Spring naar inhoud

- - - - -

Teckel

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Kimiej
Kimiej
  • 246 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 mei 2010 - 13:25

Ik heb een vraagje.

Binnekort is onze tuin klaar en dan zouden we ook graag een hond bijnemen.

Ik had gedacht aan een teckel. Maar ik wil niet dat de rust van men 2 lieverds verstoort wordt :oops:

Ik zie wat de jack russel gedaan heeft bij mijn vriend zijn thuis. Hond binnen, kat buiten. Dat is dus niet de bedoeling.

Ik heb gelezen dat teckels jachthonden zijn maar wel met andere dieren overweg kunnen maar veel mensen zeggen dat dit niet zo is.

Heeft er iemand mss hier een teckeltje bij zen poezen zitten??

Guest_Morgenster_*
Guest_Morgenster_*

#2 Geplaatst 17 mei 2010 - 14:17

Teckels hebben, voor zover ik weet, ook een vrij moeilijk karakter. Een beetje vergelijkbaar met een jack russel. Een goede training is hier de boodschap. Wijzelf hebben een dwergschnauzer en dat is ook een beetje dat karakter. Toch gaat het prima met de katten, ook al zit hij ze dikwijls achterna (spelend bedoeld, niet agressief). Nu, vaak gaan de katten hem zelf uitdagen hoor :) . Als de katten er echt genoeg van hebben, maken zij dat wel duidelijk aan de hond. Of ze zoeken een plekje op waar de hond niet bij kan. Bij ons is het zeker niet hond binnen, katten buiten. Soms ligt ons drietal zelfs vredig naast elkaar te slapen. Ik denk dat een teckel geen problemen moet geven als je hem als puppy erbij haalt en goed traint.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 mei 2010 - 14:27

het karakter van een teckel ken ik niet echt, dus laat ik het liever aan echte teckel kenners over

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 17 mei 2010 - 14:48

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 18 mei 2010 - 09:36

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#6 Geplaatst 18 mei 2010 - 10:06

hangt allemaal voor het grootste deel van de opvoeding af ;)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 20 mei 2010 - 18:35

Een teckel kan gewoon bij katten hoor, zekker als je hem als pup er bij neem en het hem leert en goed opvoed, mijn vriendin heeft een teckel gehad en had ook een poes en ging super, ze sliepen zelfs samen..
Geplaatste afbeelding

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#8 Geplaatst 25 mei 2010 - 11:24

Ik heb geen Teckel bij mijn poezen maar je kunt er gerust in zijn dat als je een pup neemt het wel zal lukken met die poezen .
Het is wel de vraag of je poezen zullen gedient zijn met een pup (dat heeft dan niks met het hondenras te maken ) . Echter alles went zelfs een gekke pup .

Mijn ouders hebben een Teckel (jachtgericht gefokt) en ja die jaagt op alles (killerinstinct) dus ook katten . Een aantal jaren geleden kwam er een jonge zwerfkat aan . Een geweldig beestje ! Teckel wilde haar opeten maar na een poosje waren ze de beste vrienden en sliepen samen in één mandje . Die poes liet zich niet intimideren door de hond en ze werden dus vriendjes . Spijtig genoeg verongelukte de poes een paar maanden later ......de Teckel heeft gerouwd om zijn poes , miste haar echt .

Ga op zoek naar een niet jachtgericht gefokte Teckel (er zijn veel teckelvariëteiten ) en het zal zeker en vast lukken met de poezen .
Ik vind Teckels (mijn ouders hadden altijd Teckels ) toch nog net iets makkelijker dan Jack Russels . Ze zijn kalmer , niet zo hyperactief en "stout" als de typische Jack hoewel ik al zalige rustige jackskes ben tegengekomen ook natuurlijk .

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 25 mei 2010 - 12:23

Ik denk dat het in de eerste plaats van het karakter van de hond afhangt dus niet enkel het ras. De opvoeding speelt ook een zeer grote rol. Ik heb een schotse terrier en dat lukt prima met de katten!

Mijn mama heeft een pinksterke (vals karakterke) en een poedel en dat lukt ook perfect.

Mijn schoonouders hebben een teckelmix en de kat is daar de baas in huis.