Spring naar inhoud

- - - - -

prutske

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_tygertje_*
Guest_tygertje_*

#1 Geplaatst 07 april 2009 - 21:47

prutske is een kattin van ongeveer drie jaar die niet gesteriliseert is, het is een probleemgevalleke geweest vanaf dak ze gekocht heb, maar toch zien ik haar super graag. Pruts heeft namelijk last van wildplassen, zelf op haar eten plast ze de laatste tijd. Bij de dierenarts hebben we feliway voor in stopcontact meegekregen, maar dit helpt blijkbaar niet voor haar. Weet iemand hier raad wat er met ons prutske aan de hand is.

:cry: vriendelijke groeten

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 07 april 2009 - 21:53

Hey, had al foto's gezien van jullie Prutske..'k dacht eerst dat het een kater was omdat ze toch een tamelijk brede kop heeft maar ge ziet: ze blijven verrassen! :LOL:
Zou sterilisatie niet kunnen helpen om haar wildplassen tegen te gaan? Heb er zelf geen ervaring mee maar heb ook nog niet gehoord dat ze op hun eigen eten plassen dus dat is toch al serieus hé?
Heeft ze dit wildplassen altijd al gehad? Van in het begin dat je ze had? Als het nog niet zolang is, heeft ze misschien wat blaasproblemen? Een ontsteking of blaasgruis ofzo..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 07 april 2009 - 23:11

Ja het zou blaasproblemen kunnen zijn want dan denken ze dat op de bak gaan om pipi te doen pijn doet en dan gaan ze over gaan plassen. Toch eens terug bij de DA gaan om dit te laten nakijken.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 08 april 2009 - 08:50

In eerste instantie zeker laten controleren op blaasproblemen bij de dierenarts. En ik zou haar ook laten steriliseren. Vaak helpt dat tegen wildplassen of sproeien. En anders misschien ook eens te rade gaan bij een gedragstherapeut, want het kan natuurlijk ook psychologisch zijn.
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 april 2009 - 13:35

ik ga volledig mee met de antwoorden die hier al gegeven zijn.
heel veel succes. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt :thumb:

winniedepoeh
winniedepoeh
  • 28 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 09 april 2009 - 18:40

dag tijgertje, ik heb het hier allemaal gelezen, maar met sterilisatie gaat het zeker niet stoppen, heeft ze een kattebakje staan en heeft ze mss het kattezand niet graag, mss pijn aan de pootje, is allemaal mogelijk, een kat is als een mens. Mijn poezen hadden in het begin ook kattebakkorrels en nu heb ik kattebakzand. daar gaan ze veel liever in en ruikt veel aangenamer. Moet je mss eens proberen.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 09 april 2009 - 18:41

veel succes ,

Da? sterelisatie?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding