Spring naar inhoud

- - - - -

Hypokalemic kitten

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:25

dank je havannur. ik heb er toch iets uit bijgeleerd. En dat was denk ik ook wel de bedoeling van dat filmpje.

al dan niet laten inslapen, het filmpje zegt dat het genomen is tijdens en vlak na een aanval. ik vermoed dus dat die kat op andere dagen niet zo stijf rondloopt.

goh en wat moet je dan als je zo'n filmpjes niet mag laten zien omdat mensen dan bang worden voor het ras. dan leert niemand iets en wordt er ook geen onderzoek gedaan. elk ras heeft wel zijn eigenheden en zijn gevoeligheden voor bepaalde ziektes. een doofpot affaire om een bepaald ras niet negatief te belichten zal zeker en vast niet helpen.

Ik vond het erg om te zien, maar ik vond het ook nodig om uit te leren.

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:35

Mee eens wea! Er wordt gesproken over episodes van een paar dagen, dus de kat is niet constant in deze conditie.
JA het is inderdaad heel sneu om te zien, absoluut, maar ze doen dit wel met een doel en dat kan ik alleen maar waarderen.
Ik had er bovendien ook nog nooit over gehoord en heb ook weer wat geleerd.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 25 mei 2010 - 10:58

Ook ik vond de omgeving van die vrouw niet echt katvriendelijk en zelfs onveilig, zeker voor een kat die deze conditie heeft.Maar inderdaad het is heel informatief en helemaal niet eng om te zien. Deze kat heeft op 9 maanden tijd drie periodes gehad dat hij zo'n 5 dagen telkens heel erg stijf was en het kopje altijd naar rechts draait en op de borst heeft. Maar het diertje wordt goedverzorgd en krijgt medicatie. Je moet natuurlijk niet meer met zo'n combinatie fokken. Maar ik zag daar op het gangpad nog een hele bolle poes liggen.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/