Spring naar inhoud

- - - - -

Onslow heeft niesziekte. Update blz 5!

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:30

Onze jongen had vorige maand last van tranende ogen, dus gingen we nr de dierenarts. Het was een infectie van de bovenste luchtwegen: wat AB, zalf en na twee weekjes zou het beter moeten zijn.
Echter, sinds vorige week werden zijn oogjes terug erger en ging ik vandaag dus naar een andere DA.
De diagnose, die woensdag bevestigd wordt via bloedonderzoek was duidelijk: chronische niesziekte. Zoals ik al zei, wordt er woensdagavond bloed geprikt om te zien of het zeker geen FIP is. Het bloed prikken lukte zojuist niet, Onslow werd wild we konden hem niet onderhouden, hij had schrik van het scheermachientje. Dus wordt hij woensdag wat verdoofd. Ben erg geschrokken...... :onzeker:

Bewerkt door Solotje, 22 mei 2010 - 17:54.

Geplaatste afbeelding

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:32

:hug: :hug: :hug: heel veel beterschap :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding

garnet
garnet
  • 10.157 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:33

Arme Onslow, veel beterschap :hug:

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:36

Pff ja, ik hoop dat het inderdaad betert. Helemaal herstellen kan hij nooit meer, maar we kunnen hem wel supergoed verzorgen zodat hij zo weinig mogelijk last heeft....
Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#5 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:37

Was vorige maand de eerste keer dat hij daar last van had, van die tranende ogen?
Want Elmo heeft ook last van niesziekte, en onze dierenarts had ons ook gezegd dat hij het chronisch had. We zijn toen naar een andere dierenarts geweest, en die vertelde ons dat chronische niesziekte vooral voorkomt bij katten die niesziekte hebben gehad en waarbij men te snel gestopt is met de antibiotica kuur. Maar dat dit niet zo snel voorkomt en dat sommige DA's nogal snel zeggen dat een kat chronische niesziekte heeft. Dus wij moeten nu 3 weken een zwaardere antibiotica geven, zodat hij er zeker vanaf is. Want na zijn eerste kuur was ook alles veel erger geworden.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:42

Sarah en Erik zei:

Was vorige maand de eerste keer dat hij daar last van had, van die tranende ogen?
Want Elmo heeft ook last van niesziekte, en onze dierenarts had ons ook gezegd dat hij het chronisch had. We zijn toen naar een andere dierenarts geweest, en die vertelde ons dat chronische niesziekte vooral voorkomt bij katten die niesziekte hebben gehad en waarbij men te snel gestopt is met de antibiotica kuur. Maar dat dit niet zo snel voorkomt en dat sommige DA's nogal snel zeggen dat een kat chronische niesziekte heeft. Dus wij moeten nu 3 weken een zwaardere antibiotica geven, zodat hij er zeker vanaf is. Want na zijn eerste kuur was ook alles veel erger geworden.

De DA wou eerst even het bloed afwachten voor we een behandeling gaan uitstippelen. Het is heel goed mogelijk dat hij het al heeft van in de cattery, en dat hij er nu een opstoot van krijgt. Woensdag weet ik meer, ook of het nu wel of niet besmettelijk is, want dat is me wel niet helemaal duidelijk, maar is wel belangrijk om  weten.....

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#7 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:47

Jess zei:

De DA wou eerst even het bloed afwachten voor we een behandeling gaan uitstippelen. Het is heel goed mogelijk dat hij het al heeft van in de cattery, en dat hij er nu een opstoot van krijgt. Woensdag weet ik meer, ook of het nu wel of niet besmettelijk is, want dat is me wel niet helemaal duidelijk, maar is wel belangrijk om weten.....

Moest hij het al gehad hebben van de in de cattery dan had je er normaal al eerder iets van moeten gezien hebben denk ik. Het is te hopen dat je woensdag dan wat meer weet, want chronische niesziekte is zeer lastig. Bij de minste stress, steekt het de kop op.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:49

Sarah en Erik zei:

Moest hij het al gehad hebben van de in de cattery dan had je er normaal al eerder iets van moeten gezien hebben denk ik. Het is te hopen dat je woensdag dan wat meer weet, want chronische niesziekte is zeer lastig. Bij de minste stress, steekt het de kop op.

