Spring naar inhoud

- - - - -

T'einde raad...

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 17 mei 2010 - 12:46

:hug: :hug: :hug:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 17 mei 2010 - 15:03

Wat een verhaal zeg hopelijk komt alles spoedig inorde voor je poezel en jezelf :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 17 mei 2010 - 15:46

Moet heel frustrerend zijn als je je poezel niet kan helpen. Helaas kan ik je niet echt nuttige tips geven. Hopelijk raak je weer wat verder bij de andere DA :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tash
tash
  • 7 katten

#19 Geplaatst 17 mei 2010 - 16:26

ann, is het effectief getest dat het struviet is? je hebt 2 soorten gruis/stenen : struviet en oxalaat. beiden vragen een tegenovergestelde behandeling.
bij struviet is de urine te base en dien je hem te verzuren
bij oxalaat is de urine te zuur en moet je hem dus base maken
Heeft de da telkens een echo gemaakt toen hij ook de diagnose van blaasontsteking maakte?
Normaal krijg je bij struviet dan idd een dieet van de da voorgeschoteld als behandeling en nadien een ander dieetje als onderhoud.
Allemaal verschikkelijke duur zoals je al weergaf.
ik zou zeker en vast eerst naar de da gaan voor een second opinion......
ik heb hier utah gehad met gruis en idd massa's geld uitgegeven aan dieetvoeding, maar met 3 andere gezonde katten is dat wel heeeeeeeeeeel moeilijk, ni alleen financieel maar ook practisch gezien. dus voor mij was dit helemaal geen oplossing. Ik wou mijn andere gezonde katten niet op een speciaal dieet zetten en utah apart eten geven was zeker al geen optie
Zoals vosse ook al meldde kan je met rauwe voeding al een heel eind komen, mail es ester es voor, zij heeft me in die tijd ook geweldig geholpen
Ik heb toen wel 3 weken redoxon bijgegeven : zijn vitaminen C, enkel op basis van ascorbinezuur : idd zuur dus........ hiermee maak je ook urine zuurder
En toen ik na een maandje opnieuw een echo liet maken was al het gruis verdwenen : door het rauw eten en de redoxon........
Ik ga nu niet verkondigen dat je redoxon moet gaan geven hé, maar vraag es de mening van de da
Als het struviet is dat altijd maar terugkomt, is dit mss nog wel een optie
Utah eet nu idd redelijk veel rauw en heeft nergens nog last van :dancer: :dancer: , en hij gaat nog geregeld onder de echo om zeker te zijn!!!!

Bewerkt door tash, 17 mei 2010 - 16:27.

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_AnnB_*
Guest_AnnB_*

#20 Geplaatst 17 mei 2010 - 23:39

Bedankt voor al jullie reacties, het doet me echt deugd!

Even een update van vandaag,
Zoals ik gisteren zei. Vandaag second opinion day!
ViaVia terecht gekomen bij dokter Pottie in Gistel.
Wel, Ik kan jullie zeggen. Ik heb een uur en half bij de DA binnen gezetten. Heel het verhaal gedaan, K'had gelukkig nog een heel deel dingen opgeschreven zodat ik niets zou vergeten te zeggen. Ze heeft heel veel vragen gesteld. En ook veel uitleg gegeven... Ze heeft bloed genomen (zonder hem in slaap te moeten doen!! whoeoeoe!! dit is euforie voor mij) *je moe wel weten da bubje nie zo klein is: hij weegt nu 8kg maar komt van 13kg en hij is even groot als een franse buldogg. (zen broertje, die ook bij me woont ook trouwens.) Dus zo'n grote kater is nie zo handig te hanteren, hij is ongelofelijk snel en wendbaar... daarom altijd slaapspuitje bij causus.*
Bubje werd in een zak mè ritsen gestoken. Potje eruit, en koppie deruit zodat ik hem op zen gemak kon stellen. Hij kon nie echt bewegen dus ook nie tegenstribbelen. op 1.2.3. was het gepasseerd. En hij heeft da echt super flink gedaan! :)
Toen ze zijn blaas zocht zei ze direct dat hij weer/nog een verdikte blaaswand had.
Ze heeft alle bloed en urine stalen naar het labo gezonden voor ALLES te testen.
Kben echt blij dat ik gegaan ben. En bizar maar bubje precies ook... want vandaag was hij een stukje rustiger. Medicijnen en eten zijn der allemaal ingebleven!  
Morgenvoormiddag mag ik bellen voor de uitslag, en gaan we de verdere behandeling bespreken. En ik hoop zo hard dat ze hem ga kunnen helpen. En dat ik hem algauw weer kan zien genieten van zen plasje. :)
Ik besluit: vandaag was een GOEI dag! voor mijn bubje en voor mij!

@ Mieke'tje: Hij krijgt speciale voeding. Urinairy nat/droogvoer.. Speciaal voor de struviet. Mss mag er binnenkort een ander soort voeding. Ik wacht af...
kheb ook al veel goeds gehoord van DA vandenbussche.
Bedankt vd tip! Je weet maar nooit... hopelijk heb ik hem nie nodig.
@ Wea en vosse: Rauwe voeding heb ik ook al geprobeerd. Zelf het menu helemaal samengesteld, vraagt idd heel veel werk/tijd om het allemaal goed te doen.
En meneer was er nie echt voor te vinden... Toch blijf ik van deze methode overtuigd. Over BARF - rauwe voeding - vind je veel op deze site: Barf-natuurlijk Dieet voeding - Rauwe voeding voor katten: het nierdieet
Als de poezel het lust... ben je vertrokken. Het is echt wel een stuk beter, natuurlijker, gezonder... I know! Moja...

Ik heb al zoveel geprobeerd. nachten heb ik al aan men pc gezetten voor het nodige opzoek werk om mijn manneke zen plasje onder controle te krijgen.

Ik hoop nu echt op goeie resultaten morgen vd DA.
duimen hè!!

khou jullie op de hoogte!
:d

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#21 Geplaatst 17 mei 2010 - 23:44

Wat goed, dat alles zo positief verlopen is bij de dierenarts!
Hopelijk komt er nu iets uit de testen, zodat je hem verder goed kan gaan behandelen!
Veel beterschap voor je mannetje!

Guest_AnnB_*
Guest_AnnB_*

#22 Geplaatst 17 mei 2010 - 23:48

tash zei:

ann, is het effectief getest dat het struviet is? je hebt 2 soorten gruis/stenen : struviet en oxalaat. beiden vragen een tegenovergestelde behandeling.
bij struviet is de urine te base en dien je hem te verzuren
bij oxalaat is de urine te zuur en moet je hem dus base maken
Heeft de da telkens een echo gemaakt toen hij ook de diagnose van blaasontsteking maakte?
Normaal krijg je bij struviet dan idd een dieet van de da voorgeschoteld als behandeling en nadien een ander dieetje als onderhoud.
Allemaal verschikkelijke duur zoals je al weergaf.
ik zou zeker en vast eerst naar de da gaan voor een second opinion......
ik heb hier utah gehad met gruis en idd massa's geld uitgegeven aan dieetvoeding, maar met 3 andere gezonde katten is dat wel heeeeeeeeeeel moeilijk, ni alleen financieel maar ook practisch gezien. dus voor mij was dit helemaal geen oplossing. Ik wou mijn andere gezonde katten niet op een speciaal dieet zetten en utah apart eten geven was zeker al geen optie
Zoals vosse ook al meldde kan je met rauwe voeding al een heel eind komen, mail es ester es voor, zij heeft me in die tijd ook geweldig geholpen
Ik heb toen wel 3 weken redoxon bijgegeven : zijn vitaminen C, enkel op basis van ascorbinezuur : idd zuur dus........ hiermee maak je ook urine zuurder
En toen ik na een maandje opnieuw een echo liet maken was al het gruis verdwenen : door het rauw eten en de redoxon........
Ik ga nu niet verkondigen dat je redoxon moet gaan geven hé, maar vraag es de mening van de da
Als het struviet is dat altijd maar terugkomt, is dit mss nog wel een optie
Utah eet nu idd redelijk veel rauw en heeft nergens nog last van :dancer: :dancer: , en hij gaat nog geregeld onder de echo om zeker te zijn!!!!

zowel op struviet als oxalaat is hij getest... maar toch....
de DA zei dat het evengoed een vorm van suikerziekte kan zijn. Dat de struviet/oxalaat/ontstekkingen alleen maar opwekt aangezien suikers een geliefde bron zijn voor bacterien. Het kan gewoon chronische blaasontsteking zijn, maar er kan meer aan de hand zijn.
Daarom wou ze echt op ALLES laten testen.
Dus eerst even deze afwachten en dan zie ik verder.
Ik weet zeker hoe lastig het is met al die verschillende dieten, en voeding. En ik heb maar twee katers. Bubbles & Toarte... The brothers :)
Voor jou moet het idd wel een heeeeel gedoe zijn mè al die gastjes van jou.
Ik ga de rexodon toch eens bekijken... hoe meer we weten hoe beter hè.
Ik hoop wanneer hij van zijn 'last' verlost is dat ik toch nog eens kan proberen met de rauwe voeding. want het blijft voor mij zeker een perfect alternatief.
thx voor je reactie!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#23 Geplaatst 18 mei 2010 - 06:45

En nu spannend afwachten. Ik hoop dat deze dierenarts bubje goed verder kan helpen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#24 Geplaatst 18 mei 2010 - 08:44

Hopelijk komt er inderdaad nu snel een oplossing.
Alleen al een goede aanpak zonder verdoving en duidelijke info zegt al veel over de manier van de dierenarts. Deze vind wel de oorzaak en hopelijk ook snel de juiste behandeling.
Heel veel succes !!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 18 mei 2010 - 08:58

hoop dat er een oplossing komt nu voor je!!! duimen staan omhoog nu!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 18 mei 2010 - 10:13

Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt. We zijn allen aan het duimen!  Hou ons op de hoogte :)

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 7 katten

#27 Geplaatst 18 mei 2010 - 10:22

ik ben in elk geval benieuwd, hou ons maar op de hoogte!!! en ik duim mee!!!!!
heb je trouwens ook al es carnibest geprobeerd? daar heb je helemaal geen werk aan hé en heeft de juiste verhoudingen en mss lust hij dat wel.  ik heb hier ook verschillende rauwmerken gekocht maar carnibest ging er wel in.........
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 18 mei 2010 - 11:55

Ik heb het ook voorgehad met mijn kater, 9 jaar geleden.

Toen hij voor de 3de keer op 2 weken tijd volledig verstopt zat, besloot mijn da ook dat de operatie echt nodig was, het werd té gevaarlijk, mocht hij eens een ganse dag verstopt zijn terwijl ik uit werken was, zodat ik het niet tijdig zou opmerken en zijn blaas zou springen, ik mocht er niet aan denken!
Hij heeft dus ook een penisamputatie ondergaan.
De sukkelaar, hij was net 4 maand ervoor gecastreerd, en dan dit!

Hij kreeg bij de eerste keer al speciale voeding mee, maar het duurde toch een tijdje voor die aansloeg.

Na de operatie heeft hij nog 2 keer een opstopping gehad, maar dit is opgelost geraakt met te sonderen, en toen sloeg de voeding eindelijk aan :d

Gelukkig heeft hij nooit blaasontstekingen gekregen!

Toen hij en mijn kattin 2 jaar geleden echt té zwaar werden, en die speciale voeding niet in light versie bestaat, hebben we met de da besloten om hen op Hill's R/D te zetten en hem goed in het oog te houden als hij op de bak ging, wat tot nu toe geen problemen opleverde, hij plast nog steeds rivieren :)

De reden om hem op dieetvoeding te zetten was omdat hij ook een pattela luxatie heeft, een probleem met één van zijn knieschijven die niet goed in de gleuf past, waarbij zijn gewicht een grote rol speelt.
Hij zat boven de 10 kg, wel een groot ras, karthuizers, en het zit ook in zijn genen, maar het is toch te veel...
En daar hij door de steroïden die hij voor zijn knie kreeg meer risico op suikerziekte had, hebben we dus beslist om het op light voeding te proberen, wat tot nu toe goed lukt!
Hij heeft al heel wat meegemaakt, mijn ventje!

De voeding waarmee ik veel succes had is Trovet ASD, volgens mijn da de beste voeding in geval van struvietkristallen.

Welkom bij Trovet

Ik heb inderdaad ook gelezen dat dit zeer goed te behandelen valt met rauwvoeding, dat wist ik toen niet...
Mocht hij opnieuw problemen krijgen, dan kan ik het nog proberen, zou ook voor zijn gewicht beter zijn, maar met meerdere katten is het niet zo handig ze elk op een verschillend dieet te zetten, en meneerke eet al 10 jaar korrels, ik weet niet of het zo makkelijk zou zijn om hem daarop over te schakelen.
Maar mocht het ooit niet anders kunnen, dan zal het van moeten zijn!

Veel beterschap voor je schat in ieder geval!
Hopelijk krijg je gauw de resultaten en een correcte behandeling zodat deze aanslepende problemen gauw van de baan zijn!
Geef hem in ieder geval een dikke :hug:

Bewerkt door haemoglobine, 18 mei 2010 - 11:57.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#29 Geplaatst 18 mei 2010 - 13:21

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_AnnB_*
Guest_AnnB_*

#30 Geplaatst 18 mei 2010 - 19:34

Hallo Iedereen,

Vanmorgen gebeld met de DA voor de resultaten.
Een deel van de testen waren al binnen.

bloedtesten: nierfuncties zijn perfect, weinig suikers, en voor de rest alles perfect.
Urinetesten: Duidelijk minder. De struviet heeft weer de bovenhand genomen.
De PH blijft ook zeer hoog (8-9), ontstekingsbacterien zijn ook gevonden maar toch niet zo hoog dan we verwachte. De rest van de testen zijn nog niet binnen gekomen.
Ze wil heel speciefiek te werk gaan. En wil daarom liever de rest van de testen afwachten. Woensdagavond komen de rest van de resultaten binnen, donderdagmorgen even opbellen om de andere resultaten te bespreken.
De DA wil specifiek werken op het probleem (eindelijk zou ik zeggen) en hem de perfect afgestelde antibiotica toedienen wat zeker gaat werken.
Het geeft me echt wel een goed gevoel dat ze hem ga kunnen helpen.
*duimduim*

@tach: nee nog geen carnibest geprobeert, maar wel al over gelezen.. ziet er idd ook wel prima uit. Idd een goei alternatief.
Kbekijk zeker deze optie. thx 4 the tip! :)

@Haemoglobine: bedankt voor de trovet-tip, kheb ff de site bekeken en hier ook weer een goeie optie.
Wij weten hoe het gaat met die problemen met onze schatjes, ik wens dit niemand toe. Het is zo moeilijk om een goeie samenstelling van voeding te zoeken als er meer dan 1 poezel rondloopt bij je thuis hè!
Ik blijf er van overtuigd dat we met liefde veel oplossen.
Och wat klink ik melig! Kbedoel met 'liefde': de zorg, het volhouden om een oplossing te vinden... Ik weet dat er oplossingen bestaan om onze schatten het beste te kunnen geven. Waarom opgeven?
Ze geven ons zooooo veel liefde/vriendschap/genegenheid in ons leven, het is maar een kleintje voor ons om te blijven zoeken naar die perfecte oplossing voor hen.
thx voor je reactie!