Spring naar inhoud

- - - - -

castratie / sterilisatie

• Log in om te reageren
65 reacties op dit onderwerp
Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#61 Geplaatst 15 april 2009 - 18:42

Denk dat dat wel al sneller in orde gaat komen hoor..don't worry!

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#62 Geplaatst 15 april 2009 - 19:15

Eenmaal dat die geur weg is zullen ze terug overeenkomen hoor hier waren ze ook aan het blazen op Joey maar na ongeveer 1 dag waren ze terug de beste maatjes  :)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 15 april 2009 - 19:29

Ik vind dat ook maar logisch. Als het niet voor de fok is, moeten ze geholpen worden. Poezen hebben alleen maar last van hun krolsheid en katers jah die lopen dan ook maar rond met teveel hormonen en de meerderheid begint te sproeien.
Dus het is ook alleen maar een voordeel voor de baasjes.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#64 Geplaatst 18 april 2009 - 18:56

Hier is Zwartje er tussen zijn 6 en 7 maand gecastreerd. Zodat ie snel buiten mocht hé.

Ik vind het niet slecht dat je in je contract zet dat de kat geholpen moet worden, simpelweg omdat er veel nare gevolgen aan vast kunnen zitten als je't niet doen. Afdwingbaar is dat echter niet... Ik denk dat je ook moet kunnen praten met mensen die de kat in kwestie misschien wel voor de fok willen gebruiken. Als ze dat op een verantwoorde en diervriendelijke manier doen, zou ik het nogal sneu vinden om hen dat te ontzeggen (tenslotte doe je zelf ook aan die hobby).

Wat betreft het buiten gaan vind ik dat je geen eisen mag stellen van 'het dier MOET binnen blijven'. Wat je volgens mij wel mag doen is vragen dat, als de kat buiten gaat, alle mogelijke maatregelen te nemen. Bijvoorbeeld dat hij of zij een halsbandje met kokertje moet dragen, dat je de kat na het donker binnen houdt, niet buiten laat tijdens vuurwerk ofzo, dat soort zaken.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#65 Geplaatst 18 april 2009 - 21:02

Vosse zei:

Ik vind het niet slecht dat je in je contract zet dat de kat geholpen moet worden, simpelweg omdat er veel nare gevolgen aan vast kunnen zitten als je't niet doen. Afdwingbaar is dat echter niet... Ik denk dat je ook moet kunnen praten met mensen die de kat in kwestie misschien wel voor de fok willen gebruiken. Als ze dat op een verantwoorde en diervriendelijke manier doen, zou ik het nogal sneu vinden om hen dat te ontzeggen (tenslotte doe je zelf ook aan die hobby).

Ha maar dat is het nu net he, fokkers verbieden niemand dezelfde hobby als zij uit te oefenen. Wat ze wel vragen is dat je dat dan ook aangeeft, als je wilt gaan fokken. Dan krijg je dan ook een kitten dat daar voor geschikt is. En bij de meeste rassen hangt er ook een hoger prijskaartje aan een fokkat dan aan een liefhebber.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#66 Geplaatst 18 april 2009 - 21:08

Dat je dat aangeeft, dat vind ik niet onlogisch hoor. Misschien dat een bepaald katje ook duidelijk niet geschikt is qua karakter. Ik ken van zo'n dingen niets, en als ik hoor hoeveel er bij komt kijken, dan zou ik er ook niet zomaar aan beginnen. Dus dat lijkt me maar logisch hoor :)