Spring naar inhoud

- - - - -

Verboden lief te hebben.. Ze krijgen gratie!!

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:54

Onderstaand verhaal schreef ik vandaag op mijn weblog naar aanleiding van een nieuwsbericht. Omdat het me raakt.

Verboden lief te hebben
Dit is het sprookje van Romeo en Julius. Ja, dat lees je goed, Julius. Het verhaal van twee jonge mensen die in elkaar hun zielsverwanten hebben gevonden. Ze zijn nog jong, 20 en 26, maar dat geeft niks... ware liefde is het, en dat is alles dat telt. Ze houden zoveel van elkaar, dat ze hun leven lang bij elkaar willen zijn. Want zo is het voorbestemd, ze zijn voor elkaar gemaakt. Op een mooie dag gaat Julius op zijn knieen en hij vraagt Romeo ten huwelijk. Mooier kan het leven niet worden! De ware liefde bezegeld met een ring! Twee mooie mensen, prachtig pril geluk. Ze geven een verlovingsfeest in aankondiging van hun huwelijk. En dan gaan ze trouwen, en ze leven nog lang en gelukkig.

Maar helaas. Dit sprookje speelt zich niet af in Nederland. Niet hier, in dit vrije land waar vrijwel niemand opkijkt van liefde tussen twee mensen van hetzelfde geslacht.

Romeo en Julius heten eigenlijk Steven Mojenza en Tiwonge Chimbalanga en hun sprookje speelt zich af in Malawi. Hun sprookje, dat inmiddels een kwade nachtmerrie is geworden. Van een huwelijk komt het niet. Tijdens hun verlovingsfeest worden de twee geliefden opgepakt en in de gevangenis gegooid. Daar worden ze mishandeld, gemarteld, vernederd. Enkele dagen geleden zitten de twee voor een rechter. De symboliek van de ring die ze ieder om hun pols hebben kan niet wranger, het zijn de ringen van een stel handboeien. Toeschouwers lachen ze uit, bespotten ze. De rechter oordeelt dat de bevolking "beschermd moet worden tegen mensen zoals jullie" zodat ze niet "verleid worden om dit afgrijselijke voorbeeld te volgen". Deze twee misdadigers moeten beide 14 jaar de cel in. 14 jaar. Omdat de wet zegt dat ze niet van elkaar mogen houden. Onbegrijpelijk. Hartverscheurend. Verboden lief te hebben.

r+j.jpg

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 30 mei 2010 - 14:06.

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#2 Geplaatst 20 mei 2010 - 19:57

Zoals gewoonlijk de angst voor het onbekende bij de bevolking.
Tragisch voor die twee mannen.

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#3 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:03

Gelukkig dat ik in Belgie geboren ben. Wij (2 vrouwen) zijn dit jaar al 7 jaar getrouwd ;)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#4 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:10

zo erg :(

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:14

Zo oneerlijk! Dat niet iedereen er begrip voor kan opbrengen dat weten we ondertussen al, maar dat die mannen het gevang in moeten :catcurs !
Jammer! Laat mensen toch eens gelukkig zijn. Of ze nu homo, lesbie, transeksueel,...zijn.
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#6 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:38

:(

esmeralda
esmeralda
  • 39 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:44

wij 2 getrouwde vrouwen in volle verwachting ofdat de inseminatie van zondag op moederkesdag aanpakt zijn héél blij dat belgië al beter is voor ons kwa wetgeving en zo ... pas op nog niet alles staat op punt maar ben toch blij dat ik in dit landje geboren ben jammer dat het zonneke zo weinig schijnt maar dat pakken we er dan maar bij

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#8 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:44

In en in triest zoiets.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:47

:( Ongelooflijk triest! En dan gaan Madonna naar daar om kindjes te adopteren... De aandacht zou beter op dit soort zaken gevestigd worden.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:51

Ik had er kippenvel van... :(
Vreselijk.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 mei 2010 - 20:51

Ik word er gewoon zo in en in verdrietig van... Liefde is zo iets kostbaars, dat mag niemand kapot maken! T is niet eerlijk he...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 20 mei 2010 - 21:47

vreselijk gewoon :(

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 21 mei 2010 - 00:15

In en in triest hoor..
Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#14 Geplaatst 21 mei 2010 - 07:16

esmeralda zei:

wij 2 getrouwde vrouwen in volle verwachting ofdat de inseminatie van zondag op moederkesdag aanpakt zijn héél blij dat belgië al beter is voor ons kwa wetgeving en zo ... pas op nog niet alles staat op punt maar ben toch blij dat ik in dit landje geboren ben jammer dat het zonneke zo weinig schijnt maar dat pakken we er dan maar bij

:duim: :duim: :duim: :duim: dat jullie wens in vervulling mag komen :geluk: :geluk: :geluk:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 21 mei 2010 - 08:32

:(

Geplaatste afbeelding