Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn lieve pootgevende kat

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 21 mei 2010 - 22:27

Heel leuk!!
Geplaatste afbeelding

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 21 mei 2010 - 23:10

Mijn katten kunnen zitten op commando. Als ik tijd heb wil ik hen nog dingen aanleren :)

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 21 mei 2010 - 23:53

Slim poezzieke en geduldig baasje! :thumb: :ha
Geplaatste afbeelding

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#19 Geplaatst 22 mei 2010 - 16:41

:) :) :)

Wolkje
Wolkje
  • 67 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 22 mei 2010 - 23:48

je kan ze dat leren op dezelfde manier als je het aan een hond zou leren: de poot vastnemen en poot zeggen, en dan belonen. telkens opnieuw doen en door de lange duur geeft hij gewoon poot.
hij is al sinds 4 februari weg, ik heb hem op verschillende sites gezet, en naar asielen gemaild met een foto, maar niets... :cry:
op de morgen van zijn verdwijning heb ik de honden van de buren heel hard horen blaffen en grommen en vrees dat Ernie door de honden is doodgebeten (ze hebben al twee katten doodgebeten, mss drie met ernie er bij) ik heb hem in ieder geval nergens gevonden, dood of levend...

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 23 mei 2010 - 23:44

hihi, wat leuk :LOL:

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 24 mei 2010 - 13:18

Wolkje zei:

je kan ze dat leren op dezelfde manier als je het aan een hond zou leren: de poot vastnemen en poot zeggen, en dan belonen. telkens opnieuw doen en door de lange duur geeft hij gewoon poot.
hij is al sinds 4 februari weg, ik heb hem op verschillende sites gezet, en naar asielen gemaild met een foto, maar niets... :cry:
op de morgen van zijn verdwijning heb ik de honden van de buren heel hard horen blaffen en grommen en vrees dat Ernie door de honden is doodgebeten (ze hebben al twee katten doodgebeten, mss drie met ernie er bij) ik heb hem in ieder geval nergens gevonden, dood of levend...

wat vreselijk. kan je het je buren niet gaan vragen? zij moeten die kat dan toch gevonden hebben. als je uitlegt dat je niet kwaad bent, maar dat je graag weet wat er gebeurt is?

nog een tip; mailen naar asiels is echt niet genoeg. sommigen zijn zo overspoeld of hebben een tekort aan vrijwilligers of soms interessert het hun niet. Best toch regelmatig asiels zelf bezoeken (een kat moetn ze 14 dagen houden). Ook chippen kan helpen om in de toekomst verloren katten terug te vinden. Maar ik wist zulke dingen ook niet toen ik mijn kat was kwijtgeraakt. dat heb ik pas ook veel te laat geleerd.

Je kan ook eens denken aan je tuin omsluiten zodat de katten er niet meer uit kunnen. Daar ben ik nu mee bezig. Ik weet dan één van mijn katten bij de buren binnenging, maar die vonden dat niet erg. Spijtig is die buur verhuisd en huidige buur vind dat niet zo leuk. Dus dat is één van de redenen dat ik nu mijn tuin ga omsluiten met een hek en kattenschrikdraad.

veel sterkte. Het is gewoon vreselijk om niet te weten wat er gebeurt is  en het lijkt me echt wel een lieve kat. :hug:

Wolkje
Wolkje
  • 67 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:00

wea zei:

wat vreselijk. kan je het je buren niet gaan vragen? zij moeten die kat dan toch gevonden hebben. als je uitlegt dat je niet kwaad bent, maar dat je graag weet wat er gebeurt is?

nog een tip; mailen naar asiels is echt niet genoeg. sommigen zijn zo overspoeld of hebben een tekort aan vrijwilligers of soms interessert het hun niet. Best toch regelmatig asiels zelf bezoeken (een kat moetn ze 14 dagen houden). Ook chippen kan helpen om in de toekomst verloren katten terug te vinden. Maar ik wist zulke dingen ook niet toen ik mijn kat was kwijtgeraakt. dat heb ik pas ook veel te laat geleerd.

Je kan ook eens denken aan je tuin omsluiten zodat de katten er niet meer uit kunnen. Daar ben ik nu mee bezig. Ik weet dan één van mijn katten bij de buren binnenging, maar die vonden dat niet erg. Spijtig is die buur verhuisd en huidige buur vind dat niet zo leuk. Dus dat is één van de redenen dat ik nu mijn tuin ga omsluiten met een hek en kattenschrikdraad.

veel sterkte. Het is gewoon vreselijk om niet te weten wat er gebeurt is  en het lijkt me echt wel een lieve kat. :hug:

mijne lieverd had een chip, en er is maar één asiel bij mij in de buurt dus...
heb ook al gedacht om de tuin te omheinen of zo, maar er staan hoge bomen langs de rand, dus dit maakt het weer moeilijk.
ik heb het aan de buren gevraagd, en ben zelfs in de tuin mogen gaan kijken, maar daar zijn zo veel plaatsjes waar een gewonde kat zich kan wegstoppen zonder gevonden te worden... ze gaan nu wel met de hond op therapie, zodat hun eigen katten tenminste veilig zijn... dan is Ernie tenminste niet voor niets gestorven...

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 27 mei 2010 - 11:13

Ik heb ook een boom op mijn terrein en ik heb de stam afgeschermd zodat ze er niet in kunnen klimmen. halverwegen zit daar nu een ring met kippengaas rond dat naar buiten staat zodat ze er niet over kunnen.

Het is echt mogelijk hoor om een tuin volledig af te sluiten, maar het vraagt wel werk.

nog veel sterkte :hug: :hug: :hug:

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 27 mei 2010 - 11:19

Wat jammer dat zo een mooie poes verdwenen is... En al helemaal dat je in onzekerheid moet leven.
Maar het is wel een heel leuk filmpje!

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 27 mei 2010 - 17:40

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.