Spring naar inhoud

- - - - -

sites van cattery's

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 17 mei 2010 - 15:17

ik heb een vraag voor de mensen met een cattery. misschien is het gek maar bij mij staan alle uitslagen en testen en stambomen (via link) op mijn site. waarom staan er bij een hoop cattery's wel bij dat ze getest zijn maar geen uitslagen te zien? mag ik vragen wat er zo geheim aan is? of ben ik gewoon " te open"?
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 17 mei 2010 - 15:43

Geheim is het bij mij niet. Echter heeft er een poes van mij met stamboom etc op 2dehands.be gestaan een aantal jaar terug. Met een advertentie dat ze een nestje had gekregen, maar dat had ze niet. Ze zat gewoon bij mij en er wordt niet met haar gefokt ivm hcm problemen...
Een of andere louche broodfokker wou graag stamboomloze kittens uit ongeteste ouders aan bieden dmv misbruik van onze naam. Gelukkig ben ik toen door verschillende fokkers heel snel op de hoogte gebracht en is de advertentie door 2dehands.be meteen weggehaald.

Om dit soort misbruiken te voorkomen staan onze katten niet met volledige naam en stamboom op de website. Of toch niet voor iedereen zichtbaar 8)

Onze nieuwe website stuurt de jaarlijkse testresultaten van zodra ik die gearchiveerd heb in onze databank meteen door naar iedereen die daar baat bij heeft. Moesten er andere mensen deze willen zien dan weten ze mij wel te vinden.

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 mei 2010 - 15:44.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 17 mei 2010 - 15:53

dat lijkt me niet fijn nee dat het op die manier gebeurd. jakkie..
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 17 mei 2010 - 16:13

Helaas is dat een realiteit. Er zijn altijd mensen met slechte bedoelingen. Kwam een tijd terug ook her en der foto's tegen van mijn katten. Soms redelijk onschuldig (website van een kind over katten) soms bij advertenties op het internet. Om die reden zet ik nu ook op alle foto's onze catterynaam, maar zelfs dat houdt het niet tegen hoor...

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 mei 2010 - 16:13.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 17 mei 2010 - 16:19

jammer wel dat mensen altijd misbruik maken van anderen :evil:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:26

Ook wij zetten zo'n zaken niet op onze site.
Wie wil kennis maken en stambomen en testen wil inkijken, komt gewoon op visite.
En bovendien, ik heb ook geen scanner en foto's gaan maken van alles zie ik niet zitten.
Ik ben al blij dat ik de site kan bewerken en info er op kwijt kan.
Het is niet zo evident voor iedereen om topsites te hebben en te onderhouden.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:39

om topsites te hebben? ik heb geen topsite :oops: . vaak kijken een hoop mensen alleen naar de site om te kijken of ze getest zijn., wie zegt dat katten dan ook daadwerkelijk getest zijn? als het alleen op de site staan dat zijn ze? ik bedoel er niks mee maar ik weet dat er mensen zijn die alleen kijken of er bewijzen zijn op een site.. tuurlijk kan je mailen met die vragen en zullen mensen wel antwoorden krijgen :) maar toch zijn er ook mensen die niet mailen en het niet vertrouwen en zo krijg je ook roddels?
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:57

Bij ons is de reden ook eigenlijk heel simpel, wij hebben zelf ook geen scanner, ik kan enkel zaken inscannen bij mijn ouders en dan denk ik er niet elke keer aan om testen van mijn poezen mee te nemen om eens in te scannen, trouwens... iedereen die wil en op visite komt, mag deze testen zonder problemen zien, wil er ook gerust een kopie van maken, maar een copymachine hebben we ook niet dus die moeten we dan ook eerst bij mijn ouders kopiƫren.

De testen & andere documenten van poes en dekkater heb ik trouwens ingescand omdat ik deze moest opsturen naar de vereniging voor de stambomen aan te vragen en dat zijn een 14-tal bladzijden, vind het dan ook zo'n hele rompslomp om dat voor iedereen apart te gaan kopiƫren en er dan bij te voegen? Terwijl ze de originele ook heel rustig kunnen inkijken hier?

Ook heb ik al meermaals gehoord van misbruik zoals bij Hanne, zulke dingen vind ik echt walgelijk. Reden te meer om niet zomaar alle informatie vrij te geven.

Bewerkt door Spanishke, 17 mei 2010 - 17:58.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#9 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:03

britjes zei:

om topsites te hebben? ik heb geen topsite :oops: . vaak kijken een hoop mensen alleen naar de site om te kijken of ze getest zijn., wie zegt dat katten dan ook daadwerkelijk getest zijn? als het alleen op de site staan dat zijn ze? ik bedoel er niks mee maar ik weet dat er mensen zijn die alleen kijken of er bewijzen zijn op een site.. tuurlijk kan je mailen met die vragen en zullen mensen wel antwoorden krijgen :) maar toch zijn er ook mensen die niet mailen en het niet vertrouwen en zo krijg je ook roddels?

Achja, roddels... alsof dat een unicum is in de fokkerswereld 8)
Overigens hamer ik er altijd op dat als je een kitten wilt kopen dat je niet moet vertrouwen op de mooie blauwe ogen van de fokker, noch zijn/haar woord dat de ouders getest zijn. Zolang je de testpapieren niet in je handen hebt gehad kunnen ze je vanalles wijsmaken. :x

Practice what you preach... dus bij ons krijgen de kittenkopers ook de testpapieren in de hand ter inzage, en de kopies van alle testen krijgen ze mee in het kittenpakket. Jaarlijks breng en zal ik ze ook op de hoogte blijven brengen van de testresultaten van de ouders.

Niet iedereen is even vlot met computers. Ondanks dat ik wel vind dat ik een mooie site heb en die weer regelmatig probeer bij te houden heb ik overigens ook geen scanner. ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#10 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:03

britjes zei:

Laat ze maar roddelen zeg ik dan...teken dat je interessant genoeg bent om over te roddelen. Er zullen altijd wel roddels zijn, daar houd ik me echt niet mee bezig.
Als je zelf weet dat je zuiver werkt, dan slaap je ook best door al die roddels heen...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:10

Ook bij mij staan de testen niet op de site.
Wel de data van testen.
Mensen die een kitten bij me willen en komen kijken, die krijgen direct de testresultaten te zien.
Ook bij mij zijn foto's van mijn site genomen, voor adverteren ( dus misbruik ) van te maken.
Sindsdien ben ik zeer voorzichtig.
Als mensen zich zelf beter willen maken prima.
echter met photoshop kan je een heleboel. Als jij je testresultaten met papieren en al erop zet dan is het een kleine moeite om de gegevens van je kat te wijzigen naar jouw gegevens en zie daar een negatieve test is geboren.
Zonder dat een arts de kat in kwestie heeft gezien.
Dus nee bij mij staat ook, kat is getest, geloven ze me niet, boeiend.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#12 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:18

Het is trouwens niet omdat er getest wordt en daar keurige papiertjes van zijn, dat je goed zit. Er zijn veel meer dingen dan dat alleen die iemand weerhouden voor een cattery te kiezen.
Je moet er zoiezo op bezoek, ookal staat er vanalles op een site.
Ik heb eigenlijk ook nooit een kitten beoordeeld van op foto's en op sites.
Bij een bezoek zie, hoor en lees je gewoon veel meer.
Al is zo'n eerste contact via een site wel handig, het zegt niet alles.

Trouwens veel fokkers hebben geen intentie om vaak aan andere fokkers te verkopen. Ook wij verkopen liever particulier.
Door geen stambomen, noch testen op een site te zetten lok je minder gemakkelijk fokkers, denk ik dan.
Ik vind het zeker ook geen geschikt lokmiddel al die testen en stambomen.
Ik zou me daar ook nooit laten door verleiden.
Er zijn zaken als stamboomkennis en kennis van fokken die ik dan weer belangerijker vind. Al die testbewijzen geven mij zeker geen garanties.
Bij sommige katten, waarvan ik weet dat voorouders positief waren, is zo'n negatief papiertje op dat ogenblik een handig hulpmiddel voor de fokker.
Maar het is een momentopname, dus vind ik dat geen betrouwbaar gegeven. Ik ga dus echt niet uit van testbewijzen alleen.

Testen doe je voor jezelf en niet voor een ander of om je in te dekken...

Bewerkt door feroesti, 17 mei 2010 - 18:19.

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:44

Bij mij staan de stambomen en testen ook niet online. Mensen die een kitten kopen, op dek komen of
gewoon op bezoek mogen alles wel rustig inkijken :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 17 mei 2010 - 21:00

Ik heb daar eigelijk nog niet bij stil gestaan en ik vind ook niet dat het er op moet staan, wel dat je testen doet.
Mijn kittenkopers krijgen wel een kopie van al de testen, ik zou daar toch echt niets achter zoeken.

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#15 Geplaatst 18 mei 2010 - 08:58

Bij ons staan testen en stambomen ook niet op onze website, ook om de reden dat er nog altijd mensen zijn die hier misbruik van kunnen maken.
Voor inzage van de testen en de stambomen mogen ze steeds thuis op visite komen.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk