Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe kattenliefhebber

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
40 reacties op dit onderwerp
eveline vanherle
eveline vanherle
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 17 mei 2010 - 14:40

Hallo iedereen,

Ik en mijn vriend hebben nog nooit een kat gehad en hebben nu, na lang overleg, besloten eentje aan te schaffen. Ik ben op deze site terecht gekomen omdat ik tips nodig heb.
We wonen aan een drukke weg in een groot appartement met een terras. Kan ik het katje binnen houden? Of is dat niet juist?
We zouden ook graag een lief en aanhankelijke kitten willen, die mijn meubeltjes liefst niet stuk maakt...
We hebben geen kinderen en zijn rustige mensen. We gaan beiden uit werken maar hebben een zorgzame buurvrouw.
We zouden er 50€ voor willen geven. De verzorging en onderhoud is geen probleem. We zijn ook bereid de kitten te komen halen, elders in Belgie of Nederlands Limburg. Maakt het geslacht iets uit?
Kan iemand ons helpen een geschikt beestje te vinden en alle tips zijn welkom!!! We zullen er goed voor zorgen en veel liefde geven.
groeten, Eveline

Bewerkt door Jess, 17 mei 2010 - 16:42.
Reden van bewerken: Eigen topic gegeven :-)

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:28

hallo en welkom :hoi:

Misschien kan je eens rondkijken in een paar asielen, daar zitten altijd lieve sukkeltjes die een nieuwe thuis zoeken. Ik weet niet uit welke buurt jullie komen maar wij hebben onze 2 schatjes geadopteerd van de poezenboot in gent. Wij hebben 120 euro betaald voor 2 katjes, dat zijn eigenlijk gewoon de sterilisatiekosten en de inentingen, je betaald dus niet voor de katten zelf.
Ik weet ook niet of jullie een kitten willen of een al iets oudere kat?
Kittens zijn vaak wel speelser denk ik en zullen dan ook sneller aan de meubels zitten, al hangt dat wel af van het karakter natuurlijk. Denk ook dat het iets is dat altijd eens kan voorvallen en dat je er dus soms moet bijnemen; maar dat is niks in vergelijking met wat je ervoor terugkrijgt hoor :heart:
Wij wonen ook op een appartement met terras, maar houden de poezeltjes binnen; het is namelijk een dakappertement en ik heb schrik dat ze dan op het dak kruipen en zo. Maar als je terras veilig en goed afgeschermd is kan dat geen kwaad denk ik. Dan moet je natuurlijk opletten dat je geen kat neemt die altijd gewoon is geweest van buiten te zitten.

In ieder geval, heel veel succes!! :duim:

edit: blijkbaar willen jullie een kitten, had erover gelezen, sorry!!

Bewerkt door nikitaaake, 17 mei 2010 - 17:32.

Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#3 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:29

Welkom!
Veel succes, met de zoektocht naar een lief kitten!

DebbieThijssen
DebbieThijssen
  • 251 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:43

Welkom!!! :LOL: :LOL:

cato11
cato11
  • 4.311 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:48

:hi:

mogimi
mogimi
  • 39 berichten

#6 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:50

welkom op het forum

peterwalker
peterwalker
  • 1.955 berichten

#7 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:54

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#8 Geplaatst 17 mei 2010 - 17:58

Je kan best eentje nemen van in je buurt ;)
Als je ver zou rijden, ben je een pak kwijt aan benzine.
Dus met wat je uitspaart aan benzine, kan je wat meer spenderen aan het katje zelf ;)

Er staan nog kittens te verkrijgen bij het vraag-en aanbodhoekje trouwens, succes :d

Bewerkt door Elfonia, 17 mei 2010 - 17:59.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:03

welkom ,
veel succes met het vinden ,
een kat kan super binnen leven , je kan uiteraard ook je terras afzetten dan kan jullie katje veilig buiten wel

als je een kitten neemt zou ik er 2 nemen zeker als je alle 2 veel van huis weg bent
maar dat is uiteraard een eigen keuze
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

garnet
garnet
  • 10.157 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:21

:hi: op de :kattensite:

Geplaatste afbeelding

angie555
angie555
  • 1.421 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:22

:hi: :hi: :hi: :hi:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:29

Hallo,

Fijn dat je een katje in huis wenst te nemen. Als je er +/- 50 euro wenst voor te geven, kan je inderdaad binnenkort in asielen of opvanggezinnen kijken. Daar zitten vaak kleintjes (kittentijd op komst), maar ook al iets oudere katten. Je moet rekening houden dat je een kitten altijd moet opvoeden dus de kans dat ze zullen proberen aan je zetels te krabben, in je gordijnen te hangen,... is er altijd. Dat heb je niet of minder met een oudere kat (vb. 6 maanden tot 1 jaar). Die zijn al iets rustiger en zijn normaal voor een groot deel al opgevoed. Dus even uitmaken voor jezelf of je voor een kitten of een volwassen kat wenst te gaan. Rekening houdend met het feit dat de kans altijd bestaat dat ze iets in huis zullen kapot maken (daarom niet bewust). Iemand die een kat in huis heeft daar zal je altijd wel iets van kattensporen vinden (haakje in de zetel, stukje papier van het behang, ... het kan).

Als je vaak uit werken bent, raden wij hier ook meestal aan om twee katten in huis te nemen. Zo hebben ze gezelschap als jullie uit werken zijn en ik vind persoonlijk dat ze ook minder vaak geneigd zijn om dingen kapot te maken als ze met twee zijn, want ze vervelen zich niet. Verveling zorgt ervoor dat ze kattenkwaad uithalen...

Bij katten maakt het geslacht minder uit, maar een castratie is minder duur dan een sterilisatie.

Je terras kan je zeker katproof maken. Dit door een goede omheining rond te plaatsen of schrikdraad over te spannen. Je zal genoeg voorbeelden vinden in het subonderdeel 'outdoor'.

Kijk misschien ook even bij het subonderdeel 'aangeboden'. Daar vind je ook HTK- katjes aangeboden.

Succes!
Geplaatste afbeelding

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#13 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:12

Welkom Eveline :)

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:31

:LOL: Welkom en :geluk: met je zoektocht naar een kitten !!!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:32

:hi: op de :kattensite:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag