Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenarts?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 19 mei 2010 - 14:43

Wij hebben nog geen DA, omdat dit ons eerste katje is. Wat zouden jullie aanraden, de DA van de fokster of een andere DA?

En waar in de buurt, Zottegem, kennen jullie dan een goede DA?

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#2 Geplaatst 19 mei 2010 - 14:47

In de buurt van Zottegem ken ik niets.
Maar dat is natuurlijk een beslissing die je zelf maakt, of je zelf een DA kiest of naar de DA gaat van de kweker.
Wij zijn eerst naar onze eigen dierenarts geweest, en uiteindelijk wegens omstandigheden toch terecht gekomen bij de DA van de kweker.
Je moet naar de DA gaan waar je je goed bij voelt :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 19 mei 2010 - 15:00

Ik denk dat het er ook aan ligt hoever de da van de fokker van jullie vandaan ligt..

Ik vind het wel fijn om een da te hebben die wat dichtbij is, maar als hij dan niet goed is of je heb er geen klik mee, dan ga je uiteraard een andere nemen..
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 19 mei 2010 - 15:04

Ik vind het toch makkelijk om een DA dicht bij tamelijk dicht bij huis te hebben. Als de fokker ver van jou woont zou ik opteren voor een andere.
Hier was het even een zoektocht naar een goeie DA.

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 19 mei 2010 - 15:11

De fokker woont vrij dicht in de buurt, eigenlijk een naburige gemeente, de dierenarts woont aan de andere kant wat verder, in Kalken

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 19 mei 2010 - 15:25

Nellebelle zei:

De fokker woont vrij dicht in de buurt, eigenlijk een naburige gemeente, de dierenarts woont aan de andere kant wat verder, in Kalken

Is dat die vrouwelijke da in Kalken, niet ver van de kerk? Ik ben daar eenmaal geweest toen onze da aan het verhuizen was. Ze had vroeger zelf ook een Britje. Ik vond het een hele vriendelijke dame en ze leek me wel een goede da te zijn.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 19 mei 2010 - 15:39

Als de DA van de fokker niet te ver rijden is, zou ik bij haar blijven als je er tevreden over bent. Anders zou ik toch een DA in de buurt zoeken, ik vind dit toch gemakkelijk dat wanneer er een ongevalletje voor valt of ze zijn ziek, je niet te ver moet rijden met de poezel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Anja
Anja
  • 14.505 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 mei 2010 - 19:10

Ik ben in het begin ook naar de Da van de fokker gegaan, omdat zij daar tevreden van waren en dit ook niet echt heel ver rijden was.  Nu moet ik van da veranderen aangezien ik verhuist ben onlangs en van a'pen naar Kortenberg rijden is mij toch iets te ver.

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 19 mei 2010 - 19:31

Joloka zei:

Is dat die vrouwelijke da in Kalken, niet ver van de kerk? Ik ben daar eenmaal geweest toen onze da aan het verhuizen was. Ze had vroeger zelf ook een Britje. Ik vond het een hele vriendelijke dame en ze leek me wel een goede da te zijn.

Ik weet het niet, heb haar nog niet gezien. Ik moet nog beslissen qua huisarts en weet niet echt goed wanneer ze controles en zo nodig heeft.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 mei 2010 - 20:01

Je moet jaarlijks naar de DA voor de inentingen. Wij hebben hier in Gent in totaal vier verschillende DA's gezien. Uiteindelijk kies je voor diegene waar jij je het beste bij voelt. Niet alle DA's zijn even goed. Binnenkort verhuizen we en mogen we ook weer op zoek naar een nieuwe O:) Veel succes!

Bewerkt door Bibie, 19 mei 2010 - 20:01.

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 19 mei 2010 - 20:09

In Heusden zit er ook een goede DA heeft zelf een cattery van perzen

poezenmoeder
poezenmoeder
  • 782 berichten
  • 12 katten

#12 Geplaatst 19 mei 2010 - 20:13

Ik ga naar een dierenkliniek en vind dit wel handig omdat je daar altijd terecht kan, 7 op 7 en 24/24 voor spoedgevallen. Ze zou naar het schijnt wel wat duurder zijn maar...
Succes met de nieuwe aanwinst en met het zoeken naar een toffe dierenarts ! :)

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:02

Nellebelle zei:

Ik weet het niet, heb haar nog niet gezien. Ik moet nog beslissen qua huisarts en weet niet echt goed wanneer ze controles en zo nodig heeft.

Als het die is die joloka bedoelt denk ik dat je goed zit. Mijn ouders hebben di e ook altijd gehad voor zowel de honden als de katten, en zijn er altijd zeer tevreden over geweest.
Geplaatste afbeelding