Spring naar inhoud

- - - - -

T'einde raad...

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 7 katten

#31 Geplaatst 18 mei 2010 - 19:43

dan toch duidelijker nieuws hé deze keer.  vreemd dat die struviet toch blijft terug komen........mss ligt het idd aan de voeding hoor.......maar dat moet de da met je bespreken natuurlijk
weet je, ik ga vroeger whiskas en dacht goed bezig te zijn.......met alle gevolgen vandien natuurlijk hé.
goeie kwalitatieve voeding is heeeeeeeeeeeel belangrijk, ook voor gruis of stenen. maar sommigen hebben nu eenmaal meer aanleg voor gruis of steentjes dan anderen.
Hou ons op de hoogte van de rest van de testen en als ik jou was, zou ik toch es vragen aan de da wat hij vindt van redoxon. allee is een tip natuurlijk hé.
Maar er is al een lichtpuntje hé aan de tunnel, nog eventjes volhouden en dan kan je de juiste behandeling opstarten!!!
komt vast wel goed hoor!!!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_AnnB_*
Guest_AnnB_*

#32 Geplaatst 18 mei 2010 - 19:49

Hopelijk lukt dit...
net even een paar fototjes genomen van men mannekes!

Azo zien jullie ook eens over welke schatjes ik het heb hè :d

De eerste drie foto's zijn van Bubje...
Maar ik mag zen broertje nie vergeten... de laatste 2 foto's zijn Toartje.

Bijgevoegde thumbnails

• 18052010352 - kopie .jpg
  • 18052010353 - kopie .jpg
  • 18052010360 - kopie .jpg
  • 18052010355 - kopie .jpg
  • 18052010358 - kopie .jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 18 mei 2010 - 19:51

:geluk: :geluk: :geluk: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 19 mei 2010 - 12:08

AnnB zei:

@Haemoglobine: bedankt voor de trovet-tip, kheb ff de site bekeken en hier ook weer een goeie optie.
Wij weten hoe het gaat met die problemen met onze schatjes, ik wens dit niemand toe. Het is zo moeilijk om een goeie samenstelling van voeding te zoeken als er meer dan 1 poezel rondloopt bij je thuis hè!
Ik blijf er van overtuigd dat we met liefde veel oplossen.
Och wat klink ik melig! Kbedoel met 'liefde': de zorg, het volhouden om een oplossing te vinden... Ik weet dat er oplossingen bestaan om onze schatten het beste te kunnen geven. Waarom opgeven?
Ze geven ons zooooo veel liefde/vriendschap/genegenheid in ons leven, het is maar een kleintje voor ons om te blijven zoeken naar die perfecte oplossing voor hen.
thx voor je reactie!

Geen probleem, als we door eigen ervaringen kunnen helpen, waarom niet?
Het kan alleen maar onze poezels ten goede komen :)

Ik wens het ook niemand toe, zeker de operatie niet, was dit bij jou schat ook zo zwaar?
Roswell wilde nergens anders liggen dan onder mijn nachtkastje in de koele slaapkamer, 3 dagen lang!
Dan hebben we alles maar rondom hem geplaatst, voeding, kattenbak, dekentjes, zodat hij niet ver moest zoeken als hij iets nodig had.
Ik had pijn in mijn hart dat hij niet in de leefruimte bij ons wilde herstellen, maar hij voelde zich duidelijk beter teruggetrokken in de slaapkamer, fris en kalm, het was zijn keuze, dus heb ik hem maar daar gelaten :8
Ik heb hem 1 keer proberen te verhuizen, maar hij wilde direct naar de slaapkamer terugkeren, dus...
Heb nog nooit zoveel trappen gelopen als dan, ik ging om het half uur checken :oops:

Met Trovet heb ik goede ervaringen, en de prijs valt ook nog mee als ik het me goed herinner, niet van de duurste!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_AnnB_*
Guest_AnnB_*

#35 Geplaatst 19 mei 2010 - 22:32

De operatie bij bubje is op een dinsdag gebeurd en de vrijdag mocht ik hem gaan halen. De eerste dagen thuis waren niet makkelijk... maar hij trok zich helemaal nie terug. In tegendeel...
Hij wou alleen maar op me liggen, of toch zo dicht mogelijk in men buurt zijn.
Overal waar ik was, moest hij ook zijn. Dus, ik naar boven... meneer ook hè, trap op al dragend natuurlijk, trap af - Idem... Kweet wa je bedoeld met da trappen geloop, mo bij mij wast iedere keer mè 13kg op en neer. Moja, ak hem beneden liet bleite hij de buurt bij elkaar, en da kon ik dus nie aanhoren hè. Overal een kattebakje, overal drinkenbakjes... T'was nogal een organisatie. Mojaaahhh... t'sukkeltje!  

Hij moest toen nog zo'n kraag (k'noem da een lampekap) rond zen koppie hebben zodat hij nie aan de wonde kon likken of de draadjes uittrekken. Toen ik hem ging halen stonk hij ongelofelijk naar urine. Echt nie te harden. Toartje liep met een hele grote boog rond hem. Hij kon zichzelf nie wassen dus moest ik het wel doen, en zen wond verzorgen. Proberen de kattebak vulling er vandaan te houden, wat nie evident was. Iedere keer dat hij met zijne lampekap in de kattebak ging hong !alles! vol. Hij schepte mè die kraag kattebak vulling op en begon dan overal alles van hem af te schudden. Kuisen dak toen heb moeten doen, nie normaal.
Mo swat, Kdacht dat het wassen een hel ging worden maar dat was geen waar. Ik waste hem een keer of 3 per dag met een beetje babyshampoo en lauw water... En hij genooooot daar echt van. Mo jonges toch... kheb hem nog nooit zo weten knorren... echt! Spontaan draaide hij zich om, legde zich op zen rug, linkerkant, rechterkant, poepje, pootjes... eigenlijk echt wel schattig toen.

Sinds de operatie is hij NOG aanhankelijker geworden. En nog steeds... vraag me soms af of hij probeert in me te kruipen. ;)
Mo kheb nie liever zene. Men beide mannekes zijn plakkers.
En da vink eigenlijk echt wel fijn... :)

Gisteren en vandaag gaat het weer iets beter met hem. Kvind wat minder druppels maar hij perst nog wel. Dus gedaan ist nog verre van nie... Geduld is een schone deugd. :x
Morgen mag ik de DA opbellen voor de rest vd resultaten vd testen.
Kben nieuwsgierig!

K'hou jullie op de hoogte.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:22

Klinkt goed :d Sterkte met het hele genezingsproces!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:48

Bubje is een hele knappe vent! Ik hoop dat de resultaten strakjes meevallen :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_AnnB_*
Guest_AnnB_*

#38 Geplaatst 21 mei 2010 - 17:53

Vandaag is Bubje weer naar de DA geweest voor een paar uurtjes om urine rechtstreeks uit de blaas te kunnen halen. Aangezien de resultaten van het labo te veel verschillende kiemen bevatten.
Ik had urine opgevangen in een bakje met kattekor. Maar blijkbaar kunnen daar nog andere kiemen inzitten en zich vermengen met de urine. Vandaar de directe afname.
Kheb al medicijnen meegekregen om de PH te doen zakken (vandaar de struviet).
De DA wou me ook UROPET meegeven maar bubje reageert daar nie zo goe op.
Braken en hij laat zen plasjes lopen. Het lijkt of die uropet alles verdoofd en dat hij niemeer voelt dat hij moet plassen. overal vond ik plassen urine! :s
Dus gene Uropet!

Straks mag ik bellen voor de eerste resultaten.
Dinsdag weten we perfect wat toe te doen na alle labo analyses...
Dan worden de medicijnen en de voeding aangepast.

Kheb het gevoel dat het wel gaat goed komen maar eerlijk gezegd, kheb een verschrikkelijke dag achter de rug. Heel de dag hebben de tranen over men wangen gelopen. Kvoel me ZO ongelofelijk machteloos!!!!

tot gauw... :)

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 21 mei 2010 - 18:36

Jeetje wat een verhaal zeg, wat een zorgen om je lieverd, ik hoop voor jullie dat wanneer alle resultaten binnen zijn, er echt gericht geholpen kan worden, heel veel beterschap voor Bubje en veel sterkte :hug: :hug: oh ja bijna vergeten, je hebt 2 prachtige mannen :heart: :heart: :heart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 21 mei 2010 - 18:46

Droogvoer is wel goed als het goede kwaliteit is, maar een kat moet vooral er genoeg bij drinken.  Anders kan teveel droogvoer ook slecht zijn.
Ik zou dit echt niet graag met mijn kat tegenkomen. Amai, wat een lijdensweg.  Hopelijk gaat het nu beter :)

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#41 Geplaatst 21 mei 2010 - 18:55

:) veel beterschap !!!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 21 mei 2010 - 19:37

Hopelijk krijg je dinsdag klare resultaten en wordt de juiste remedie gevonden!

