Spring naar inhoud

- - - - -

geur herkennen

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_lieven.desaedeleer_*

#1 Geplaatst 08 april 2009 - 19:11

Beste kattenliefhebbers,

ik woon in België maar zit nu voor vier maanden stage in Marseille, Frankrijk. ik heb vier katten en ik weet dat vier maanden vrij lang is (voor katten toch) en ik vraag mij af of mijn katten mijn geur nog zullen herkennen of mij gewoon nog zullen herkennen wanneer ik thuis kom want daar maak ik mij wel wat zorgen om.
kan iemand mij daar op antwoorden?
Grtz
Lieven

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 08 april 2009 - 19:12

geen idee eigenlijk :/
vier maanden is wel lang, ik heb dus geen idee of je poezen je nog zouden herkennen :catwalk

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 08 april 2009 - 19:13

Goh..goeie vraag. Ik denk dat ze jou nog wel zullen herkennen..maar ben zelf nog niet zolang weggeweest. Iemand hier zal het wel weten..ofwel uit eigen ervaring ofwel via via..

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 08 april 2009 - 19:14

Ben ook nog nooit zo lang van mijn dieren weggeweest, dus heb er ook geen ervaring mee. Katten vergeten wel vrij vlug, dus de kans bestaat wel dat ze je niet meteen meer herkennen.

Geplaatste afbeelding

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#5 Geplaatst 08 april 2009 - 19:20

Mijn ouders gaan ook regelmatig op reis. Maar niet langer dan 3à4 weken aan een stuk. Na zo een periode herkennen ze mijn ouders nog even goed als tevoren. Maar met langere periodes heb ik geen ervaring :oops: .

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 08 april 2009 - 19:20

Ik denk dat ze eerst wat schuw of onwennig gaan doen, maar eens ze u weer gewend zijn om te zien elke dag dan zal dat wel vlug over zijn.

#7 Geplaatst 08 april 2009 - 19:23

bedankt voor de snelle respons :)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 april 2009 - 10:25

Als je voordien veel met je poezen bezig geweest bent, denk ik wel dat ze je nog gaan herkennen !  Misschien eerst wat onwennig doen, ruiken en dan komt het wel in orde.
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 09 april 2009 - 10:27

ik ben in t verleden 2 maanden weggeweest en de katten herkende me nog , ze waren super blij me terug te zien al was er eentje telkens eerst effe kwaad
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*

#10 Geplaatst 09 april 2009 - 10:28

Hoi, hier kan ik wel op antwoorden :)
Ik zit hier met ne militair en die gaat dus ook op missie voor 4 maand (zalig zo met de poezels alleen :x )
Ik moet zeggen, ze vergeten hem niet snel, maar amuseren zich wel, natuurlijk na een kleine maand is het een gewoonte voor mij zowel als voor de poezels.
Als hij dan terug komt, en wss door mijn zenuwachtig gedoe denk ik dat ze zelf ook door gaan hebben dat hij terug komt, want ze "zagen" dan meer. :)
Ok eindelijk thuis dan begint het zo, eerst ruiken, ze draaien zich weg want dieje vreemdeling kennen ze nie :onzeker:
Beetje later: Och das den dieje, meneer da et zonodig vind ons samen met het vrouwtje 4maand alleen te laten :evil: (mokken duurt ongeveer een dag)
's Morgens: spring, spring, spring op et bed, spinnen en hij is weer aanvaard :LOL: (maar niet denken dat wij al naar u luisteren :p )
Kan ook van kat tot kat afhangen, maar ik denk da ze het snel vergeten hoor, gewoon de eerste dag is hier altijd het ergste. dan pesten ze hem nog een paar dagen en dan is het voorbij.
Ik hoop dat je nu wat geruster bent :)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 09 april 2009 - 12:00

Goh, geen idee maar denk toch ook dat ze je na een maand al vergeten zijn hoor. Tenzij ze misschien in jouw huisje zitten en jouw geur nog ruiken.
Is er nog iemand bij hun thuis? Of zijn de poezen verhuisd naar een andere omgeving?

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 11 april 2009 - 08:26

Frigga zei:

Hoi, hier kan ik wel op antwoorden :)
Ik zit hier met ne militair en die gaat dus ook op missie voor 4 maand (zalig zo met de poezels alleen :x )
Ik moet zeggen, ze vergeten hem niet snel, maar amuseren zich wel, natuurlijk na een kleine maand is het een gewoonte voor mij zowel als voor de poezels.
Als hij dan terug komt, en wss door mijn zenuwachtig gedoe denk ik dat ze zelf ook door gaan hebben dat hij terug komt, want ze "zagen" dan meer. :)
Ok eindelijk thuis dan begint het zo, eerst ruiken, ze draaien zich weg want dieje vreemdeling kennen ze nie :onzeker:
Beetje later: Och das den dieje, meneer da et zonodig vind ons samen met het vrouwtje 4maand alleen te laten :evil: (mokken duurt ongeveer een dag)
's Morgens: spring, spring, spring op et bed, spinnen en hij is weer aanvaard :LOL: (maar niet denken dat wij al naar u luisteren :p )
Kan ook van kat tot kat afhangen, maar ik denk da ze het snel vergeten hoor, gewoon de eerste dag is hier altijd het ergste. dan pesten ze hem nog een paar dagen en dan is het voorbij.
Ik hoop dat je nu wat geruster bent :)

ik kan dat goed geloven, als wij nog maar een paar dagen weg zijn geweest is het ook zo :ha :ha :ha
Geplaatste afbeelding

Guest_Frigga_*
Guest_Frigga_*

#13 Geplaatst 11 april 2009 - 12:19

linda zei:

ik kan dat goed geloven, als wij nog maar een paar dagen weg zijn geweest is het ook zo :ha :ha :ha

:ha :ha :ha is eigenlijk best wel grappig hen bezig te zien dan :LOL:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#14 Geplaatst 11 april 2009 - 20:45

Je zal echt nog wel herkend worden hoor.

Wij hebben helaas een poes moeten herplaatsen, maar toen we na een poosje op visite gingen kende ze ons echt nog wel!
Helaas voor ons, maar eigenlijk juist goed, had ze inmiddels wel de nieuwe blikopeners als nieuwe 'poezenouders' geadopteerd en doet ze nu bij hen wat ze eerst bij ons deed...... moeilijk... een beetje, maar wel goed. Ze is daar helemaal thuis en terug zichzelf, maar ze herkend ons nog wel!

en om dat zo te houden gaan we lekker binnenkort weer op visite :mrgreen:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 14 april 2009 - 17:57

Zwartje ziet de grootouders soms een jaar niet, en dan weet hij toch nog wie die mensen zijn hoor. Ze zullen je dus wel herkennen :)