Spring naar inhoud

- - - - -

aannemen of niet?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:19

Ik denk zoals Pixel, win/win situatie

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:46

mocht ik een zus hebben, ik gaf hem gewoon gratis aan je! allee, ze heeft hem zelf gratis gekregen en er dan nog geld voor vragen aan je EIGEN zus :trance: :trance: . nee sorry, dat kan er bij mij echt niet in!!!
Het is een heel ander verhaal mocht iemand vreemd hem willen kopen, uiteindelijk kan je niet moeder theresa spelen voor heel de wereld maar voor je eigen familie..........
Ik kocht nog liever dezelfde nieuw voor 100 euro dan!!!!
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:19

Ik vind dat je zoiets zelf moet beslissen. Als jij er 30 euro wil voor betalen, moet je dat doen! Het zal nog altijd een koopje zijn. Anderszijds vind ik het wel erg van je zus om het te verkopen. Mocht ik een krabpaal winnen en er zelf niets mee kunnen doen, zou ik hem gratis geven aan mijn zus of iemand anders waar ik het goed mee kan vinden. Aan een vreemde zou ik misschien nog geld durven vragen.

Bewerkt door Mieke'tje, 20 mei 2010 - 20:19.

Geplaatste afbeelding

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#19 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:34

Ik vind dat raar dat jullie dat allemaal gratis zouden weggeven?? Waarom zouden jullie dat doen?

Ze vraagt zeker een leuk prijsje dus waarom niet, geld groeit niet aan de bomen hé, zelf niet bij zussen! ;)

Bewerkt door sneeuwwitje, 20 mei 2010 - 20:35.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:37

sneeuwwitje zei:

Ik vind dat raar dat jullie dat allemaal gratis zouden weggeven?? Waarom zouden jullie dat doen?

Ze vraagt zeker een leuk prijsje dus waarom niet, geld groeit niet aan de bomen hé, zelf niet bij zussen! ;)

Omdat ze er zelf niets voor betaald heeft dus het is niet dat ze er verlies aan doet. Daarom...
Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 20 mei 2010 - 21:28

Ik vind er niks mis mee, met de regeling.
Als de paal op zolder staat, heeft niemand er iets aan.
Als de zus de paal weggeeft, dan moet ze zelf, als ze eraan toe is, volle pot betalen voor een nieuwe, dus dan is zij de pineut.

Op deze manier heeft iedereen plezier van de paal: de ene in natura, de andere in geld.
Ik vind het ook een redelijke prijs, zowel voor koper als voor verkoper.

Trouwens, lees de posts van TS nog eens: als zus de paal voor niets zou wegschenken, zou ze ze al helemaal niet durven aannemen...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 21 mei 2010 - 06:32

Je moet ook rekening houden met het feit dat ze een mentale handicap heeft he. Ze denkt/redeneert nu éénmaal anders dan ons.

Ik zal je laten weten wat het geworden is.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#23 Geplaatst 21 mei 2010 - 09:11

Ik ga mee met de mening van Sara.
En of er nu een mentale handicap in het spel is of niet, dat doet er niet toe. Geef haar gewoon die 30 euro. Of koop anders zelf een paal, dan ben je alleen een stuk duurder uit.

Ik heb zelf 3 zussen, maar als 1 van mijn zussen iets wil hebben van me, dan mag ze ook echt dokken. Met mijn moeder vind ik het wat dat betreft anders, zij moet rond komen van een klein aow uitkering, zonder aanvullend pensioen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#24 Geplaatst 21 mei 2010 - 09:51

mijn broers mogen mij ook betalen hoor :)

Zazu
Zazu
  • 493 berichten

#25 Geplaatst 21 mei 2010 - 12:05

Ik zou het met liefde overnemen van mijn zusje, maargoed ze heeft het ook totaal niet breed. Andersom zou ze het van mij kado krijgen, maar dat zou ze nooit aannemen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 21 mei 2010 - 21:16

Ik ga hem kopen. Misschien zegt ze inderdaad dat ik hem krijg :) . Zou niet erg zijn nu. Het gewetensprobleem is wat weggeëbt.

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#27 Geplaatst 21 mei 2010 - 21:40

Mieke zei:

Omdat ze er zelf niets voor betaald heeft dus het is niet dat ze er verlies aan doet. Daarom...

Ja maar ze heeft hem toch zelf gewonnen, dus waarom moet ze hem dan weer verliezen?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 21 mei 2010 - 21:43

Vandaar dat ik er ook mee zat. Ze heeft hem dan wel gratis 'gekregen', maar ze heeft hem wel eerlijk gewonnen!
Om het heel grofweg (oke, niet echt te vergelijken) te stellen. Een gewonnen auto geef je ook niet gratis weg.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 21 mei 2010 - 22:23

Bovendien moet je het ook zo bekijken...Ze heeft iets gewonnen ! Ze MAG er toch ook iets aan overhouden niet ? :) Ze zou er meer van kunnen krijgen misschien.Jij bent geholpen,en zij heeft er ook nog iets voor in de plaats waar ze wel iets aan heeft.

Moest het mijn zus zijn zou ik het misschien ook zo geven.Dat hangt af van mijn band met haar.Bovendien als ze het breed heeft qua uitkomen dan mag ze principieel wel iets geven vind ik...Ik heb echter enkel een broer :LOL:

Maar als je hem wil,zou ik niet twijfelen.Je hebt dik geluk dan ;)

Bewerkt door Serenity, 21 mei 2010 - 22:25.

Geplaatste afbeelding

Claudia
Claudia
  • 174 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 21 mei 2010 - 22:26

Jee ze lijkt me schoonma wel.....ik ben wat dat betreft erg makkelijk maar ik zou hem niet meer moeten als je iets gratis win dan geeft je dat toch gewoon weg......maar misschien ben ik maf.
Geplaatste afbeelding

Groetjes, Claudia, Scorpion Sting en Lamorghini Gallardo.