Spring naar inhoud

- - - - -

zwangere poes in asiel

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 mei 2010 - 20:09

Zoals sommigen onder jullie wel weten is onze Suki al een week vermist.  Vandaag gingen we bij een paar asiels langs om te kijken of ze daar toevallig niet was terechtgekomen, ook al hadden we hun op voorhand al gemaild.
Aangekomen bij asiel 2 viel mijn oog direct op een zwangere poes.  Een heel lief, aanhankelijk schildpadje.  Volgens de man van het asiel moest ze tussen dit en 2 weken bevallen.  Hij zei dat ze al te ver zwanger was om ze nog te laten steriliseren.
Maar wat zouden jullie nu doen?  Het asiel was echt niet zoals het moest zijn.  Vuil, smerig...  Mijn hart brak wetende dat die poes daar moest bevallen en haar kleintjes moet grootbrengen.  Mijn vriend wil echter geen nieuwe poes.  Hij vindt het goed nu met de 3 poezen die er nog zijn.  Begrijp me niet verkeerd, want we missen Suki enorm en zijn nog altijd naar haar op zoek.
Zoals ik al zei hebben we nog 3 poezen (4 met Suki erbij).   Deze poes kwam wel goed overeen met de andere poezen in het asiel, ze zocht er geen ruzie mee of zo en we hebben de ruimte er hier wel voor.  Maar ik heb totaal geen ervaring met bevallingen van poezen.  En zijn zo'n kleintjes in trek?  Want uiteindelijk gaan we de kittens niet kunnen houden.  
En welke kosten komen er bij zo'n kittens allemaal bij?  Rekening houdend met het ergste geval dat de moeder ze niet zelf kan voeden?

Wat zouden jullie doen?

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#2 Geplaatst 18 mei 2010 - 20:45

moeilijk!

Kan je niet voorstellen op opvangmama van deze poes en haar kittens te zijn en dat zij dan helpen om de kittens ter plaatsen?

Mss. kunnen de mensen die hier opvangmama's zijn, hier mleer tips over vertellen :)

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 18 mei 2010 - 20:49

dat is wel interessant!  Ben benieuwd hoe dat juist in zijn werk gaat

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 mei 2010 - 21:18

welk asiel is dat als ik mag vragen? je kan me altijd een pb'tje sturen. sommige asielen werken ook met opvanggezinnen, maar niet allemaal.

soms gebeurt het dat mensen katten uit mindere asielen halen en die naatr betere asielen brengen.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 mei 2010 - 21:55

Misschien is de regio wel handig :) .

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:01

zou jij die kat kunnen opnemen arifiene?

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:22

wea zei:

zou jij die kat kunnen opnemen arifiene?

Nee helaas, het is hier véél te druk momenteel.
Maar we zouden wel kunnen helpen met de herplaatsing van de kittens via een bemiddeling.

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:23

wij zijn wel van Leuven, is dat dan geen probleem arifiene?

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:31

sjintoo zei:

wij zijn wel van Leuven, is dat dan geen probleem arifiene?

Hm, dan kan je misschien beter terecht bij kitten-aid, ik stuur je een pb'tje daarvoor.

In ieder geval, bemiddeling gaat zo:
Wij adverteren de kittens op onze website (we hebben dus een tekstje + foto nodig) met jullie telefoonnummer. De mensen komen dus wel bij jullie kijken. We hebben wel enkele vereisten:
-De kittens moeten gevaccineerd/ontwormd/ontvlooid vertrekken en ze moeten later gesteriliseerd/gecastreerd worden (dit kan je regelen via een contractje, en wij willen gerust een contractje ter beschikking stellen).
-Mamapoes moet gesteriliseerd worden.

Je kan natuurlijk gerust je dierenartskosten terug vragen aan adoptanten, dat raden wij zelfs ten stelligste aan.

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:38

Kan je eigenlijk als particulier zo'n contractje laten ondertekenen dat de kittens gesteriliseerd moeten worden, of moet dat altijd via een asiel of zo gaan?

De mamapoes wordt sowieso gesteriliseerd!  En ik ben van plan dat als we de moederpoes moesten adopteren en ze haar kittens krijgt, ze blijven tot minstens de leeftijd van 11 weken.  Zodoende kunnen ze ook hun eerste inenting al krijgen.

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#11 Geplaatst 19 mei 2010 - 09:43

Mocht je ze in huis nemen dan hebben wij misschien wel intresse in een kittentje, we zijn ook van Leuven en zijn er toch sterk over na aan het denken om er een derde poesje bij te nemen.... Maar helemaal 100 % zeker ben ik natuurlijk niet, moet wel een klik hebben met een kittentje :)

Bewerkt door *mikkeke*, 19 mei 2010 - 09:43.

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#12 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:24

:geluk: :geluk: :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 19 mei 2010 - 12:50

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 19 mei 2010 - 15:19

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 19 mei 2010 - 15:33

sjintoo zei:

Kan je eigenlijk als particulier zo'n contractje laten ondertekenen dat de kittens gesteriliseerd moeten worden, of moet dat altijd via een asiel of zo gaan?

De mamapoes wordt sowieso gesteriliseerd! En ik ben van plan dat als we de moederpoes moesten adopteren en ze haar kittens krijgt, ze blijven tot minstens de leeftijd van 11 weken. Zodoende kunnen ze ook hun eerste inenting al krijgen.

Dat kan je als particulier ook ja.