Spring naar inhoud

- - - - -

sites van cattery's

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 18 mei 2010 - 17:28

Mooncats zei:

Bij mij staan de stambomen en testen ook niet online. Mensen die een kitten kopen, op dek komen of
gewoon op bezoek mogen alles wel rustig inkijken :)

Hier gebeurt dit ook op deze manier

brittenliefhebber
brittenliefhebber
  • 25 berichten

#17 Geplaatst 19 mei 2010 - 21:54

bij mij staat enkel de datum vermeld, maar wie hier een kitten koopt krijgt het hele scala testen mee, ook van grootouders en verder als ik die heb. Als ik een kitten laat gaan voor de fok dan krijgen die mensen trouw elk jaar hun kopij doorgestuurd. Ik test voor mezelf omdat ik dan weet dat ik de mensen recht in hun ogen kan kijken. En ja ik heb de pech gehad om een nestje te krijgen van een kater die een paar maand later positief werd getest. Het is vermeld op de advertenties, staat op de stamboom, in het vaccinatieboekje en in het contract dat de papa positief is getest en er dus niet mocht gefokt worden. Gelukkig zijn al deze kittens gesloten en doen ze het drie jaar later nog heel erg goed. Eerlijk zijn loont! Dat heb ik toen en nu nog ondervonden.
:d

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#18 Geplaatst 20 mei 2010 - 14:48

brittenliefhebber zei:

bij mij staat enkel de datum vermeld, maar wie hier een kitten koopt krijgt het hele scala testen mee, ook van grootouders en verder als ik die heb. Als ik een kitten laat gaan voor de fok dan krijgen die mensen trouw elk jaar hun kopij doorgestuurd. Ik test voor mezelf omdat ik dan weet dat ik de mensen recht in hun ogen kan kijken. En ja ik heb de pech gehad om een nestje te krijgen van een kater die een paar maand later positief werd getest. Het is vermeld op de advertenties, staat op de stamboom, in het vaccinatieboekje en in het contract dat de papa positief is getest en er dus niet mocht gefokt worden. Gelukkig zijn al deze kittens gesloten en doen ze het drie jaar later nog heel erg goed. Eerlijk zijn loont! Dat heb ik toen en nu nog ondervonden.
:d

Heel knap van jou !!! Maar er zijn veel anderen hé...
Sommigen gebruiken die testen echt wel om zich in te dekken.
Daar zijn ze dus niet voor bedoelt. Het is testen en generaties lang door testen tot je zekerheid hebt.
Gaan verplichten vind ik niet te doen. Ik ken lijnen waarvan ze zelfs nog zo getest mogen zijn, maar die ik nooit zal vertrouwen. En andere lijnen vertrouw ik zelfs zonder test gewoon bijna blindelings.
Fokken houdt meer in dan testen en testen,... ja, eerlijkheid komt wel op de eerste plaats. Is een kat niet getest om één of andere reden dan zeg je dat eerlijk. Is ze juist getest om een bepaalde reden (vb aanleg in de stamboom of verdachte voorouders) vertel dat dan ook eerlijk. Test je omdat iedereen het doet en de meeste vinden dat het moet, oké ook goed, dat kan je ook vermelden.
Hier worden de testen ook meegegeven en zelfs die van de grootouders.
Maar als een poes niet getest is, dan ben ik daar ook eerlijk over en heb ik daar ook mijn redenen toe. En kan niemand mij ertoe verplichten te testen of mij veroordelen daarom.
Ik blij erbij testen doe je voor jezelf en niet voor een ander !!
Fokken houdt meer in dan testen en denken dat je daarom goed bezig bent. Je sluit wel het één en ander uit op dat moment, maar zeker ben je dus niet !

charona
charona
  • 85 berichten

#19 Geplaatst 22 mei 2010 - 19:33

ik hebt een kater gekocht en de copie's van de testen waren erbij dat vind ik goed, waarom dit op uw site zetten als de koper een copie heeft van de testen vind ik dat zeer goed en eerlijk je moet toch alles niet op je site of een forum plaatsen moesten ze dat allemaal zo doen dat zou toch goed zijn

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#20 Geplaatst 22 mei 2010 - 22:19

Ik heb op mijn website de stambomen overgetikt (dus dat mensen wel de lijnen erachter kunnen zien). Verder staan mijn katten ook op pawpeds. Ik heb ook de data's van de testen erbij vermeld. Mensen kunnen bij mij altijd een kopie van de stamboom en de testen opvragen, want ik heb niets te verbergen :) Het orgineel van de stamboom zet ik niet op mijn website. Er gebeuren helaas hele gekke dingen.

Ook ik ben meerdere keren katten van mij tegengekomen op marktplaats. Dan worden er ragdolls aangeboden en staan er foto's van katten van mij bij :p

Ik vind het prettig dat een website netjes is en up to date, maar ik realiseer me terdege dat dit niet voor iedereen is weggelegd.

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:31

bij mij staat gewoon alles op mijn site - data van testen + resultaat, stambomen die ik zelf heb overgetypt maar ze zijn ook te vinden onder hun officiele naam in Pawpeds - en de kittenkopers krijgen kopijen mee van de testresultaten (en fokkers zelfs van grootouders of verder -als ik die heb).

heb d'r nog nooit bij stil gestaan dat men daar misbruik zou van kunnen maken en voor zover ik weet is dat nog niet gebeurd.

gr.

veerle

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#22 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:42

Veerle zei:

bij mij staat gewoon alles op mijn site - data van testen + resultaat, stambomen die ik zelf heb overgetypt maar ze zijn ook te vinden onder hun officiele naam in Pawpeds - en de kittenkopers krijgen kopijen mee van de testresultaten (en fokkers zelfs van grootouders of verder -als ik die heb).

heb d'r nog nooit bij stil gestaan dat men daar misbruik zou van kunnen maken en voor zover ik weet is dat nog niet gebeurd.

gr.

veerle

Vorige week nog stond er een berichtje op een ander kattenforum over een nestje Maine Coons die op marktplaats stonden met stambomen en gegevens van Maine Coons van een bonafide fokker erbij, maar die door een malafide "fokker" werden aangeboden. Stambomen en gegevens gewoon van een website geplukt :x

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:23

Ik ben geen fokker maar als ik dat wel zou zijn dan zou ik ook bijna niks op de site zetten.
Mijn ervaring met internet is dat als mensen iets willen weten ze zelf contact opnemen.
Ik zou eerder op mijn site vermelden dat de testen te zien zijn bij een bezoekje aan de kittens of wat dan ook.

Als mensen serieus zijn dan mailen ze of bellen ze.....en eerlijk zou ik liever via de telefoon contact hebben want dan hoor je ook hoe iemand reageerd. Je weet dan wel niet hoe die persoon is maar je heb echt contact en via mail is dat soms ook anders.

Ook met foto's moet je uit kijken er zijn mensen die foto's plukken van site's om ze als ouders te laten zien van hun eigen stamlozen fokjes.

Of te wel je zou nog beter geen site kunnen hebben.....maar hoe kom je dan aan bekendheid in het jaar 2010.

Ik zet trouwens ook niet de volledige namen van mijn katten op internet alleen al omdat er van die gekke rond waaie op internet.
Geplaatste afbeelding

Groetjes, Claudia, Scorpion Sting en Lamorghini Gallardo.

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#24 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:24

Smitten Kitten zei:

Vorige week nog stond er een berichtje op een ander kattenforum over een nestje Maine Coons die op marktplaats stonden met stambomen en gegevens van Maine Coons van een bonafide fokker erbij, maar die door een malafide "fokker" werden aangeboden. Stambomen en gegevens gewoon van een website geplukt :x

ja, ik geloof je wel hoor maar wanneer ik schreef "voor zover ik het weet is dat nog nooit gebeurd" dan dacht ik wel aan mijn gegevens die zouden misbruikt zijn.

gr.

veerle

ga wel eens zien of ik mijn site kan beveiligen tegen kopieren van gegevens.

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 24 mei 2010 - 22:16

Veerle zei:

ja, ik geloof je wel hoor maar wanneer ik schreef "voor zover ik het weet is dat nog nooit gebeurd" dan dacht ik wel aan mijn gegevens die zouden misbruikt zijn.

gr.

veerle

ga wel eens zien of ik mijn site kan beveiligen tegen kopieren van gegevens.

Dat gaat je bijna niet lukken zeker niet als je iemand heb die weet hoe het werk.
Ik kan bijna alle gevens van een site halen die ik wil hebben.......niet omdat ik dat wil maar heb dat wel eens getest voor iemand.
Geplaatste afbeelding

Groetjes, Claudia, Scorpion Sting en Lamorghini Gallardo.