Spring naar inhoud

- - - - -

Nelly eet geen brokjes meer !!!

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:30

Sinds 2 dagen zie ik dat Nelly geen brokjes meer wil eten enkel nog natvoer en ook niet echt veel maar is hier zo moeilijk te vinden natvoer voor kittens want daar zitten toch meer voedingstoffen in. Ik heb eens bij zooplus gekeken maar daar staat zoveel op dat ik het niet meer weet ze is nu bijna 14 weken en een dagje laten hongeren lijkt mij toch ook niet de goeie oplossing.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:36

Hoeveel natvoer en brokjes geef je? Misschien krijgt ze teveel natvoer, waardoor ze geen honger meer heeft om brokjes te eten?
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#3 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:36

En als je de brokjes weekt ? Leg ze in warm water (geen kokend) en eventjes laten weken.
Het lijkt me niet ideaal om zomaar van voeding te wisselen, straks krijgt ze diarree.
Heb je al eens in haar mondje gekeken (keel en tandjes controleren) en haar temperatuur gemeten ?
Je moet zeker zijn dat ze niet ziek is hé.

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:43

Brokjes zijn mengeling van de fokster die ze daar ook kreeg RC en HILLS daar heeft ze hier de eerste 5 dagen van gegeten die staan er heel de dag, natvoer 'smorgens en 'savonds zo'n 40 g, ze is niet afgevallen en heeft ook geen koorts had ik al naar gekeken en verder is ze speels

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:45

Heb juist eens in haar bekje gekeken en zie niets rood of ontstoken

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:47

Als het 40 gram 's morgens is en 40 gram 's avonds vind ik dat persoonlijk wel veel (afhankelijk van welk merk het natvoer is).
Geplaatste afbeelding

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 19 mei 2010 - 18:51

Ik ben morgen en vrijdag thuis, ga eens wat minder natvoer geven en de brokjes weken dan kan ik het in het oog houden ze heeft ook geen diaree.

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 20 mei 2010 - 08:19

:) heb vanmorgen geen natvoer gezet en enkel geweekte brokjes ze loopt er wel naartoe maar eet er niet van, ik laat ze nog wat staan en als ze er straks niet wil van eten zal ik 25g natvoer zetten (porta) zien of ze dan echt honger heeft, wil ze niet eten dan straks even naar DA voor het misloopt en ik in het weekend moet zoeken om terecht te kunnen. Verder dolt ze lekker rond met de andere poezen.

Ik hou jullie op de hoogte

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 20 mei 2010 - 08:26

Misschien zijn de korrels oud of is ze het gewoon beu... heb je een verse zak korrels dan kan je die open maken en eens geven en kijken hoe dat ze reageert.

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#10 Geplaatst 20 mei 2010 - 08:42

Solotje zei:

Misschien zijn de korrels oud of is ze het gewoon beu... heb je een verse zak korrels dan kan je die open maken en eens geven en kijken hoe dat ze reageert.

dit was ik ook aan het denken, hij vinden ze de brokjes ook snel te oud. Als er brokjes die ik smorgens gegeven heb er toevallig savonds nog in liggen (niet allemaal natuurlijk) dan moet hij er niet van weten, maar van zodra je er nieuwe geeft vliegt hij erop af :)

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 20 mei 2010 - 08:45

Ja ik ga dadelijk winkelen en ga eens andere kittenbrokjes meebrengen en als ze het niet lust, hier zijn 2 poezetantes die smikkelen ze dan wel op. Voor de andere poezen staan er ook altijd brokjes en daar komt ze ook niet aan.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#12 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:02

Niet teveel op de voeding fixeren. Als ze hoopjes en plasjes maakt in de kattenbak is het teken dat ze voldoende naar binnen krijgt.
Kittens hebben kleine maagjes en eten het best de hele dag door, kleinere porties. Een soeplepel natvoer is al heel veel voor een kittenmaagje.
Natvoer minderen en dan zou ze uit zichzelf wel meer brokken moeten eten.
Niet te veel experimenteren met verschillende soorten voer, want dat kan hevige diarree veroorzaken. Dan zijn de darmen verstoord en kan het minstens 2 weken duren voor ze terug hersteld zijn. Als je iets anders wil geven , dan zeker mengen met het huidig voer !!
Ik zou toch het eten van de fokker aanhouden en niet veranderen.
Als ze bijkomt en speels en goed actief is , is het een teken dat ze voldoende naar binnen krijgt.
Premiumvoer is zwaar en compleet, dus laat u niet misleiden door kleine hoeveelheden. Het bevat alles wat ze nodig heeft.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:03

Ik denk toch ook dat ze gewoon haar karaktertje ontwikkelt zoals de meeste katten.Ze kunnen echt moeilijk doen om te eten,he.Ik zou er toch niet teveel in meegaan,want ik heb dat wel gedaan en de mijne kan echt moeilijk doen en raakt alles wel beu op een gegeven moment.Als ze verder gezond is zou ik me niet teveel zorgen maken.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:04

Nu ben benieuwd of ze die wel gaat eten straks..
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 20 mei 2010 - 11:32

Ik zou ook de portie natvoer minderen. Hier krijgen de volwassen poezen 's morgens en 's avonds een portie van 25g. Dus als je wil dat ze ook brokjes eet, is 40g wel veel denk ik. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag