Spring naar inhoud

- - - - -

zwangere poes in asiel

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:43

het vriendje is bijna overstag om haar te adopteren :d ;)

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:48

Als je haar adopteert zou dat super zijn van jou,maar probeer dan gewoon zeker te zijn dat de kleintjes goed terechtkomen.Omdat ik weet dat iedereen wel een kleintje wilt tot het in de gordijnen kruipt en geld begint te kosten.Niet dat je daar zelf niet aan denkt,hoor,maar ik krijg de kriebels als ik bedenk hoeveel er zo van die "wegwerppoezen"zijn.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 19 mei 2010 - 19:07

En als die van jou terugkomt,zal die dan niet helemaal wegblijven?Allee,ik weet het niet,he,ik vraag het mij gewoon af.

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 19 mei 2010 - 19:13

Sandra: dat de kleintjes een goede thuis zullen krijgen daar zorgen we wel voor.  We zullen er ook een klein bedrag voor vragen ter vergoeding van de ontworming en intenting, dan trek je toch direct een ander publiek aan denk ik dan wanneer je ze gratis zou weggeven.
Suki is een vrij sociaal katje, dus dat zij zou wegblijven denk ik niet.  Soms zit hier in de tuin een poes van de buren, daar speelde ze dan mee.

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#20 Geplaatst 20 mei 2010 - 09:24

:thumb: Ik ga dit topic goed in de gaten houden :oops: :)

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 20 mei 2010 - 09:54

Ik bedoelde echt niets slechts ,hoor :d Heb je al nieuws?

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 20 mei 2010 - 12:34

Sandra: het was ook niet slecht opgenomen hoor :)

Mijn vriend en ik hebben nog een lang gesprek er rond gehad gisterenavond.  En helaas gaan we het toch niet doen.  Het kan gewoon niet anders.  Helaas :(

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#23 Geplaatst 22 mei 2010 - 12:26

Er zijn altijd wel mensen die zich aanmelden (in het slechtste geval)
kittens zonder moeder op te vangen en ze de papfles geven.
Kijk eens rond op site's als kapaza ofzo,
heb toen ik op zoektocht was zo'n advertentie gezien.
Ps: Je kunt ook gewoon advies aan die mensen vragen :)

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 22 mei 2010 - 22:16

Cilia: ik volg je even niet.  Kun je je wat meer verduidelijken?

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 23 mei 2010 - 19:19

sjintoo zei:

Cilia: ik volg je even niet. Kun je je wat meer verduidelijken?

ik snap het ook niet :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 23 mei 2010 - 21:39

Maar als jij ze niet neemt,blijft ze toch gewoon in het asiel met haar kittens om ze te voeden die eerste 12 weken?De kittens zullen wel een thuis vinden.Misschien kan je alleen de moederpoes adopteren,omdat volwassen katten zo moeilijk geplaatst worden?

wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:34

hm, vergeet niet dat de kittensterfte in asielen zonder opvanggezinnen enorm hoog is. Uit ervaring weet ik dat als het asiel niet echt veel moeite doet om kittens volledig af te zonderen dat hele nesten sterven door infectie. Ik ken asielen waar de kleine minderheid van kittens vertrekt in handen van adoptanten en de grote meerderheid naar het vilbeluik.

dit asiel vaccineert niet (is ook wettelijk gezien niet verplicht), dus.....

@sjintoo, je kan nu eenmaal niet alle katten redden en je moet je echt niet schuldig voelen dat je deze kat niet gaat halen. Het is jouw schuld niet dat die kat daar in die toestand zit. zorg maar goed voor de katten die je hebt en blijf zoeken naar je vermiste kat. dus ga regelmatig naar de asielen om te kijken of ze er zit (ze moeten katten 14 dagen bijhouden), dus zeker 1x per 2 weken. Soms duiken katten na een paar maand pas op, maar dikwijls duiken ze wel op (vooral als de winter nadert) als je dat doet, dan doe je echt al heel veel.

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 28 mei 2010 - 20:45

We zijn net terug van een paar dagen zee. Natuurlijk kon ik het niet laten en heb naar het asiel gebeld om te vragen of de poes er nog was. Hierop kreeg ik een positief antwoord met de mededeling dat ze ondertussen bevallen is van 4 kittens. Maar helaas wordt ze voorlopig dus niet afgestaan voor adoptie samen met haar kittens. Mss dat ik morgen toch nog eens tot daar ga en met de eigenaar zelf praat. Deze keer had ik een vrouw aan de lijn terwijl we vorige keer met een man gesproken hebben.
Ik krijg haar gewoon niet uit mijn hoofd gezet.

Bewerkt door sjintoo, 28 mei 2010 - 20:45.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 28 mei 2010 - 20:51

Babette mijn poes is ook zwanger in het asiel ooit binnen gebracht! Ze is daar bevallen en geen enkel kitten heeft het overleeft (vandaar haar moeilijk karakter misschien)
Onder tussen heeft ze wel een gelukkig steriel leventje gevonden bij ons

Bewerkt door dorien_951, 28 mei 2010 - 20:52.

wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 28 mei 2010 - 20:56

in theorie heeft hij gelijk, kittens onder de 7 weken mogen niet verhandeld worden. daar zal hij echt wel moeilijk over doen.