Spring naar inhoud

- - - - -

Ashley wil naar buiten HELP!

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#1 Geplaatst 16 mei 2010 - 18:17

Wist even niet waar ik dit moest plaatsen dus maar hier neer gezet.
Ashley is al weken aan het mekkeren als de tuindeur op een kiertje staat en ik moet echt uitkijken als de deur opengaat want ze zit echt op de loer om naar buiten te glippen....wat dus ook al eens is gebeurd gelukkig is ze vrij mak en kon ik haar gelijk pakken.
Nu zitten we gister op de bank staat me buurjongen voor het raam met Ashley in zijn armen HUH? hoe kan dat nou??????
Ja je raad het nooit is ze dus door het wc raampje naar buiten geglipt!!!
Wat moet ik hier nu weer mee?
Ze zit nu iedere keer klaaglijk te mauwen voor de deur :(
Vind het zo sneu voor d'r maar ze mag echt niet naar buiten....
Hoe moet dat nu van de zomer...ik kan toch niet met alle ramen en deuren dicht gaan zitten? Weet me even geen raad nu.
Een ren aan het huis is geen optie omdat we met de tijd een aanbouw aan het huis willen.
Kan wel een ren aan de andere kant van de tuin plaatsen maar dan is dit probleem nog niet opgelost,want ze kan dan nog steeds door een raam of deur naar buiten glippen.....
Hoe doen de meesten van jullie dat toch? de meesten hier op het forum hebben zelfs meerdere katten.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 16 mei 2010 - 18:48

Hier hebben ze eigenlijk niet echt interesse om naar buiten te gaan. Maar ik woon op een appartement dus dat is toch anders. Een collega van mij had ook een ragdoll. Die zat al zoveel jaar binnen en wilde ook ineens heel erg graag naar buiten. Hij werd steeds ongelukkiger binnen. Het baasje zag het en liet hem dan maar buiten omdat hij echt wegkwijnde binnen. Dat is 2 jaar heel goed gegaan, tot ze hem hebben aangereden :( . Nu ik zou dit NOOIT doen. Ze nemen een ragdoll zo mee volgens mij, omdat ze zo opvallend zijn. Wat je mss kan doen is zo een waslijn in je tuin hangen, waaraan je de lijn bevestigt van Ashley haar tuigje, zodat ze toch (onder toezicht) buiten kan en niet kan weglopen. Mss dat ze dan minder zal ontsnappen als ze af en toe echt buiten mag? Ik weet het niet :catnoknow

Bewerkt door English Rose, 16 mei 2010 - 18:49.

Geplaatste afbeelding

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#3 Geplaatst 16 mei 2010 - 18:51

Wij hebben voor de ramen die we openzetten van die draad tegen de vliegen. (zoals bij een hordeur) Er komen geen vliegen binnen en de katten kunnen niet buiten :)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 16 mei 2010 - 18:56

wij hebben ons terras afgemaakt
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#5 Geplaatst 16 mei 2010 - 18:57

ja ik weet precies wat je bedoeld onze vorige kat hebben we dus ook op een gegeven moment naar buiten gelaten en die knapte er echt van op......maar is ook verongelukt en daar hebben we zo'n verdriet van gehad :( dat willen we niet nog eens meemaken...
en als het mooi weer is en we zitten in de tuin mag ze inderdaad met tuigje mee in de tuin en dat vind ze heerlijk maar ze draaid zich overal omheen en zit dan helemaal om een stoel ofzo heengedraaid.

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#6 Geplaatst 16 mei 2010 - 19:01

MZ_forever zei:

Wij hebben voor de ramen die we openzetten van die draad tegen de vliegen. (zoals bij een hordeur) Er komen geen vliegen binnen en de katten kunnen niet buiten :)

wij hebben sinds een paar weken ook een hordeur denk om te proberen hoe ze hierop reageert maar ashley blijft zo lang friemelen en trekken dat ze de hordeur open krijgt!
ze klimt er ook helemaal in dus dat stofje van de hordeur gaat niet lang mee
ben bang dat ik dus stalen tralies voor mijn ramen en deuren moet gaan maken :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 mei 2010 - 19:29

Ik had ook dit probleem om de raam op de kattenkamer in de zomer eens open te zetten. Mijn man heeft dan zelf een horraam gemaakt met vliegengaas en extra een kippengaas draad ervoor. Zo kunnen er geen vliegen binnen, en is de draad stevig genoeg als ze ertegenaan klimmen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 mei 2010 - 19:51

Wij woonden vroeger op een appartement en daar konden ze op de terras, want die was afgebakend. Ramen en deuren deden wij wel open, maar met een vliegraam voor + over het net kippengaas gespannen, zodat ze er geen gat konden in maken. Dat zou een oplossing kunnen zijn? Zo hebben jullie verluchting en kan zij ook niet weg?

Nu wonen wij in een huis met een tuin, maar ze kunnen/willen hier niet weg. Als wij thuis zijn mogen ze dus onder toezicht in de tuin en sinds ze dat mogen durven ze hier ook wel eens zagen om buiten te mogen hoor.

Is er geen mogelijkheid om kattenschrikdraad rondom je tuin te spannen?
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 16 mei 2010 - 20:00

Kan je de tuin soms afzetten? Er zijn een aantal topics bij "outdoor" waar je goede systemen kan vinden. Je kan die mensen gerust een pbtje sturen met kostprijs enzo.

Een ren zou je ook wel kunnen zetten, die kan je weer demonteren en gewoon een aantal meters naar achter verplaatsen als je aanbouw er is hé.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#10 Geplaatst 16 mei 2010 - 21:26

Bij de mijne heb ik gemerkt dat het beter is om hem gewoon helemaal binnen te laten en hem te negeren.Het klagen neemt af met d e tijd.Het was een binnenkat toen ik hem uit het asiel haalde en hij zeurde nooit tot de dag dat ik hem aan de lijn een paar keer heb buitengelaten.Toen zat hij heel de tijd te miauwen aan de deur.Ik denk dat het zoals met kinderen is,geef je een vinger dan willen ze heel de hand.Ik laat hem nu niet meer buiten en het is al veel minder.

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#11 Geplaatst 16 mei 2010 - 21:34

Die van ons gaan met een tuigje naar buiten waar wij bij zijn.
Gallardo is het nog aan het leren en Sting vind het niks buiten dus als haar wond van de sterilisatie weg is en er weer haar op zit kan ze haar tuigje weer aan tot die tijd wacht ik even ivm haar buik.

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#12 Geplaatst 16 mei 2010 - 22:08

Wij hebben hier alleen vlieggaas voor het raam in de woonkamer. Hij is alleen open als wij er bij zijn. We hebben besloten om een ren te maken op ons balkonnetje. Het is wel fijn als je zomer's wat ramen tegen elkaar open kan zetten :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 16 mei 2010 - 22:16

Ik heb 3 katten die in en uit gaan als ze zin hebben, en 3 die in feite binnen blijven. De 3 laatste gaan buiten aan een tuigje of onder toezicht van ons. Onze tuin is afgeschermd met houten schermen maar daar kruipen ze aan op; dus houden we ze in het oog en anders moeten ze binnen blijven. In de zomer doe ik de ramen groot open dan kunnen ze ervoor gaan zitten en er zitten horren in dus ze kunnen niet weg of ze  moeten de hordoek stuk maken.
Ik heb er ook ene die kan ik gewoon niet binnenhouden die wordt echt doodziek dan. Dus die mag zeker uit wanneer hij wil, maar wij wonen op den buiten dus dat is anders dan in de stad.