Spring naar inhoud

- - - - -

kleuren hoe misterieus

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Snow
Snow
  • Geband lid
  • 729 berichten

#1 Geplaatst 18 mei 2010 - 12:22

hoi,

ik zal er een onderwerp over openen,
hoe gek het ook is hoe verbaasd ik ook was,
al kan ik het niet bewijzen,
en is het op mijn woord,
ook ik wil het begrijpen en er nog veel van bijleren,

gisteren had ik een nestje mijn kater Zwart choc drager,
geen fawn geen cinnamon,
mijn poes fawn, cinnamon drager, ook fawn,
zwart in de lijnen ervoor ook een point verder,

dus ik verwachte zwart, chocolatjes en misschien uitzonderlijk een point chocolate,

eentje is blijven leven een chocolatje,
drie gestorven twee chocolatjes en een Fawn!
eigenlijk is het onmogelijk en toch was het,

ik heb al informatie gevraagd ervoor wat kan en welke kleuren soms kunnen met een collega, bloedlijne gaan heel ver verder dan de stambomen ons laten zien, hij heeft programma's en zoekt nummers op kleuren alles,

wel Henny liet me weten Fawn kan niet, neen normaal niet
maar toch was het, :trance:
en omdat ik geen discussie op de verkeerde plaats wil zet ik het hier waar het hoort.....

en neen ik zuig het niet uit mijn duim

Bewerkt door Snow, 18 mei 2010 - 12:30.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#2 Geplaatst 18 mei 2010 - 20:47

Ik heb de stamboom van Simba uitgezocht, achter zijn vader zit heel ver in de afstamming Sybille Sandokan een sorrel Somali.
Sorrel is cinnamon dus als je heel erg veel geluk hebt dan is deze factor generaties lang 'meegelift'.
Maar....ik zou toch voor de zekerheid een DNA test doen, als Sima het draagt dan draagt zijn vader het ook.
Het kan niet van moederszijde komen.

Henny

Snow
Snow
  • Geband lid
  • 729 berichten

#3 Geplaatst 19 mei 2010 - 22:17

Ja ik ga een test laten doen maar ook eens nakijken door mijn collega, al heb ik het nu even heel druk,
ik denk als je alle stambomen laat nazien en heel lang dat er altijd wel iets tussen zit,
we kunnen ze altijd maar proberen te verbeteren.....

het was een mooi kitten mooie vacht, mooi fawn, heel brit.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 23 mei 2010 - 18:53

hoi hoi ben nieuwsgierig naar de DNA test hoor van Simba, want dat zou dus versbloed betekenen voor de cinnamon en fawn fok!
Zeer waardevol

succes

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#5 Geplaatst 23 mei 2010 - 22:12

Dat is wat ik al eerder heb gezegd,er is ooit een Somali sorrel ingekruisd,maar ik heb geen interesse in Fawn en Cinnamon,dus als Rita het zeker wil weten,laat zij het maar via DNA te weten komen,omdat zij wel verder wil met deze kleuren.
Het is voor mij genoeg om te weten dat de vader van Simba (Torin) choc. draagt. 8)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 23 mei 2010 - 22:17

Karwendel zei:

Dat is wat ik al eerder heb gezegd,er is ooit een Somali sorrel ingekruisd,maar ik heb geen interesse in Fawn en Cinnamon,dus als Rita het zeker wil weten,laat zij het maar via DNA te weten komen,omdat zij wel verder wil met deze kleuren.
Het is voor mij genoeg om te weten dat de vader van Simba (Torin) choc. draagt. 8)

en point draagt ie dat ook? zit wel ervoor!
lijkt mij toch ook mega interessant zeker omdat je leuke resultaten hebt met je point fok Ria.

morag is echt een droom.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#7 Geplaatst 23 mei 2010 - 22:42

Combi Morag en Torin zie ik nog niet zitten,Torin is een grote kater en voor Morag zoek ik een meer cobby kater,maar 't freuleke is pas 10 maanden,dus we hebben nog de tijd 8)
Daarbij is Torin de grootvader van Morag :p

Bewerkt door Karwendel, 23 mei 2010 - 22:54.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 09:14

Karwendel zei:

Combi Morag en Torin zie ik nog niet zitten,Torin is een grote kater en voor Morag zoek ik een meer cobby kater,maar 't freuleke is pas 10 maanden,dus we hebben nog de tijd 8)
Daarbij is Torin de grootvader van Morag :p

Hoi Ria ik doelde ook niet op die combinatie maar gewoon voor de point fok in het algemeen, draagt Torin point?

je weet zelf hoe lastig het is om een fatsoenlijke point kater of dragende kater te vinden.

moragje kon ik zo catnappen maar dat zal ik je niet aandoen vindt der echt geweldig.

Snow
Snow
  • Geband lid
  • 729 berichten

#9 Geplaatst 26 mei 2010 - 12:59

Morag is een pracht van een poesje,
ik ben er ook weg van ... :heart: