Spring naar inhoud

- - - - -

Brokjes voor Rafje?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:12

Ik ben op zoek naar een goedkope brok voor Rafje. Hij is erg blij met zijn "eigen" bakje, dat ik hoog zet waar Zwartje er niet aan kan. Maar er moet natuurlijk wel iets lekkers in zitten, of hij blijft van Zwartje zijn speciale brokjes snoepen ;)

Volgens twee verschillende dierenartsen die ik geraadpleegd heb, kan ik hem gerust Friskies of Whiskas ofzo geven. Ze zeggen dat dit geen kwaad kan omdat hij heel energiek is en extra veel energie verbruikt door buiten te slapen. (hij vertikt het namelijk om bij zijn echte baasje te gaan slapen) Daarnaast drinkt hij erg goed, wat ook heel belangrijk is.

Wat denken jullie?

(Note: zoals jullie weten is Rafje niet mijn kat, zijn baasje wil wel bijleggen voor voer maar niet voor RC e.d. We hopen nog steeds dat hij terug gaat eens zijn moeder verhuist is.)

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:15

Sarah ik zou dan gaan voor Friskies of Whiskas. De htk katten bij mijn ouders hebben dit ook altijd gehad en deden het daar goed op. De laatste jaren kregen ze ook al eens RC doordat ik wat voer mee naar huis bracht. En de katten sliepen ook het liefst buiten, in een kartonnen doos bezet met tapijt langs de binnenkant en die stond onder het uitstekende dak van het tuinhuisje.

Bewerkt door Magic Coonie, 18 mei 2010 - 22:16.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:18

Ik voel me er eigenlijk zo slecht bij dat ik hem dan minderwaardig voer geef tov Zwartje, maarja, hij is niet van mij he :oops:

Zwartje is tot zijn 10 jaar groot gebracht om Friskies, Whiskas en Kittekat en zag er ook altijd prachtig uit dus ik weet wel dat het geen drama is natuurlijk ;)

Ohja, hij slaapt trouwens in het compostvat als het regent ;)

Bewerkt door Vosse, 18 mei 2010 - 22:19.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:25

Ik heb gehoord dat de brokken uit de Aldi al bij al ook niet zo slecht zijn, Sarah.
En anders eens regelmatig naar een show gaan, daar staat altijd een mevrouw van RC die keiveel stalen uitdeelt :ha
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:26

Hier krijgen ze ook whiskas of brekkies of friskies brokjes. En ze doen het er  goed mee. Pimmeke is toch al 19j. Behalve Lily die krijgt RC pers. Katten die ook buiten gaan zijn in het algemeen ook sterker.
Ik denk ook niet dat Rafke terug gaat als zijn moeder verhuist, hij heeft het veels te goed bij u.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 18 mei 2010 - 22:43

Ginger hier krijgt tom poes en dat eet ie ook graag hoor :)
Anders is Purina One ook een optie, wel iets duurder maar toch wel specialer voor de kat geloof ik :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 19 mei 2010 - 00:39

Ik denk dat ik morgen dan maar een zak Whiskas ga kopen. En een paar blikken. Dan krijgt ie mooi wat natvoer en wat droogvoer van Whiskas, is ie toch al verzot op :ha

Ja het stomme is, je wilt altijd het beste doen maar het is vaak niet zo gemakkelijk in te schatten wanneer je nu onnodig veel geld zit uit te geven en wanneer niet ;)

Rafje gaat trouwens elke dag eens bij hem thuis kijken, maar hij zit dan schichtig om zich heen te zien. Ik werk nu ook niet natuurlijk, dan hangt hij hier veel meer rond dan wanneer ik de hele dag weg ben. We zullen wel zien zeker... als hij na de verhuis van zijn moeder ook niet naar huis terug keert dan ga ik toch opnieuw beginnen over herplaatsen hoor. Is zo zielig anders hé.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 19 mei 2010 - 06:25

Waarom probeer je dan niet de Versele Laga Lara? Die is ook niet zo duur en is toch van een betere kwaliteit?

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 19 mei 2010 - 07:11

filou en nouka zijn eigelijk ook niet van ons maar we geven ze ook natvoer , van de lidl of aldi of colruyt of delhaize : de huismerken
brokjes nemen we overal zo wel : zoomart , lidl , aldi , colruyt en soms delhaize en ze doen het er super mee :)
ja hier krijgen de broertjes ook sanabelle maar ja ik kan het niet nog voor filou en nouka  + de katten die daar komen geven

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 19 mei 2010 - 10:09

Ik zou dan ook gewoon voor Whiskas gaan hoor.
Ik heb sinds een tijdje in de veranda ook andere korrel staan (Lara). Buurtpoezels kwamen meeêten (in het weekend zat er ene binnen in de keuken!). En dat werd wat kostelijk hoor :) .
Sloeber en Tijger krijgen binnen RC.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#11 Geplaatst 19 mei 2010 - 10:33

Die First Class van bij Tom & Co is "hoogwaardig"en goedkoop,want het wil tenslotte niet zeggen omdat het duurder is dat het altijd beter is.Moet wel zeggen dat mijne vent het niet wilt O:)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 19 mei 2010 - 10:56

Van first class heb ik ook al goede dingen gehoord..

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:10

Ik geef first class aan toulouse, het is een vrij hoogwaardig voer dat slechts 7euro voor 2 kilo kost ;)

verder is het high premium voer van de lidl ook helemaal niet slecht (zit in zakken  van 750gr en kost 1,99) en het voer in de dozen van de aldi heeft ook vlees als eerste ingrediënt ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:11

ik zal is gaan zien naar die first class ook dan :)
Probleem is wel dat Rafje eigenlijk maar twee dingen lust: Whiskas, en alles wat Zwartje eet :ha

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:13

:ha :ha :ha Hier lust toulouse de indoor variant met lam niet zo graag

Die brokken van de lidl zijn eigenlijk bijna hetzelfde als de RC fit 32

Geplaatste afbeelding