Spring naar inhoud

- - - - -

Vergissing van de dierenarts!

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
lenalena170
lenalena170
  • 1.151 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 20 mei 2010 - 22:13

Ja de operatie is in Nederland gebeurd als ik goed meen in Kerkrade.
Morgen moet mijn man weer samenwerken met de eigenaar van het betreffende katerke, ben benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn.
Zal het jullie laten weten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 21 mei 2010 - 12:30

Wolkje zei:

zijn er meerdere dierenartsen? dan kan het altijd zijn dat een andere dierenarts of een assistent de kat heeft aangenomen en iemand anders aan de operatie is begonnen... zeker als het een drukke praktijk is kan ik er in komen...

Sorry, maar dat vind ik dus geen excuus, voor je in een dier begint te snijden kan je toch wel even hetgeslacht nakijken hé :roll:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 21 mei 2010 - 13:51

Mieke zei:

Alé, voor de castratie of sterilisatie wordt er toch gepraat met je dierenarts. Bij mij worden ze ingegeven in de computer met geslacht en dergelijke. Het eerste dat een dierenarts doet, is toch kijken of het een kater of een poes is en dat toch tenminste vragen en daarna nog eens checken :catscratchhead . Ik zou ook niet blij zijn hoor.

Dat vind ik nu OOK se!!! :censored:
Als die da nog niet eens weet of hij een poes of kater voor zich ziet, dan is hij ofwel beetje zat, doodmoe, of gewoon onbekwaam :censored: :censored: !
Ik zou ervoor zorgen dat heel de omgeving het weet!!!

Zazu
Zazu
  • 493 berichten

#34 Geplaatst 21 mei 2010 - 15:16

Schandalig!

Zo heeft mijn tante ook een poes laten steriliseren, echter nog geen 2 maanden later was ze ineens zwanger :| Dan sta je ook stom te kijken hoor. Hele operatie was dus niet goed uitgevoerd en alles zat er nog.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#35 Geplaatst 21 mei 2010 - 15:22

Zazu zei:

Schandalig!

Zo heeft mijn tante ook een poes laten steriliseren, echter nog geen 2 maanden later was ze ineens zwanger :| Dan sta je ook stom te kijken hoor. Hele operatie was dus niet goed uitgevoerd en alles zat er nog.

:catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead wat heeft die dan gedaan tijdens operatie??? :catnoknow
Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#36 Geplaatst 21 mei 2010 - 15:23

Nele zei:

:catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead wat heeft die dan gedaan tijdens operatie??? :catnoknow

ja dat vroeg ik mij dus ook af, moest ik eigenaar zijn van die poes, zou ik toch schrik hebben voor serieuze complicaties tijdens te zwangerschap.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#37 Geplaatst 21 mei 2010 - 15:25

Sarah en Erik zei:

ja dat vroeg ik mij dus ook af, moest ik eigenaar zijn van die poes, zou ik toch schrik hebben voor serieuze complicaties tijdens te zwangerschap.

ja, idd, wie weet had hij vb wel baarmoederschacht (of hoe noemt dat precies) wel verwijderd, waardoor kittens wel konden groeien in baarmoeder, maar dus niet konden geboren worden! (als dat mogelijk is, heb er zelf geen idee van,maar tis maar een plotse gedachte!) amai, dat zoiets kan gebeuren snap ik toch niet, hoor... :s

Bewerkt door Nele, 21 mei 2010 - 15:26.

Geplaatste afbeelding

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#38 Geplaatst 21 mei 2010 - 15:28

Nele zei:

ja, idd, wie weet had hij vb wel baarmoederschacht (of hoe noemt dat precies) wel verwijderd, waardoor kittens wel konden groeien in baarmoeder, maar dus niet konden geboren worden! (als dat mogelijk is, heb er zelf geen idee van,maar tis maar een plotse gedachte!) amai, dat zoiets kan gebeuren snap ik toch niet, hoor... :s

je zal de baarmoederhals bedoelen :) ik weet eigenlijk niet of dat ook verwijderd wordt bij een sterilisatie, maar ik zou er allesinds helemaal niet gerust op zijn. En zeker eens een hartig woordje gaan spreken met de dierenarts.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#39 Geplaatst 21 mei 2010 - 15:32

Sarah en Erik zei:

je zal de baarmoederhals bedoelen :) ik weet eigenlijk niet of dat ook verwijderd wordt bij een sterilisatie, maar ik zou er allesinds helemaal niet gerust op zijn. En zeker eens een hartig woordje gaan spreken met de dierenarts.

hier werd het alleszins verwijderd bij Lana (enkel 1 à 2 cm bleef erin ofzo) want hij zei nog specifiek: dat kort stukje kan nog ontstoken zijn, waardoor ze nog beetje vloeistof kan verliezen. dus grootste deel wordt wel uitgehaald. idd, baarmoederhals dus! kon er nie opkomen! :)

ik zou denk ik meer doen dan een hartig woordje met hem gaan spreken... :evil:

Bewerkt door Nele, 21 mei 2010 - 15:33.

Geplaatste afbeelding

Zazu
Zazu
  • 493 berichten

#40 Geplaatst 21 mei 2010 - 15:50

De kittens zijn toen wel gezond ter wereld gekomen, de dierenarts was met pensioen toen mijn tante terug ging (was zijn laatste werkweek die sterilisatie)
Ongelooflijk!

wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 21 mei 2010 - 16:58

ik heb het meegemaakt dat een dierenarts een euthanasie deed mislukken. Mijn lieverd heeft minutenlang naar adem zitten snakken.

dat was gewoon pure horror.

't was ook de eerste keer dat we een kat van ons moesten laten inslapen en wisten we veel. Toen ik later weer bij mijn oude DA kwam (dus niet die knoeier), zei ze me dat dat echt totaal niet normaal was. Eigenlijk heb ik nu wel spijt dat ik daar toen geen klacht over heb neergelegd.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 21 mei 2010 - 17:15

wea zei:

ik heb het meegemaakt dat een dierenarts een euthanasie deed mislukken. Mijn lieverd heeft minutenlang naar adem zitten snakken.

:trance: :trance: Wat ???  Dat maakt het gewoon NOG 100 keer erger en 't doet al zo'n pijn aan ons hartje... :(
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 21 mei 2010 - 18:24

Niet te geloven wat ik hier vandaag allemaal lees!  Ocharme die katten :(  Daar word ik nu echt niet goed van sé!
Ik hoop dat ik zoiets nooit zelf moet meemaken! :evil: