Spring naar inhoud

- - - - -

Surolan tegen oormijt: Bijwerkingen?????

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_senna94_*
Guest_senna94_*

#1 Geplaatst 14 mei 2010 - 23:28

hallo,

ik heb vandaag een klein katje thuis gekregen dat nu al 3 weken behandeld wordt voor oormijt met surolan. Ik ben er niet gerust op vanwege dat de kat zijn coordinatie kwijt lijkt te zijn. Zijn ogen staan ook niet helemaal open, althans, de ene wel, de ander niet. Hij krijgt 2x per dag surolan toegedient...

Internet research geeft aan dat dit meestal 1 keer per dag of 1 keer in de twee dagen toegediend mag worden...

Zijn dit bijwerkingen? En is 3 weken niet een beetje lang voor oormijt?

Hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Groeten,

Senna

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 14 mei 2010 - 23:40

Surolan mag je niet gebruiken, bij een geperforeerd trommelvlies, maar dat zal de dierearts toch wel eerst goed nagekeken hebben waarschijnlijk.

Bewerkt door Guschi, 14 mei 2010 - 23:41.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#3 Geplaatst 15 mei 2010 - 00:02

Mijn hondje had oormijt en ik heb die Canaural druppels moeten zetten maar een week lang. Hij had wel eerst een spuit gehad van de da en die heeft zijn oren ook helemaal uitgekuist. Na een week zijn we terug op controle geweest en alles was weg.
Canaural mag je ook aan katten geven. Zou toch maar eens terug naar de da gaan voor alle veiligheid.

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#4 Geplaatst 15 mei 2010 - 07:35

stronghold helpt ook tegen oormijt.gewoon pipetje in de nek doen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 15 mei 2010 - 09:11

Toen Gabriƫl zo hevig last had van oormijt (toen hij hier kwam wonen), heeft de da eerst heel goed zijn oren nagekeken (of er geen perforatie was) en toen moest ik urolan gedurende een week 3 keer per dag erin doen. Daarvoor (bij de andere da) was het om de twee dagen en dat heeft dus helemaal niets geholpen.
Door de oormijt kan er meer schade zijn en kan je katje inderdaad evenwichtstoornissen krijgen. Dus best terug gaan naar de da :hug:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 mei 2010 - 13:33

Ik heb hier ook al surolan moeten geven in het begin dat Angel en Simba hier woonden, maar heb er geen problemen mee ondervonden. Toediening was 1 keer per dag dacht ik gedurende een week.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 mei 2010 - 21:35

3 weken?
Dat is te lang...
Als Surolan niet werkt zou je iets anders moeten proberen.
Best terug naar de dierenarts dus.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 18 mei 2010 - 12:22

Anders eens horen bij andere dierenarts?

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#9 Geplaatst 18 mei 2010 - 13:18

ik zou ook eens naar een andere da gaan, Surolan heeft bij onze hond toch niet formidabel geholpen...