Bij nader inzien heeft hij de symptomen altijd al gehad hoor, vooral de oogjes dan. Maar men zei altijd tegen mij van "hij heeft in de zoveelste lijn een pers zitten, dat kan daar nog een gevolg van zijn". De tranende slijmerige oogjes heeft hij al heel lang, bij momenten betert het heel erg, en sommige momenten, zoals nu, moet ik ze drie keer per dag uitwassen....

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#9 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:56

Jess zei:

Bij nader inzien heeft hij de symptomen altijd al gehad hoor, vooral de oogjes dan. Maar men zei altijd tegen mij van "hij heeft in de zoveelste lijn een pers zitten, dat kan daar nog een gevolg van zijn". De tranende slijmerige oogjes heeft hij al heel lang, bij momenten betert het heel erg, en sommige momenten, zoals nu, moet ik ze drie keer per dag uitwassen....

valt nog mee vind ik om eerlijk te zijn, 3x per dag. Elmo zijn oogjes zaten om het kwartier vol prut :s Des te beter voor jou katje natuurlijk :)
Mja dat hij uit een lijn komt met een pers, kon inderdaad wel een reden zijn van zijn tranende oogjes. Maar spijtig dat het nooit verder onderzocht is, anders was hij er misschien al vanaf geweest.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.763 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:57

Wat vervelend dat onslow niesziekte heeft. Als het al een poosje rondhangt kan het inderdaad chronisch zijn (geworden). Dat zou naar zijn!

Hopen dat de ab aanslaat en dat het daarna ook weg blijft. De duimen draaien hier!

Je zegt trouwens in je eerste bericht dat je da een bloedtest wil doen om te zien of het zeker niet fip is. Maar er is helemaal geen bloedtest voor fip, dus vraag me af wat hij dan wil testen. Mocht er al een aanleiding bestaan om te denken aan fip, dan is een uitgebreide bloedtest aan de orde, maar een speciale test is er niet.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:59

Oh, Onslow toch! Verwen hem maar goed :hug: en natuurlijk ook geen leuk nieuws voor jullie.

Heb nu wel wat schrik voor ons Anaïs, want zoals je weet heeft die daar ook heeeel veel last van. Zal er ook is mee gaan

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:59

ginnie zei:

Wat vervelend dat onslow niesziekte heeft. Als het al een poosje rondhangt kan het inderdaad chronisch zijn (geworden). Dat zou naar zijn!

Hopen dat de ab aanslaat en dat het daarna ook weg blijft. De duimen draaien hier!

Je zegt trouwens in je eerste bericht dat je da een bloedtest wil doen om te zien of het zeker niet fip is. Maar er is helemaal geen bloedtest voor fip, dus vraag me af wat hij dan wil testen. Mocht er al een aanleiding bestaan om te denken aan fip, dan is een uitgebreide bloedtest aan de orde, maar een speciale test is er niet.

Waarschijnlijk heeft de vorige DA inderdaad een foute diagnose gesteld. Maar ja, de symptomen van een kouwtje en niesziekte lijken hard op elkaar natuurlijk....

De DA wil alles in het bloed nakijken. Er is inderdaad geen speciale test voor FIP, dat weet ik, maar in het bloed zou ze meer kunnen zien. Ze zei, als we niks zien, is het goed nieuws. Niesziekte zie je blijkbaar niet in het bloed dan?

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 17 mei 2010 - 18:59

veel succes en veel beterschap!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:00

Frances zei:

Oh, Onslow toch! Verwen hem maar goed :hug: en natuurlijk ook geen leuk nieuws voor jullie.

Heb nu wel wat schrik voor ons Anaïs, want zoals je weet heeft die daar ook heeeel veel last van. Zal er ook is mee gaan

Goh Frances, ik wil je geen schrik op het lijf jagen hoor, maar als ik dit had geweten was ik ook eerder voor een second opinion gegaan hoor...

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:01

Jess zei:

Goh Frances, ik wil je geen schrik op het lijf jagen hoor, maar als ik dit had geweten was ik ook eerder voor een second opinion gegaan hoor...

We zien wel he :) Ik kan wel best begrijpen dat het zowat als een donderslag komt...! :hug: