Spring naar inhoud

- - - - -

Wormenkuur??

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#1 Geplaatst 07 april 2009 - 17:17

Hallo lieve mensjes,

ik heb een vraagje aan jullie... Mijn poes vindt het absoluut niet leuk als de wormenkuur krijgt en ze vertikt het dan ook om de tabletjes op te eten. Ik heb het al met allerlei truukjes geprobeerd en zelfs vermalen, maar dan eet ze het voer gewoon niet meer op.
Mijn poes komt niet buiten, nu vroeg ik me af... Is een wormenkuur wel noodzakelijk??

Groetjes Debbie

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 07 april 2009 - 17:20

Mijn poezels komen ook niet buiten maar toch ontworm ik die af en toe eens.
Ik heb bv een hele tijd Panacur moeten geven (voor een andere reden dan wormen maar het is ook goed tegen wormen..) en dat zijn echt megatabletten..ik doe die dan gewoon in meerdere stukjes want in 1 stuk is het gewoon té groot en dan pak ik hun kopke vast..mondje open en hup pilletje (of stukje ervan) vanachter in de keel. Als het lastig is beetje over het keeltje wrijven en dan lukt het wel hoor. Uiteindelijk gaat dit veel vlotter dan het telkens opnieuw met eten ofzo te proberen...

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 april 2009 - 17:54

Miijn poezen willen Panacur niet, ik geef ze Flubenol dat ik tussen hun eten meng, en dat gaat wel, ik vermoed dat Panacur een slechte smaak heeft.
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 07 april 2009 - 18:01

4 keer per jaar krijgen ze hier willens nillens een ontwormingspilletje. Milbemax heel kleine ovale tabletjes,ik pak de kat in houdgreep, duim en wijsvinger wurm ik tussen hun tanden en met de andere hand hup pil erin maar in één keer goed diep, bekje toehouden en wrijven over keeltje.
Pasta krijg ik er helemaal niet in ( stel je voor dan kon ik opnieuw gaan verven :o ).
Iedere 4 à 5 weken krijgen ze ook nog eens een pipetje Stronghold in de nek wat ook werkzaam is tegen wormen en oormijt en vlooien uiteraard.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 07 april 2009 - 18:06

Ik pak ook de kat op schoot en doe hun mondje open en floep het pilletje eraan in, en meestal lukt dat goed. En bij Winnie die kan je zonder handschoenen niet vasthouden daar verstop ik het in een stuk paté zonder dat hij het gezien heeft, zo doe ik dat met al zijn pilletjes. En dat lukt ook vrij goed. :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 07 april 2009 - 18:07

in de hema kun je voor 4,5 euro een pilcrusher kopen, mss kun je zo de pil vermalen en dan tussen natvoer geven?

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 07 april 2009 - 18:08

kiki zei:

4 keer per jaar krijgen ze hier willens nillens een ontwormingspilletje. Milbemax heel kleine ovale tabletjes,ik pak de kat in houdgreep, duim en wijsvinger wurm ik tussen hun tanden en met de andere hand hup pil erin maar in één keer goed diep, bekje toehouden en wrijven over keeltje.
Pasta krijg ik er helemaal niet in ( stel je voor dan kon ik opnieuw gaan verven :o ).
Iedere 4 à 5 weken krijgen ze ook nog eens een pipetje Stronghold in de nek wat ook werkzaam is tegen wormen en oormijt en vlooien uiteraard.

bwa, ik smeerde die pasta gewoon aan toulouse haar neus en poten en toen moest ze die wel schoonlikken :engel:

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 07 april 2009 - 18:17

Heb ik ook eens gedaan met vitaminepasta, Lou in paniek overal rondrennen en pasta tegen de muur kast deken vloer etc. :o

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 07 april 2009 - 18:18

kiki zei:

Heb ik ook eens gedaan met vitaminepasta, Lou in paniek overal rondrennen en pasta tegen de muur kast deken vloer etc. :o

Heb dat hier ook eens geprobeerd..meteen naar de gordijnen (toen ze hier nog hingen..) en pootje afkuisen! :d

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 08 april 2009 - 09:38

DebbieThijssen zei:

Mijn poes komt niet buiten, nu vroeg ik me af... Is een wormenkuur wel noodzakelijk??

Ontwormen moet sowieso.
Je kan ook pipetjes kopen (bij dierenarts of apotheek), ben de naam kwijt, misschien kan iemand helpen?

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 08 april 2009 - 09:53

Ines zei:

Ontwormen moet sowieso.
Je kan ook pipetjes kopen (bij dierenarts of apotheek), ben de naam kwijt, misschien kan iemand helpen?

Bedoel je Profender? Die halen wij altijd bij de dierenarts om onze katten te ontwormen. Gedaan met het gesukkel om ze pilletjes te laten vreten. Gewoon om de zoveel tijd een pipetje in de nek, en voila, gedaan! :)
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 08 april 2009 - 10:01

als ik bij Shanti het pilletje gewoon in haar keel leg en over haar keeltje wrijf dan begint ze ongelooflijk te kwijlen, dan hangen er echt zo 2 slierten slijm aan haar muiltje

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 08 april 2009 - 10:05

Karolientje zei:

Bedoel je Profender? Die halen wij altijd bij de dierenarts om onze katten te ontwormen. Gedaan met het gesukkel om ze pilletjes te laten vreten. Gewoon om de zoveel tijd een pipetje in de nek, en voila, gedaan! :)

Idd, dat bedoelde ik :)

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 08 april 2009 - 10:09

Stronghold en Advocate hebben ook die werking en zijn ook ter behandeling/onderhoud van oormijt. Omdat de mijnen buiten lopen krijgen ze 4 keer per jaar nog eens een pilletje Milbemax voor alle zekerheid.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 08 april 2009 - 10:39

Karolientje zei:

Ah dat kende ik niet, dan ga ik dat in de toekomst doen, veel gemakkelijker dan de pilletjes.
Geplaatste afbeelding