Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje inentingen

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 mei 2010 - 16:35

Heb een klein vraagje ivm inentingen. Ons venus moet normaal deze week opnieuw een spuitje krijgen, mila pas volgende maand. Kan het kwaad als ik ze samen naar da breng? En komen slechte reacties vaak voor? Heb hier namelijk al een paar enge verhalen gelezen.

Dank je :catkiss
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 mei 2010 - 16:42

Het kan geen kwaad dat ze samen gaan om hun inentingen. Ik ben juist terug van Daisy haar inenting en vroeg dit ook aan de DA omdat ik ze graag 2 per 2 zou meenemen voor hun inenting. En ze zij dat ik Nette gerust een half jaartje vroeger kon meebrengen, dus 1 maand zal dan zeker geen kwaad kunnen hé.
Heb hier nog nooit problemen gehad met een inenting. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 17 mei 2010 - 16:46

nikitaaake zei:

Heb een klein vraagje ivm inentingen. Ons venus moet normaal deze week opnieuw een spuitje krijgen, mila pas volgende maand. Kan het kwaad als ik ze samen naar da breng? En komen slechte reacties vaak voor? Heb hier namelijk al een paar enge verhalen gelezen.

Dank je :catkiss

Dan kan je best nu gaan en Mila ook laten enten. Ze kunnen het beter te vroeg dan te laat krijgen.

Mijn DA heeft ooit gezegd dat het zelfs geen kwaad kan als je ze maandelijks laat inenten.
Slechte reacties kunnen wel eens voorkomen, maar zijn eerder zeldzaam.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 17 mei 2010 - 16:51

Ik mag ook met Zita en Finn samen gaan. En daar zit toch ook iets meer dan een maand verschil tussen.

Geplaatste afbeelding

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:05

okay dan ben ik gerust, thanks! Het is toch wel een halfuurtje rijden en ze houden er niet van, dus maak ik het liever niet te vaak mee :)
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:24

PeggyJ zei:

Het kan geen kwaad dat ze samen gaan om hun inentingen. Ik ben juist terug van Daisy haar inenting en vroeg dit ook aan de DA omdat ik ze graag 2 per 2 zou meenemen voor hun inenting. En ze zij dat ik Nette gerust een half jaartje vroeger kon meebrengen, dus 1 maand zal dan zeker geen kwaad kunnen hé.
Heb hier nog nooit problemen gehad met een inenting. :geluk: :geluk: :geluk:

Peggy, heb je er  nooit aan gedacht om de DA bij jou te laten komen ? Dan kan hij ze allemaal tegelijk doen, zou dat niet goedkoper uitkomen ?  Ik nam altijd Samson en Sheba tesamen mee in een mand maar ondertussen zijn ze wat in gewicht toegenomen  zodat dat niet meer lukt :)
Ik vraag me eigenlijk af of er KSsers zijn die de DA hiervoor thuis laten komen ?  Een collega heeft 10 katten en Kerberos komt daar aan huis.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#7 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:29

Lies zei:

Dan kan je best nu gaan en Mila ook laten enten. Ze kunnen het beter te vroeg dan te laat krijgen.

Mijn DA heeft ooit gezegd dat het zelfs geen kwaad kan als je ze maandelijks laat inenten.

Dat hangt er dus vanaf welke vaccinaties gegeven worden.
Als je rcp felv ent, dan laat je toch best 4 weken tussen de herhalingsvaccinatie. Anders kan dat we wat zwaar worden...

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:36

Lies zei:

Maandelijks??? Oei! In hun boekje staat dat ze een jaar geleden hun laatste vaccinatie kregen en volgende vaccinatie dus nu ongeveer.
Ze zijn gevaccineerd met nobivac tricat trio, waarvoor is dat dan?
Oh wat ken ik weinig van dit soort zaken, schaam me eigenlijk een beetje :oops:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:13

Dat is een levend vaccin tegen kattenziekte en niesziekte.

Dus best toch opnieuw beginnen en een vaccin laten zetten en 4 weken later herhalen, dan ben je zeker. Herhalingsvaccinatie is altijd nodig de eerste keer, daarna is 1 keer per jaar voldoende.
Wij gebruiken Merial rcp felv, dat is een gevriesdroogd vaccin.
Tot op heden nooit entreacties of enig probleem gehad.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:17

Roosje zei:

Peggy, heb je er nooit aan gedacht om de DA bij jou te laten komen ? Dan kan hij ze allemaal tegelijk doen, zou dat niet goedkoper uitkomen ? Ik nam altijd Samson en Sheba tesamen mee in een mand maar ondertussen zijn ze wat in gewicht toegenomen zodat dat niet meer lukt :)
Ik vraag me eigenlijk af of er KSsers zijn die de DA hiervoor thuis laten komen ? Een collega heeft 10 katten en Kerberos komt daar aan huis.

Goh, ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan, DA woont maar op 5 min. rijden van hier, ik weeteigenlijk ook niet of ze aan huis komen :oops: , heb het nog nooit gevraagd.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:24

Neen dat is niet erg. Ik heb dat ook gedaan met mijn katten. Silas moest pas één maand later en ik heb ze samen laten gaan toen Melvin moest.
Geplaatste afbeelding