Spring naar inhoud

- - - - -

Prijs voeding

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:52

feroesti zei:

Natvoer moet niet echt hoor.
Je kan gerust naast de brokjes wat rauwe vis of vlees bijschotelen.
Premiumvoer is eigenlijk compleet en het bevat alles wat een kat nodig heeft. Door veel bij te geven wijzig je het voer van samenstelling. Eigenlijk hoef je dus niet en premiumbrokken en premiumnatvoer te geven, dat is zwaar.
Wat grote stukken kipfilet of biefstuk of een stukje kabeljauw gaan er ook altijd wel in. En in grote stukken moeten ze ook meer kauwen, wat hun tanden aan het werk zet.
Overdrijf niet met bijvoeren als je voor pemiumbrokken gekozen hebt. Het kan te fel worden, wat de nieren erg belast.
Hier krijgen ze maar 3 keer per week wat extra, dat is meer dan voldoende.
De enige reden om natvoer de geven is omdat er meer vocht in zit.
Maar katten die voldoende drinken hebben dat ook niet nodig.
Een drinkfontein en geregeld vers water is dan even goed.

Ok, dankje. Ze drinkt uit een doorzichtig bakje. Ik merkte dat ze uit haar eerste kommetje (een geglazuurd zwart kommetje) dat ze niet echt dronk, volgens mij zag ze het water niet goed.

Ze krijgt ook niet elke dag nat voer. Ik doe 2 dagen met een zakje en dan laat ik er 2-3 dagen tussen en krijgt ze weer een beetje van een zakje, dat weer twee dagen meegaat.

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#17 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:56

zeker bij kittens is dit zeer belangrijk om op te letten, want ik zag juist dat je een kitten hebt :) Door diarree verliest een katje veel vocht, en je kan je al voorstellen dat dit niet echt gezond is é :)

dit heb ik gevonden op internet:

Elke wijziging in de voeding moet langzaam doorgevoerd worden
zodat de darmflora zich aan de nieuwe voeding kan aanpassen. Een
periode van 10 dagen wordt aangeraden voor een ideale overgang.
Meng steeds meer nieuwe voeding onder de oude voeding tot

u na 10 dagen helemaal omgeschakeld bent:

dus van dag 1 tot dag 3 geef ja 1/4 nieuwe voeding
van dag 4 tot dag 6 geef je de helft nieuwe voeding
van dag 7 tot dag 9 geef je 3/4 nieuwe voeding
en dag 10 geef volledig nieuwe voeding :)

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:00

dan blijf ik maar bij 1 merk. Kan het kwaad om bv van 1 merk natvoer verschillende smaken te hebben? Zoals die multipacks met verschillende smaken?

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#19 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:03

Nellebelle zei:

dan blijf ik maar bij 1 merk. Kan het kwaad om bv van 1 merk natvoer verschillende smaken te hebben? Zoals die multipacks met verschillende smaken?

goh daar kan ik eigenlijk niet goed op antwoorden, ik denk van niet, maar ben er totaal niet zeker van :)

Wolkje
Wolkje
  • 67 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 20 mei 2010 - 21:52

het kan zijn dat bij de multipacks er problemen ontstaan, als je katje bijvoorbeeld gevoelig is aan de kip of rund,...
over het drinken: katten vinden het vreselijk als hun snorharen 'bijeengedrukt' worden tijdens het drinken (eten ook trouwens) dus daarom zijn lage kommetjes met grote opening het beste. ook best voor aardewerk potjes kiezen, plastiek neemt smaken op en inox vinden de meeste katten niet prettig.
Mijn katten eten carocat, een premium voeding van vobra. omdat ze niet net zoals rc en hill's zo veel soorten hebben (bv mannelijke kat, vrouwelijke kat van rc) is de prijs niet zo hoog, ik betaal 12.5 voor 2kg (grotere verpakking is goedkoper, maar 1 eet dit, de andere eet blaasdieet en lena is nog maar een kitten, dus die eet carocat kitten)
hoop dat je hiermee geholpen bent :)

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 20 mei 2010 - 22:08

Bij tom en co staan er momenteel RC 36 zakjes van 400g + 400g gratis 5,68 :d

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 21 mei 2010 - 10:54

Tot nu toe gaf ik ook RC kitten 36, je kan dit ook via de apotheek bestellen, dan krijg je er je 10% korting met de kaart op, dan moet je wel naar Royal Canin Kitten Growth DD36 vragen, dat is exact hetzelfde, maar in dierenartsverpakking.

Voor mijn laatste pak van 2 kilo heb ik toch ook 21 Euro betaald, ze werken met de officiële prijzen, dus zal ik daarop 2,10 Euro korting krijgen met mijn kaart.

Ik ben nu wel de zak aan het ledigen om over te stappen om Sanabelle kitten, waar ze wel een voorkeur voor heeft na een test met staaltjes :d

Komt ook wel goedkoper uit, de samenstelling is beter, en ik zie dat veel mensen / kwekers er zeer tevreden over zijn!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 22 mei 2010 - 08:39

Goh, al van kleins af geef ik mijn poezen al verschillende soorten voeding. Wel is het zo dat ik wanneer ze kitten waren, wel de korrel hetzelfde hield en wanneer ik overgeschakeld ben naar RC het inderdaad deed zoals hierboven geschreven is.
Maar nu krijgen ze van mij 3 soorten korrel en er staan hier wel 4 verschillende soorten natte voeding.
Mijn katten weten daar niets van, misschien net omdat ze dit gewoon zijn?
Ik hou hun stoelgang altijd in het oog, maar ze krijgen er geen diarree van.

Zakjes van 2kg komt wel superduur uit! :trance:
Is het voor jou niet mogelijk 10 kg aan te kopen en deze dan op te slaan in zo'n voederton. Bij Zoomart verkopen ze er waar meer dan 10kg in kan. Het eten blijft er lang goed in hoor.
Of misschien is er iemand in de buurt waardoor je dan de 10kg in 2 kunt verdelen?
Want zo zal je zeer veel geld besparen hoor....

Het is maar een tip :) .

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 22 mei 2010 - 10:04

Ik dacht in het begin ook zo, maar 10 KG vind ik nu echt voordeliger en ook interessant. Ik heb zo'n zwarte zak gekocht bij Zooplus waar ik mijn voeding kan in bewaren en ik hoef zo niet elke maand te denken om tijdig te bestellen bij Zooplus, want almo nature koop ik hier per 30 blikjes in Zoomart (1x in de maand) + kattengrind. Ik vind het zo makkelijk en ik doe echt wel lang met die tien KG dus voel eht zo amper in mijn portemonee. Ik koop wel Sanabelle grande en Animonda grandis.
Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 22 mei 2010 - 20:06

Ok, dan proberen we dat even. Ik heb van die luchtdichte bakken van den Blokker waar ik m'n bloem (ik bak zelf brood) in bewaar. Misschien is zo'n bak ook goed.