Spring naar inhoud

- - - - -

Onslow heeft niesziekte. Update blz 5!

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.771 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:08

Jess zei:

Waarschijnlijk heeft de vorige DA inderdaad een foute diagnose gesteld. Maar ja, de symptomen van een kouwtje en niesziekte lijken hard op elkaar natuurlijk....

De DA wil alles in het bloed nakijken. Er is inderdaad geen speciale test voor FIP, dat weet ik, maar in het bloed zou ze meer kunnen zien. Ze zei, als we niks zien, is het goed nieuws. Niesziekte zie je blijkbaar niet in het bloed dan?

Eerlijk gezegd weet ik niet of je niesziekte ziet in het bloed. Van fip weet ik aardig wat, maar van niesziekte nog lang niet genoeg. (staat ook nog op mijn verlanglijstje om tot op de bodem uit te zoeken)
Het zou goed kunnen dat je niesziekte in het bloed kunt zien. Ik vraag me wel af of je chronische niesziekte in het bloed kunt zien. Ik bedoel, chronisch betekend toch dat het steeds terugkomt en dan met behandeling weer weg gaat om daarna toch weer terug te komen?
Of ben ik nu mis?

Er zijn vast mensen hier op het forum die daar meer over kunnen vertellen.

Goed overleggen met je da en al je vragen vantevoren al opschrijven. Dan kun je al je vragen stellen als je daar staat zonder dat je iets vergeet. Schrijf eventueel ook de antwoorden op. En stel je vragen voor ze echt iets gaat onderzoeken, dan kun je ook meteen vragen wat ze gaat doen en waarom.
Het is altijd naar als je katje een onderzoek moet, en het helpt enorm als je dan jezelf goed laat informeren over elke stap die gezet wordt.

Niet meteen wanhopen hoor! Het komt vast in orde :hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:09

Frances zei:

We zien wel he :) Ik kan wel best begrijpen dat het zowat als een donderslag komt...! :hug:

Ja natuurlijk, je moet zelf maar zien en laat ze bij het volgende controleonderzoek goed nazien hè :) . Het is inderdaad even schrikken :onzeker:

Geplaatste afbeelding

molleken
molleken
  • 1.008 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:12

Oei Jess,wat minder nieuws.hopelijk slaan de medicatie aan.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:25

Hopelijk kan je het goed behandelen, zodat hij er geen last van ondervindt. :geluk:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:27

Angel hier heeft ook chronische niesziekte, en het steekt inderdaad bij stress situaties steeds weer de kop op. Maar het is niet besmettelijk voor de andere poezen. Je moet enkel oppassen dat als je ooit terug een kitten in huis haalt, deze zeker niet voor de 2de inenting bij je komt wonen zodat ze voldoende beschermd zijn. Ook als je op kittenbezoek gaat steeds goed je handen ontsmetten.
Angel krijgt al heel haar leven extra poeder onder haar natvoer, Lysine F poeder, dit onderdrukt het herpes virus dat de niesziekte veroorzaakt, en ik moet zeggen dat ze het daarmee heel goed doet.
:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lisje
Lisje
  • 7.796 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:47

Ooh nu ben ik toch efkes geschrokken!!
Onslow'ke toch!!
Hopelijk slaat de AB aan en kun je het verder goed behandelen zodat hij een min. van last heeft!!
Geef hem maar een dikke knuffel en een kusje van Phoebe!! :hug: :hug: :catkiss

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:51

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:53

Lisje zei:

Ooh nu ben ik toch efkes geschrokken!!
Onslow'ke toch!!
Hopelijk slaat de AB aan en kun je het verder goed behandelen zodat hij een min. van last heeft!!
Geef hem maar een dikke knuffel en een kusje van Phoebe!! :hug: :hug: :catkiss

We gaan hem natuurlijk zo goed mogelijk verzorgen. Ik zal het kusje van Phoebe zeker doorgeven, denk dat hij zich dan *spitspot* al heel wat beter voelt.
Hij lijkt er niet zo heel veel last van te hebben, volgens mij is de mammie gewoon te ongerust.... :oops:

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:55

Oh jee :( . Hopelijk valt de uitslag toch mee :hug: en anders heel goed verwennen zoals je zegt :)

Geplaatste afbeelding

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#25 Geplaatst 17 mei 2010 - 19:59

Oei, hopelijk gaat het snel terug beter :hug:

Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#26 Geplaatst 17 mei 2010 - 20:00

Arm ventje toch. Verzorg hem maar goed :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 17 mei 2010 - 20:15

Maar het ventje toch... en jij. Je moet nogal geschrokken zijn! :hug

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 17 mei 2010 - 20:15

Hopelijk gaat het snel beter :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 17 mei 2010 - 20:30

Veel beterschap voor Onslow

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 17 mei 2010 - 21:11

Oh nee... wat erg voor Onslow :( hopelijk helpt de behandeling, vele knuffels. :hug: :hug: :hug: