Spring naar inhoud

- - - - -

Brokjes voor Rafje?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#16 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:18

nou die first class die wil ik wel gaan halen, de tom & co is hier vlakbij en daar krijg ik delhaize punten van ;) Maar in de lidl kom ik nooit, dus da's een beetje ambetant als ik moet gaan schipperen tussen de delhaize, de colruyt, de zoomart/tom&co én de lidl :ha

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:22

ah, maar die lidlbrokken hebben ze ook in de tom en co, een andere verpakking wel
daar heet het anders maar kweet niet meer precies hoe...

Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#18 Geplaatst 19 mei 2010 - 11:25

Aldhissla zei:

:ha :ha :ha Hier lust toulouse de indoor variant met lam niet zo graag

Die brokken van de lidl zijn eigenlijk bijna hetzelfde als de RC fit 32

Mijn god!!! waarom koop ik dan nog steeds RC fit 32 :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 19 mei 2010 - 16:11

Dat vraag ik me ook af!!! :o
Wat is het verschil of gelijkenissen dan?

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 19 mei 2010 - 16:23

Ik zou gewoon lekker wiskas kopen hoor, als hij dat nu lekker vind.

En idd van de aldi de brok is een goeie brok ook..

Rafje herplaatsen....snik snik..

Bewerkt door brithany, 19 mei 2010 - 16:24.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#21 Geplaatst 19 mei 2010 - 16:44

Ben ik verdorie van de gelijkvloers naar de eerste verdieping gewandeld, en al vergeten hoe die brok die in de lidl en de tom & co kon krijgen heet :ha

Soit, ik heb dus die goedkoopste (budget pet ofzo) gekocht en ook een zakje Lara. voor de budget pet haalt ie voorlopig z'n neus op. Zou ook kunnen omdat Zwartje zijn bakje leeg was, daar heel veel in zat toen ik vertrek, en Rafje dat dus vermoedelijk allemaal opgegeten heeft :louche: dan heeft u nu geen trek meer natuurlijk :louche:

Vanavond dus nog eens proberen ;)

Ik stond wel versteld van de samenstelling van Lara en die budget brok! Tien keer zo goed als Whiskas. Ik zou serieus overwegen die ook aan m'n eigen kat te geven (mocht ie natuurlijk niet op de Urinary zitten he).

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#22 Geplaatst 19 mei 2010 - 17:15

Die first class heb ik trouwens niet gevonden in de Tom & CO :catscratchhead

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:14

Ik had de kitten brok van Lara idd, en deden het er goed op hoor..
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:17

Vosse, een vraagje: hoe ga je voorkomen dat Zwartje de brokken van Rafje opeet?

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#25 Geplaatst 20 mei 2010 - 23:45

Joloka zei:

Vosse, een vraagje: hoe ga je voorkomen dat Zwartje de brokken van Rafje opeet?

Door de brokken van Rafje op 1m hoogte te zetten op een kastje waar Zwartje niet op durft :ha

Guest_Wolkje_*
Guest_Wolkje_*

#26 Geplaatst 21 mei 2010 - 17:35

dolfjeweerwolfje zei:

Dat vraag ik me ook af!!! :o
Wat is het verschil of gelijkenissen dan?

de verschillen zitten in de samenstelling, premium voeding zoals carocat, hill's rc hebben altijd exact dezelfde samenstelling, op deze manier kunnen er niet ineens allergische reacties ontstaan.
en de goedkopere merken bevatten veel meer zouten en vetten om het smakelijker maar zeker niet gezonder te maken. en premium is geen beschermde naam, dus premium voeding van de aldi is zeker niet zo goed. het is niet mijn bedoeling om mensen af te breken die minder kwaliteitsvol eten krijgen, het is eerder een waarschuwing: door de vele zouten in het voer is één van mijn katers gestorven aan blaassteentjes, ook voer van de aldi, dus voor mij alleen nog goed voer, die van mij krijgen carocat (er zijn niet veel plaatsen waar ze dit verkopen)
en als je later toch moet overschakelen op duur dieetvoer ben je ook meer kwijt.
maar als het je eigen kat niet is snap ik wel dat je geen duur voer geeft, zou ik ook niet doen...

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#27 Geplaatst 22 mei 2010 - 14:01

Wolkje zei:

de verschillen zitten in de samenstelling, premium voeding zoals carocat, hill's rc hebben altijd exact dezelfde samenstelling, op deze manier kunnen er niet ineens allergische reacties ontstaan.
en de goedkopere merken bevatten veel meer zouten en vetten om het smakelijker maar zeker niet gezonder te maken. en premium is geen beschermde naam, dus premium voeding van de aldi is zeker niet zo goed. het is niet mijn bedoeling om mensen af te breken die minder kwaliteitsvol eten krijgen, het is eerder een waarschuwing: door de vele zouten in het voer is één van mijn katers gestorven aan blaassteentjes, ook voer van de aldi, dus voor mij alleen nog goed voer, die van mij krijgen carocat (er zijn niet veel plaatsen waar ze dit verkopen)
en als je later toch moet overschakelen op duur dieetvoer ben je ook meer kwijt.
maar als het je eigen kat niet is snap ik wel dat je geen duur voer geeft, zou ik ook niet doen...

Dat die voedingen zo duur zijn, heeft weinig te maken met wat erin zit. En vooral heel erg veel met wat ze kunnen aanrekenen. Mensen betalen graag veel voor hun huisdieren, daar maken ze gebruik van. De winstmarges op premium voeding zijn gigantisch.

Theoretisch gezien is het perfect mogelijk dat er premium voedingen zijn, zonder marketingbudget, die je aan een paar euro's per kg kan kopen. Dat een winkel zoals Lidl of Aldi daar gebruik van maken, zou me niet verbazen.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#28 Geplaatst 29 mei 2010 - 12:20

Even een update:

Rafje zijn vachtje ziet er ondertussen al beter uit :)
Hij krijgt nu Whiskas natvoer met Lara brokjes door. Meneer eet anders zijn brokjes niet op...

Ik vraag me alleen af hoe ik nu het beste verder ga... Hij is zo kieskeurig voor brokjes. Het liefste eet hij RC Sensible of Pro Plan delicate. Qua natvoer wil hij alles alles alles met plezier opeten.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#29 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:19

Je wil hem overzetten op volledig droogvoer?
Dan zou ik gewoon telkens wat minder natvoer erdoor mengen tot hij alleen nog maar droogvoer heeft. Zo heb ik het gedaan met  ons hondje en dat heeft gewerkt.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#30 Geplaatst 06 juni 2010 - 15:47

Ik denk toch dat Vosse gelijk heeft met het feit dat duurder voer niet onmiddellijk wil zeggen dat het beter is of omgekeerd.Ik geef ook RC,hoor,maar alleen al hun reclamecampagnes moeten fortuinen kosten en de hopen staaltjes die je heel het jaar door overal krijgt.Dat wordt dan toch aangerekend aan de koper,hoor.