Spring naar inhoud

- - - - -

Wie kan mij vertellen hoeveel weken mijn kat zwanger is?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
jenmarc
jenmarc
  • 3 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 20 mei 2010 - 22:26

Hoi,

Onze poes is zwanger. Afgelopen dinsdag kon ik de kittens in haar buik zien bewegen. Ze heeft dunne ontlasting en slaapt veel, eet veel en wil niet meer zo graag naar buiten. Kan iemand aan de hand van dit mij vertellen hoelang ze dan al zwanger is? Ik weet niet wanneer zij gedekt is aangezien ze een buiten kat is.

Groetjes Jennifer

Bewerkt door jenmarc, 20 mei 2010 - 22:28.

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#2 Geplaatst 20 mei 2010 - 22:29

ik denk min.

7 weken, dus binnen de 2 weken bevallen

jenmarc
jenmarc
  • 3 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 20 mei 2010 - 22:32

Dank je, nu weet ik ongeveer wanneer ik de kittens kan verwachten. Zou leuk zijn als het niet zolang meer duurde. Maar het zal het wachten waard zijn.

groetjes

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 mei 2010 - 23:24

Leuk, kittens op komst... :)
Ga je ze nadien laten sterilliseren of wil je nog nestjes ?
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 21 mei 2010 - 00:36

Zou haar dan nu toch niet meer te lang buiten laten hoor, als ze binnenkort moet gaan bevallen kan ze beter binnen zijn..
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 mei 2010 - 16:10

Ik zou haar ook binnen houden tot na de bevalling, anders zou hetwel eens kunnen dat je op zoek kan gaan naar de kittens omdat ze buiten bevallen is. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 24 mei 2010 - 16:42

Ik zou haar nu ook binnen houden :geluk:

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:35

Als je de kittens van een kat voelt bewegen dan zou het wel eens heel snel kunnen gebeuren. Zeker niet meer buiten laten en zorg dat je vanaf nu een doos klaarstaan hebt met goed absorberende doeken, geen fleece en geen sponshanddoeken. Zet de doos op een rustige vrij donkere plaats en laat de kat de doos zien en zet haar er af en toe eens in.Zorg dat je ook de basisbenodigdheden gereed hebt staan, propere doeken, een steriele schaar voor eventueel de navelstrengen door te knippen, losse vellen keukenpapier voor je handen en zo.Zorg dat je het nr van de telefoon van de dierenarts in de buurt hebt voor het geval dat de poes uren blijft persen en er niks gebeurt of als je het staartje eerst ziet komen. Hou vooral de poes s'avonds binnen.
Veel sukses en als er iets is we staan hier klaar om je te helpen
Vijf weken na de bevalling laat je dan als de wiedeweerga je poes steriliseren want ze is dan  opnieuw vruchtbaar en kan anders 2 maanden later weer kittens krijgen.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

jenmarc
jenmarc
  • 3 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 26 mei 2010 - 11:08

Dank jullie wel voor de tips. Onze poes gaat zeker gesterilliseerd worden als ze bevallen is. Ik wilde altijd wel een netstje voor 1 keer, maar het hoeft natuurlijk niet het hele jaar door.
Onze poes is nu nog niet bevallen, maar hou haar al wel binnen. Je weet maar nooit. De doos staat ook al klaar op de logeerkamer, daar is het rustig en donker. Ze zoekt me sinds deze week steeds vaker op en haar buik is soms hard, dus eigenlijk hoop ik dat het deze week gaat gebeuren. Ik kan bijna niet meer wachten ;)

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#10 Geplaatst 26 mei 2010 - 11:12

Veel succes met de aankomende bevalling.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 26 mei 2010 - 11:51

Veel succes met de aankomende bevalling ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Elfonia
Elfonia
  • 10.253 berichten

#12 Geplaatst 26 mei 2010 - 14:44

succes :)

dauwke
dauwke
  • 4.138 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 26 mei 2010 - 20:45

succes met de aankomende bevalling
het zal waarschijnlijk wel niet lang meer duren
heb je ook al het nummer van de DA bij je
als er iets verkeerd moest lopen?

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 27 mei 2010 - 21:15

Je gaat toch een paar fotootjes tonen aan ons als ze er zijn ?  Daar zijn wij altijd voor te vinden... :x
Je hebt ons nieuwsgierig gemaakt nu...
Veel succes !!

Bewerkt door Marjananas, 27 mei 2010 - 21:15.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#15 Geplaatst 28 mei 2010 - 08:07

:geluk: :geluk: :geluk: