Spring naar inhoud

- - - - -

Extra huisdieren

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 15 mei 2010 - 10:19

En ik word er knettergek van!

Elk jaar komen ze even terug en nu is het weer zo ver. Er zitten muizen tussen het dak. De hele nacht hoorde ik ze lopen en knagen :help:
De katten werden er ook gek van, ze hebben de hele nacht naar het plafond zitten staren.

En het ergste van al is dat ik er helemaal niets aan kan doen :(

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 15 mei 2010 - 10:53

Oh ik zou geen oog dicht doen denk ik, wel spannend voor de poesjes :x
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 mei 2010 - 11:00

Kan je geen vergif leggen op zolder ? Ze knagen heel de isolatie stuk anders hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 mei 2010 - 11:19

Ik had dat ook geregeld toen ik nog thuis woonde. Ik schrok er 's nachts ook vaak van. Zeer vervelend :(

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 15 mei 2010 - 17:36

Oh wat vervelend!!

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#6 Geplaatst 15 mei 2010 - 17:37

hebben we ook een hele tijd last van gehad, ik weet zelfs niet meer hoe we ze hebben weg gekregen, maar ze zijn gelukkig weg

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 mei 2010 - 17:46

ben ik blij dat ik daar vanaf ben :) waar ik eerst woonde had ik ook last van muizen :s werd er gek vn!

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 15 mei 2010 - 18:59

PeggyJ zei:

Kan je geen vergif leggen op zolder ? Ze knagen heel de isolatie stuk anders hoor.

Ik kan er niet bij :( En de isolatie mag stuk, ben toch de laatste die hier woont

Guest_mogimi_*
Guest_mogimi_*

#9 Geplaatst 15 mei 2010 - 19:05

ik zou hier ook helemaal gek van worden

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#10 Geplaatst 15 mei 2010 - 19:53

Het is vooral zielig voor de katten :thumb: een lekker hapje en ze kunnen er niet bij :-k
Maar het is inderdaad heel vervelend als je ze hoort

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 15 mei 2010 - 20:09

Je kan ofwel muisvriendelijke valletjes plaatsen ofwel vergif. Bij mijn ouders thuis hadden we daar vroeger op zolder ook last van. We hadden namelijk een duivenmelker in de straat (allemaal rijhuizen), die eten/graan op zijn zolder bewaarde. Dat zat daar vol muizen en die gingen gewoon van zolder tot zolder. :louche:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 15 mei 2010 - 20:11

Het enige wat je volgens mij kan doen is iemand contacteren van de verdelgers, maar dat zal redelijk wat geld kosten denk ik en als je zegt dat je de laatste bent die daar zal wonen :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#13 Geplaatst 15 mei 2010 - 20:17

maar ik kan er echt niet bij!
Ze kruipen tussen het dak (is platdak hier) aan de verluchting van de badkamer. Maar daar kan je alleen bij via het dak. En ik ga echt niet op het dak staan hier.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#14 Geplaatst 16 mei 2010 - 20:25

Ik heb dat hier ook. Elke winter zijn ze daar weer. Soms hebben ze zelfs een nest en hoor ik de kleintjes boven mijn hoofd piepen. Ik kan er ook niet bij en gif durf ik zeker niet strooien want ik ben bang dat één van de poezen één zou opeten. Moet er niet aan denken. Als ze teveel lawaai maken, klop  ik tegen t plafond en dan stoppen ze. Ik heb erin berust en de poezen ook :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 16 mei 2010 - 21:06

Naftaline bollen leggen, mottebollen zoals wij zeggen. Het ruikt heel straf en daar moeten ze niet van hebben, de dag zelf nog verhuizen ze. :thumb:
Die mottebollen legden de mensen vroegen op zolder bij de kleren zodat er geen muizen in kwamen wonen. :)