Spring naar inhoud

- - - - -

Restjes die je hond of kat zeker niet mag eten

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#16 Geplaatst 21 mei 2010 - 13:58

Beer krijgt alles hoor ;)
En oneze vorige katten kregen ook vanalles en zijn steeds gezond gebleven :thumb:

Miischien afhankelijk van de kat?

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 21 mei 2010 - 16:47

angie555 zei:

Ik weet het , het is belachelijk maar Lodie eet "soms: mee uit mijn bord, tja de meesten vinden het vies , maar ik schuif dan een beetje eten naar de zijkant . Ons Miesje at ook altijd mee met het avond eten naast haar kattenvoer. En ze is 23 jaar geworden en ze is buiten de steralisatie en entingen NOOIT bij een dierenarts geweest in al die 23 jaar niet

dit is niet belachelijk want dit gebeurd bij veel mensen... idem hier welliswaar niet van het bord maar ze zitten naast ons aan tafel om te eten.
Persoonlijk vind ik ook heel veel van die dingen opgeblazen een kat mag dit niet een kat mag dat niet... MIJN katten mogen alles!
Een kat van de boerderij of buitenkatten krijgen soms uitsluitend restjes en zij leven ook jaren zonder problemen.In grootmoeders tijd werd er niet om korrels gegaan ze aten gewoon de resten van tafel!
Vinden jullie soms ook niet dat er heel veel overdreven wordt, dan zijn jullie ook verwondert dat jullie lievelingen ziek worden?

En trouwens in één van mijn naslagwerken staat ook dat er NOOIT rauw mag worden gegeven maarja wie ben ik he...

Bewerkt door miranda, 21 mei 2010 - 16:49.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 21 mei 2010 - 18:30

Ik heb sinds één week een diefje in huis.  James heeft al een keertje (toen mijn dochter even de tafel verliet om de choco te pakken) aan haar sandwich met prepare staan likken :s
Hij krijgt echt wel eten van ons hoor :oops: .  Zijn droge brokken staan er de hele tijd voor hem en natvoer en droge brokjes gemengd 's morgens en 's avonds.
Eens een diefje ... altijd een diefje waarschijnlijk :LOL:

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#19 Geplaatst 21 mei 2010 - 18:56

Morgenster zei:

Caesar begaat een moord voor paprika-chips :gek: :gek: :gek:

onze Ramses ook :ha :ha :ha :ha

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#20 Geplaatst 21 mei 2010 - 18:59

ramses zei:

onze Ramses ook :ha :ha :ha :ha

Elmo ook :ha hoe grappig :ha maar hij likt er alleen aan, echt knabbelen doet hij niet :)

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 21 mei 2010 - 23:58

mijn oude kat kreeg heel veel en als ze niet kreeg dan zorgde ze er wel voor

erwten soep, chips alle soorten, patat met mayo :louche: varkensvlees, ei.....ff denken bami en nog meer ze at me me ma mee naast haar eigen eten.
Maar ze is 19 jaar geworden.

Mijn katten mogen alles proeven mits het echt slecht is.
Vooral groenten en fruit vinden ze hier oa lekker :LOL:
maar alles met maat dus niet elke dag slagroom maar soms een reepje mogen ze van mij hebben.
Geplaatste afbeelding

Groetjes, Claudia, Scorpion Sting en Lamorghini Gallardo.

yuna
yuna
  • 141 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 23 mei 2010 - 16:29

Mieke zei:

Dat dacht ik ook... :catscratchhead

En geen ongekookte botten? Dus gewoon alleen maar commercieel kattenvoer zeker ;)

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 23 mei 2010 - 19:23

yuna zei:

En geen ongekookte botten? Dus gewoon alleen maar commercieel kattenvoer zeker ;)

botten mogen zelfs nooit aan een poes gegeven worden vanwege de splinters :louche:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:28

miranda zei:

botten mogen zelfs nooit aan een poes gegeven worden vanwege de splinters :louche:

Dat geldt eigenlijk alleen voor afgekookte botten. Mensen die 100% rauwvoer geven, moeten zelfs een bepaald % bot geven aan de katten, omdat ook daar noodzakelijke voedingsstoffen in zitten. ;) Een kat die in het wild een vogel of muis vangt en die opeet, zal ook de botjes niet laten liggen hoor.

Bewerkt door Karolientje, 24 mei 2010 - 12:28.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 24 mei 2010 - 12:40

Idd, dat vleespuntje klopt totaal niet.

Mocht Toulouse hier restjes willen zou ze enkel restjes yoghurt of een stukje rauwe kip krijgen.
Ze wil gewoon overal aan ruiken maar meestal eet ze er gewoon niet van
Ik denk dat ze het vooral interessant vindt om alles te leren kennen wat wij in onze mond steken.
Het enige dat ze wel heel graag wil en heel af en toe eens krijgt is een chipje ^^

Onze Tijsje thuis is dan weer verzot op meloen, geef haar een rijpe meloen en ze is content :p

Ik dacht trouwens dat je yoghurt wel aan een kat mocht geven?

Geplaatste afbeelding

yuna
yuna
  • 141 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 04 juni 2010 - 18:03

miranda zei:

Idd, wat Karolientje zegt. Het is weldegelijk goed om ze regelmatig (ongekookte!!) botten te laten eten. Is ook erg goed voor de tanden!

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:01

Ivm rauw vlees: Is dat niet ivm salmonella enzo?
Plus: Er zijn nu eenmaal mensen die dan elke dag gwn rauwe kippebillen zouden geven bij wijze van spreken. Dan heb ik eigenlijk liever dat ze erbij zetten dat het niet mag ja :p .

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 05 juni 2010 - 15:07

Het is gewoon niet waar, dus ik vind het wel jammer dat dat erbij staat.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding