Spring naar inhoud

- - - - -

Beste kattenremedie

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
soepje
soepje
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 16 mei 2010 - 14:27

Beste kattenliefhebbers,

Ik heb mij aangemeld omdat ik drastitsch op zoek ben naar info en hulp.
Hier in de straat woont iemand met meerdere katten die gaan en staan waar ze kunnen en de eigenaar intresseerd het niets.
Het zijn type jagerskatten, vangen kleinwild (babynijntjes,vogeltjes, muizen e.d) prima..dat zijn katten.

Helaas heb ik babynijntjes en cavia's in de tuin lopen in zo een 20 vierkante meter (bijna 2/3 tuin). Alles is afgezet ook ondergronds en een net bovengespannen....maar de katten lopen er gewoon over.
Ik zag net eentje (de ander liep over het net) die zich tussen net een hout wild wurmen en nu ben ik :censored:

Zoals ik zei, de eigenaar vind het mijn probleem want katten zijneenmaal jagers...
Ik wil mijn beestjes niet in kleine hokjes stoppen of 24/7 wacht staan.
Ik zoek de beste oplossing om ze uit mijn tuin te houden.
We hebben aan beide kanten schutting en achterin schuur met dak uiteraard.
Is rondom stroom een idee?
Geen geluidssuggesties aangezien ik zelf honden, en andere beestjes heb lopen die er dan ook onder lijden.

Foto ter illustratie:
http://i137.photobuc.../PICT0092-1.jpg
Twee apparte verblijven die toegankelijk zijn dmv 'hangbrug'
http://i137.photobuc.../PICT0093-1.jpg
Andere kant verblijf
http://i137.photobuc...je/PICT0091.jpg
Er zit een net nu over wat dus niet werkt.

Dit is een van mn potentiele slachtoffers aan het zandbaden (ze heeft wel oren hoor) :heart:
Geplaatste afbeelding
HELP HELP AUB

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 16 mei 2010 - 14:44

Je kan mss prikkeldraad of elektrische schrikdraad bovenop je afsluiting plaatsen. Als er dan een kat binnen in je tuin wil komen krijgt hij een klein schokje waar hij van verschiet en normaal gezien niet meer terug komt.
Katten zijn idd vrije dieren die gaan en staan waar ze willen,  anders ga je je tuin nog steviger moeten beveiligen, zodat ze zekers niet meer binnen kunnen.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 16 mei 2010 - 16:19

Zo'n schattig zandbadertje :loveshower:

Het is dan wel het natuurlijke instinct van katten, maar dat wil niet zeggen dat jij en jouw diertjes eronder moeten lijden!

Inderdaad, ofwel een schrikdraad spannen of een beter beveiligde "ren" installeren waar ze zeker niet in kunnen geraken, maar dat zal al duurder uitkomen denk ik...

Dit heb ik hier ergens op het forum gezien, misschien wel kattenrennen, maar als ze er niet uit kunnen kunnen ze er ook niet in hé ;)
Er staan ook nog andere links van doe het zelf zaken die allerlei soorten rennen voor allerlei verschillende dieren maken in dat topic, maar ik vind het niet direct terug...

kattenren.gif

Bewerkt door haemoglobine, 16 mei 2010 - 16:20.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#4 Geplaatst 16 mei 2010 - 16:19

vervelend...

ik zou ook een kattenschrikdraad plaatsen

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#5 Geplaatst 16 mei 2010 - 16:24

:geluk: :geluk: :geluk:

Dirk&Debby
Dirk&Debby
  • 169 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:13

Je kunt er misschien een Franse hangoor bijzetten :LOL: sommige katten zijn er bang van.In mijn buitenren voor de poezen groeit er gras en ik zet er regelmatig mijn Franse hangoortjes in en die zijn dan het grasmachine en mijn poezen lopen dan ook los.En die poezen kijken er nog niet naar om.
mvg debby

wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:25

ik denk dat kattenschrikdraad de mooiste oplossing zou zijn. ik vind het wel jammer dat jij dat moet doen en dat die kattenbezitter zijn verantwoordelijkheid niet opneemt. zelf heb ik 4 katten en omdat ik dat zelf ook veel vind om de buren mee te konfronteren wordt mijn tuin dus afgemaakt zodat ze er niet uit kunnen.

het probleem is dat er nog oplossingen zijn, bv een horizontaal deel, maar die kan je niet gebruiken om een kat uit je tuin te houden, alleen om ze in je tuin te houden. er zijn ook houten palen in ringen, maar daar ook worden die dan iets naar binnen geplaatst zodat de kat niet uit de tuin kan.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:39

sluit me aan bij de rest ,
spijtig dat jij het moet doen terwijl je geen katten hebt

wat een plaats hebben je nijnen , heerlijk!!!!

ik zou dus je tuin ook afzetten moest dat een mogelijkheid zijn
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:42

Bah, die man is blijkbaar een kattenliefhebber, maar voor de rest geen dierenliefhebber...
Mochten het mijn katten zijn, ik zou een deel betalen in de afsluiting die jij moet zetten...

Misschien is de oplossing wel zelf een kat in huis nemen? Een kitten dat met nijnen en cavia's opgroeit zal deze normaal gezien niet aanvallen en als ze wat ouder is houdt ze andere katten van haar territorium ^^

Kattenschrikdraad zal idd wel helpen (kattenschrikdraad he, geen schrikdraad zoals ze op weien steken!)

Veel succes!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 mei 2010 - 17:45

Ik zou op de houten schutting rondom je tuin een schrikdraad plaatsen ofwel een draad in kippengaas met een hoek van 45° naar binnen, normaal kunnen er dan geen andere katten in je tuin. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 18 mei 2010 - 18:10

PeggyJ zei:

Ik zou op de houten schutting rondom je tuin een schrikdraad plaatsen ofwel een draad in kippengaas met een hoek van 45° naar binnen, normaal kunnen er dan geen andere katten in je tuin. :geluk: :geluk: :geluk:

ik denk dat ze er wel inkunnen als die hoek naar binnen staat. Dan hebben ze nl een horizontaal vlak waar ze op kunnen. Die zou moeten naar buiten staan, maar dat is dan naar de buren toe. Dan is het een horizontaal vlak waardoor ze ondersteboven zouden moeten hangen en dat lukt niet.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 18 mei 2010 - 18:42

wea zei:

ik denk dat ze er wel inkunnen als die hoek naar binnen staat. Dan hebben ze nl een horizontaal vlak waar ze op kunnen. Die zou moeten naar buiten staan, maar dat is dan naar de buren toe. Dan is het een horizontaal vlak waardoor ze ondersteboven zouden moeten hangen en dat lukt niet.

bij mij is dit zo gedaan en geen enkele buurtkat komt erover
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 18 mei 2010 - 20:13

Ellenita zei:

bij mij is dit zo gedaan en geen enkele buurtkat komt erover

Daarom dat ik de tip gaf ;) . Ik heb bij jou nog nooit een vreemde kat in de tuin gezien.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

soepje
soepje
  • 2 berichten

#14 Geplaatst 21 mei 2010 - 16:54

Bedankt voor alle reacties :goofy:

Ik heb voor kattenschrikdraad gekozen (goed dat iemand dat zei anders had ik waarschijnlijk idd spullen van stal gehaald wat we voor de paarden gebruiken).
Durf prikkeldraad niet aan, dan heeft de kat kans op letsel...zal niet snel gebeuren maar dat is niet de bedoeling.

Wij zaten hier ook al te brainstormen mbt een ander dier erbij, een Duits megakonijn type agressieve voedster maar er is reele kans dat een ander konijn erbij niet lukt. We hebben nu al twee mega dominante voedster (en 1 arm mannetje, slaaf vd voedster EN de caafjes...) en 3 caafjes.

Een kat leek ons zelf ook wel gezellig maar aangezien alle dieren bij ons 'mietjes' zijn/worden zie ik eerder dat we met 1 beginnen en dan de hele buurt adopteren aan katten :)
Althans dat hadden wij vroeger, 3 eigen katten en 5 aanlopers en dat werd continue aangevuld met meer aanlopers.

Vreemd genoeg heb ik die twee katten helemaal niet meer gezien, misschien zijn ze flink afgeschrikt of heeft de eigenaar ze toch binnen gehouden (wat ook niet de bedoeling is, zal tzt als ik hem tegenkom wel enthousiast vertellen over mijn kattendraad, mocht ie ze wel binnenhouden).

We hadden wel mazzel want onze andere buurman gaat niet meer latten en zijn vriendin neemt jawel twee katten mee. Ze reageerde gelukkig wel heel leuk, dat ze zelf ook angst had dat haar katten op jacht gingen in onze tuin...en niet alsof ik een kattenhater zou zijn.

Ik zal later proberen foto te maken van onze 'katvriendelijk' constructie, de zon staat er nu te fel op.

maar alvast erg bedankt ;)

Bewerkt door soepje, 21 mei 2010 - 16:55.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 22 mei 2010 - 13:53

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding