voor 90-100€ doen

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#32 Geplaatst 15 mei 2010 - 22:34

Mijn dierenarts is duur, maar 200 procent het geld waard 8)

Ze gebruiken de narcosetechnieken die het veiligst zijn en ook bij mensen worden toegepast (gas) terwijl heel veel da's nog de verouderde technieken gebruiken met alle gevolgen vandien...

En als mijn poezen steriel moeten gemaakt worden kiezen we altijd voor ovariohysterectomie daar waar veel dierenartsen enkel ovariëctomie uitvoeren.

Dat maakt de gehele kostprijs duurder, maar mijn beestjes verdienen het beste ;)
Geld speelt daarin geen rol.

De prijzen die wij (ook bij andere da's) al hebben betaald voor castratie van een poes schommelden tussen 120 en 140 euro. Castratie van een katertje was 80 euro. Overigens is heel deze discussie al wel een paar keer behandeld op KS ondertussen...

Bewerkt door Smitten Kitten, 15 mei 2010 - 22:36.

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#33 Geplaatst 17 mei 2010 - 00:01

Zo zijn wij een keer bij een herplaatser birmaan gaan kijken en zij mocht voor 100 euro verhuizen. Kennis gemaakt met de poes en er was een klik. In overleg met de baasjes zou ze nog even gevaccineerd worden en dan naar ons komen. Dit was gewoon bij een particulier, poesje zonder stamboom en al geholpen.
2 dagen later kregen we telefoon: Als we haar nog zouden willen hebben (hoezo, nog zouden willen hebben, we hadden al een afspraak om haar op te halen een dag later!) moesten we wel 300 euro betalen want iemand had dat ook geboden.
Sorry, maar dan kan de poes nog zo leuk zijn, maar ik werk niet mee aan geld verdienen over de rug van je dier.
Poesje moest overigens weg omdat ze er geen tijd meer voor had.

Sterilisatie kost hier 110 euro trouwens.

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 17 mei 2010 - 14:34

mijn ouders hebben thuis ook een herplaatst britje, moest weg omdat haar nestjes niet goed waren ofzo, het fijne weet ik er ook niet van. Zij vroegen ook enkel de kosten van de sterilisatie hoor; dat is toen via de da gegaan omdat die wist hoezeer mijn ma afzag van het verlies van haar htk'tje.
Geplaatste afbeelding

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#35 Geplaatst 18 mei 2010 - 11:40

Als wij een britje herplaatsen, schommelt de prijs meestal tussen de 150 en de 250 euro.
Veel hangt af van het karakter van de kat, de leeftijd, testen, ...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#36 Geplaatst 18 mei 2010 - 15:05

Ik zou zeker niet meer dan 250 euro geven voor een herplaatser, afhankelijk van ras enzo..

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#37 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:39

Smitten Kitten zei:

Ze gebruiken de narcosetechnieken die het veiligst zijn en ook bij mensen worden toegepast (gas) terwijl heel veel da's nog de verouderde technieken gebruiken met alle gevolgen vandien...

En als mijn poezen steriel moeten gemaakt worden kiezen we altijd voor ovariohysterectomie daar waar veel dierenartsen enkel ovariëctomie uitvoeren.

Dat maakt de gehele kostprijs duurder, maar mijn beestjes verdienen het beste ;)

De prijzen die wij (ook bij andere da's) al hebben betaald voor castratie van een poes schommelden tussen 120 en 140 euro. Castratie van een katertje was 80 euro. Overigens is heel deze discussie al wel een paar keer behandeld op KS ondertussen...

Het was niet echt de bedoeling om de "discussie" daaromtrent terug op te rakelen hoor. ;)

Ik denk trouwens dat we allemaal het beste met onze dieren voor hebben. Ik weet eigenlijk niet hoe mijn dierenarts verdoofd en steriliseert, maar mijn ouders gaan al meer dan 20 jaar bij haar en aangezien wij zeer tevreden van haar zijn en nog nooit problemen hebben gehad, ga ik nu ook bij haar met mijn dieren.

Plus het feit dat zij zelf zo in zat met het feit dat mijn konijntje er zo slecht aan toe was door haar abcessen die elke week gereinigd moesten worden dat ze zelf voorstelde dat ik elke week langs kwam en dat ze die gratis zou reinigen, overtuigde mij nog meer van het feit dat ze het echt wel enkel voor de dieren doet en ik bij haar aan het juiste adres ben. Het enige dat ik moest betalen was de medicatie en daar vroeg ze 2€ voor.

Maar terug naar het topic. Herplaatsers dus. Ja, ook ik heb het al meegemaakt, vrij recent trouwens, dat de prijs plots de hoogte in ging van een herplaatser omdat er een hoger bod gekomen was. :catnoknow Terwijl ik niet eens wist dat er geboden moest/kon worden en dat ik dacht dat de prijs vast stond.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#38 Geplaatst 19 mei 2010 - 00:43

Smitten Kitten zei:

Mijn Da verdooft ook met de gas, is duurder maar veiliger :)

Geplaatste afbeelding