Spring naar inhoud

- - - - -

aannemen of niet?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 20 mei 2010 - 00:25

Zit met een vraag en weet niet wat te doen. Mijn zus heeft een tijdje geleden op een poezenshow in Turnhout deze krabpaal (RHR Krabpaal Cat Lounge beige - Bodemmaat: 45 x 45 en 4 cm dik.) gewonnen.

Zelf kan ze er momenteel helemaal niets mee doen. Ze woont nog thuis en zal niet voor het eerst een eigen stekje hebben. Ze wilde deze krabpaal bij een tante op de zolder gaan zetten, tot ze hem ooit wel zou kunnen gebruiken.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik mag hem voor 30 euro hebben.

Nu weet ik niet wat doen. Langs de ene kant denk ik: Ze heeft hem gratis (2.5 euro voor het lotje) gekregen, langs de andere kant denk ik: profiteer ik dan niet? Normaal kost hij 73 euro???

Wat zouden jullie doen?

lizke
lizke
  • 5.523 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 20 mei 2010 - 00:36

Sorry hoor... Maar als ik jouw zus was, dan kreeg je die paal toch gewoon van mij hoor...

Moest ik in jouw schoenen staan, ik zou nog liever 73 euro voor de paal betalen...

Of misschien ligt het wel aan mij? :catscratchhead

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 20 mei 2010 - 00:44

Speel gewoon open kaart met je zus en bespreek het. :)
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 20 mei 2010 - 00:49

Tja dat is moeilijk hee, als je deze krabaal echt mooi vind en je wil hem graag hebben dan zou ik het doen..

Ik zelf zou aan mij zus geen geld vragen, ik zou hem geven..

Maar mischien heb je zus het niet breed en dat ze het daarom vraagt.

Zulke dingen zijn altijd moeilijk hoor, je zus denk er misschien zo over, dan heb ik een extra's en jij toch ook een mazzeltje, en daar zit ook weer wat in toch..

Bewerkt door brithany, 20 mei 2010 - 00:51.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#5 Geplaatst 20 mei 2010 - 01:10

Ik zie het probleem eigenlijk niet :oops: Is het geen win-win situatie voor jullie beiden eigenlijk? Zij kan nu niets met de paal doen, maar wil er graag dan wat winst op hebben. Jij kan de paal voor minder dan de helft van de gewone prijs hebben. Dus zij heeft wat extra geld en jij hebt je goedkope krabpaal: win win :catnoknow Je bent niet verplicht om hem over te nemen hè, maar als je hem graag wilt hebben, heb je hem toch goedkoper.

angie555
angie555
  • 1.421 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 20 mei 2010 - 07:43

Als het mijn zus was zou ik hem voor een kop koffie geven , maar er geen geld voor vragen :dance:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 20 mei 2010 - 08:04

Pixel zei:

Ik zie het probleem eigenlijk niet :oops: Is het geen win-win situatie voor jullie beiden eigenlijk? Zij kan nu niets met de paal doen, maar wil er graag dan wat winst op hebben. Jij kan de paal voor minder dan de helft van de gewone prijs hebben. Dus zij heeft wat extra geld en jij hebt je goedkope krabpaal: win win :catnoknow Je bent niet verplicht om hem over te nemen hè, maar als je hem graag wilt hebben, heb je hem toch goedkoper.

Je hebt eigenlijk wel gelijk :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 20 mei 2010 - 08:05

Ik denk persoonlijk dat mijn schuldgevoel vooral uitgaat vanuit het volgende. Ze heeft een mentale handicap en er wordt al zoveel van haar geprofiteerd. Vandaar dat ik hier zeker geen deel wil van uitmaken..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 20 mei 2010 - 10:49

Ik zou hem gewoon van haar overnemen voor die 30 euro als je het een mooie paal vind. Persoonlijk zou ik aan mijn zus ook geen geld vragen, maar omgekeerd, zou zij het ook nooit gratis aan mij weg geven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 20 mei 2010 - 11:04

Ik deel de mening van Pixel eigenlijk, zie er zo geen probleem in. Ik ben wel enig kind, dus misschien dat ik er daarom geen graten inzie? :oops:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 20 mei 2010 - 11:05

Ik vind 30€ een mooie prijs als de paal normaal gezien 73€ kost. Als ze echt winst zou willen maken, kon ze hem verkopen via een zoekertjessite en er 60€ voor vragen. :wi
Lijkt me een beetje gek om te zeggen dat je de paal niet wil hebben omdat zij hem gewonnen heeft. Jij gaat je gewonnen geld of spullen toch ook niet delen met haar?

Bewerkt door elixeryen, 20 mei 2010 - 11:06.

Geplaatste afbeelding

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 mei 2010 - 11:17

Anders wil ik hem wel voor 30 euro kopen hoor :)  zo heeft je zus de 30 euro ook en jij hebt dan geen gewetensprobleem :)

Kortweg: aan mijn zus zou ik hem ook gratis geven maar ik geef langs de andere kant pixel ook wel gelijk.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 20 mei 2010 - 11:20

ik zou vragen wat ze er voor zou willen als jij hem zou nemen, en kijken op de reactie.
mss zegt ze wel jij mag hem zo hebben. :thumb:

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#14 Geplaatst 20 mei 2010 - 13:15

Als je hem wil, zou ik er die 30 euro voor geven. Of anders vragen aan je zus
wat ze er graag voor wil :)

Komt wel goed :geluk:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 20 mei 2010 - 13:27

Zussen onder elkaar vraag haar gewoon wat ze er voor wil ,ergens op een zolder heb je er oook niets aan . :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag