Spring naar inhoud

- - - - -

hoe om gaan met lawaai door verbouwingen? hoe kalmeren jullie de poezels?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#1 Geplaatst 20 mei 2010 - 14:04

bij de buren zijn blijkbaar volop begonnen aan verbouwingen.
Ze zijn al van deze morgen bezig met boren en kloppen.
Omdat we in een appartement wonen horen wij hier dus héél erg veel van.
Nu schiet Elmo elke keer in paniek als ze beginnen boren of iets anders dat doen dat veel geluid maakt.
Ik probeer hem telkens op te nemen en stevig te knuffelen om hem te kalmeren, maar wou eens horen wat jullie hieraan doen, want het is niet leuk om je poezeltje om de 5 minuten zo hard in paniek te zien schieten.
Dus hier mijn vraag, hoe gaan jullie hiermee om?

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 mei 2010 - 14:18

Hij zal eraan moeten wennen vrees ik. Vorig jaar hebben ze hier de gevel van het appartement gereinigd en dat maakte een hels lawaai. Boris heeft één dag schrik gehad en de dag erna zat hij al op de venstertablet te kijken naar die mannen. :ha

Bewerkt door Bibie, 20 mei 2010 - 14:18.

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 20 mei 2010 - 14:30

ik zou het zoveel mogelijk negeren, ze zullen er wel aan wennen, hoor! als je hen knuffelt en troost, leer je hen ergens aan dat dit goed gedrag is, dus op die manier beloon je hen als ze bang en in paniek zijn, dus dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling! als ze zich in paniek verstoppen ofzo, gewoon laten doen, geen aandacht aan geven. succes, en hopelijk wennen ze er snel aan!
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#4 Geplaatst 20 mei 2010 - 14:35

Nele zei:

ik zou het zoveel mogelijk negeren, ze zullen er wel aan wennen, hoor! als je hen knuffelt en troost, leer je hen ergens aan dat dit goed gedrag is, dus op die manier beloon je hen als ze bang en in paniek zijn, dus dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling! als ze zich in paniek verstoppen ofzo, gewoon laten doen, geen aandacht aan geven. succes, en hopelijk wennen ze er snel aan!

hmm nja het is moeilijk om hem niet te troosten :oops: hij komt telkens bij mij gekropen als hij bang is :oops:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 20 mei 2010 - 15:30

dan zou ik hem idd ook wel strelen, maar zoals je anders zou doen, als hij gewoon bij je komt gekropen. niet extra knuffelen gewoon dan. dat zou moeten lukken hé! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_LDhana_*
Guest_LDhana_*

#6 Geplaatst 20 mei 2010 - 17:17

inderdaad, wanneer zij zien dat jou gedrag niet veranderd weten ze dat
er niets is om schrik van te hebben en gaat het zo over. Je moet er dus zeker op letten dat je hetzelfde blijft doen als anders.
Normaal gezien moet het zich dan zo oplossen

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 20 mei 2010 - 18:41

Je kan altijd proberen om hem een beetje af te leiden door te spelen, het enge geluid aan iets aangenaam proberen te koppelen zeg maar. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:13

je kan ook rescue in het drinkwater doen zolang ze aan het verbouwen zijn.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#9 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:16

Lies zei:

je kan ook rescue in het drinkwater doen zolang ze aan het verbouwen zijn.

wat is dat juist? :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#10 Geplaatst 20 mei 2010 - 23:48

Ik zou rescue in het drinkwater doen.

En niet elke keer opnemen als er geluid is! Doe zo normaal mogelijk. Anders kan het dat hij van jou doorkrijgt dat die geluiden eng zijn. Als jij je zorgen maakt en hem zit te troosten, dan zeg je hem dat er ook iets ergs aan de hand is. Terwijl dat helemaal niet zo is. De buren maken gewoon wat lawaai, da's al.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 21 mei 2010 - 06:27

Sarah en Erik zei:

wat is dat juist? :)

Dat is bach rescue remedie. Dit gaat mensen en dieren ontspannen en geruststellen.

Bach | Home

Het helpt heel goed. Gewoon elke dag 4 druppels in het drinkwater.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 22 mei 2010 - 08:45

Ik zou hen ook niet telkens troosten hoor. Je gaat hen dan angstiger maken volgens mij.
Ik heb hier ook een angstige poezel. Ik heb bijna steeds Feliway inzitten.
Nu er een 3de poezel op komst is, ga ik vanaf vandaag ook resceu in het water doen. Kan je gewoon kopen bij de aphoteker hoor.