Moet jij ook ongeveer 1x / maand zijn "plasgaatje" scheren?
Bij Roswell zagen we een tijdje na de operatie dat hij overal roze vlekken achterliet op de beige canapé, ben er toen mee naar de da geweest, en met de teruggroei van de vacht bleef er iedere keer hij plaste urine achter in de pels die daar teruggroeide, en dat vormde op den duur als het ware een sponsje die vochtig bleef, en iedere keer als hij ging zitten, liet hij dus een nat vlekje achter :o
De da heeft hem toen wat bijgeschoren, en zei dat dit wel regelmatig nodig zou zijn van zodra de vacht teruggroeit, dat ik mocht langsgaan als het nodig was.
Ik heb me er zelf aan gezet, had hier nog een oude baardtrimmer liggen van mijn vriend, en die is dus daarvoor gereserveerd :)
Als ik zie dat zijn pels daar te lang wordt of begint te klitten, is het tijd voor een trimbeurt ;)
Door zijn gewicht kan hij zich daar moeilijk zelf wassen, dus...

Ik heb dus een kater bij wie ik regelmatig zijn bikinilijk moet bijwerken :ha

Veel beterschap en knuffels voor je schat :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#43 Geplaatst 21 mei 2010 - 19:44

wat een mooierds!!!

duimen staan er voor de verdere uitslag
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#44 Geplaatst 22 mei 2010 - 14:13

ik bedenk nou net iets, ik heb ooit eens ergens gelezen dat overgewicht ook een negatieve invloed op struviet kan hebben.

Heb je daar al eens naar gevraagd? Bubje lijkt er toch warmpjes bij te zitten, en je weet nooit of zoiets idioots mss ook een factor is.

Guest_AnnB_*
Guest_AnnB_*

#45 Geplaatst 27 mei 2010 - 23:14

Vosse zei:

ik bedenk nou net iets, ik heb ooit eens ergens gelezen dat overgewicht ook een negatieve invloed op struviet kan hebben.

Heb je daar al eens naar gevraagd? Bubje lijkt er toch warmpjes bij te zitten, en je weet nooit of zoiets idioots mss ook een factor is.

Inderdaad Vosse, Overgewicht is een een serieuze negatieve invloed geweest. Toen Bubje de geopereerd werd in Okt/09 woog hij 13kg... Bij causus hebben ze me dit ook direct gezegd.
Ik heb het altijd heel bizar gevonden dat men vorige DA (voor causus) dit altijd weggewimpelt heeft. Alhoewel ik er verschillende keren naar gevraagd heb. Hij kreeg voordien RC/light (vd bij de DA) in de hoeveelheid die ze me aangaf. Maar blijkbaar was dit te veel...
Na de operatie is hij (maar ook broer Toartje) op streng dieet gezet.  Honger da die mannekes hadden. Ipv 150gr per dag mochten ze maar 100 gr, en zo op 2wk tijd naar 70gr Obesitie van R/C.
Amaaaaii... ik kan jullie verzekeren dat dit een muzikale periode was.
Een goeie maand hebben ze dag en nacht zitten bleiten van de honger... maar ondertussen weegt bubje een kleine 8kg.
Hij voelt zich natuurlijk stukken beter.
Maar daarmee was natuurlijk de struviet nie opgelost hè.

Nu, ondertussen heb ik alle resultaten gekregen vd DA, en wat blijkt: geen bacteriele infecties meer, geen struviet meer, en PH sterk gedaald.
Echt bizar! (zegt de nwe DA zelf ook)
Maar goed... zo veel te beter!
Hij blijft nog wel wat lekjes achterlaten. Soms met, soms zonder bloed.
Sinds men laatste bezoek heb ik een voedingssupl gekregen Cystease... en dit met een nieuwe voeding. S/D van Hill's zowel natte als droge voeding.
Ik vroeg de DA of ik nog andere medicijnen moest bijgeven. Ze zij me van dit nog even uit te stellen... als het ze niets vinden moeten we ook niets geven zei ze... Volledig mee eens...
Eerst de voeding en supl hun werk laten doen en daarmee zou de pH moeten zakken. Dus ook geen aanmaak van struviet meer.
Een paar weken geduld dus.
Het 'persen' op de kattebak is nu wel weer voorbij... oef!
Nog af en toe wat drupjes op dweilen maar daar kunnen we mee leven. Bubje doet het dus goed.

Hopelijk blijft het zo!

Wat ik ook nog even kwijt wil: Iedereen die deze problemen meemaakt met hun schat, NIE opgeven... zoeken naar de bron van het probleem! En meestal vind je met heeeeel veel geduld een oplossing!!

Ik dank jullie allemaal voor jullie steun en de tips en tricks... die hebben me echt geholpen!

Lieve poezel groetjes
Bubbles & Toartje
En Ann :d