Spring naar inhoud

- - - - -

De komst van ons 2de poes!

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Florisje
Florisje
  • 288 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 mei 2010 - 07:27

Gisteren zijn we ons 2de poesje mogen gaan halen, deze keer een vrouwke.
Florisje is gecasteerd ondertussen, dus normaal mag het geen problemen gaan geven...
Hoe pak ik het het beste aan?!
Gisterenavond blies Floris serieus naar haar...
Deze nacht heeft ze dus boven bij ons geslapen, was zelf ook nog heel schuw, maar dat is normaal zeker?
Nu ben ik onder met haar en Floris is boven, heeft daar ook zijn ruimte om te liggen en spelen enzo... juist toch al een beetje kunnen spelen met het stokje enzo. Ze is ook al aan het eten & drinken, dus ook positief!

Graag jullie reactie en tips O:)
Ik wil graag zo snel mogelijk dat mijn 2 lieverds elkaar ook graag hebben!

Groetjes Sissie
Groetjes Sissie :paw Floris :paw Dune :paw

angie555
angie555
  • 1.421 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 21 mei 2010 - 07:35

Ik heb al veel reactie's hier gelezen en heel veel zeggen het anders. Maar IK zet ze direct gewoon bij elkaar en laat ze lopen.Wel hou ik het in de gaten. Tot nu toe is het hier gelukkig altijd goed gegaan.Tuurlijk wordt er geblazen en af en toe een tik uitgedeeld maar dat hoort er gewoon bij,
Veel succes met het nieuwe poesje :wave:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 21 mei 2010 - 07:50

Ik zet ze hier ook gewoon in de groep , en dat is effe geduld hebben
maar het komt goed!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

mogimi
mogimi
  • 39 berichten

#4 Geplaatst 21 mei 2010 - 08:07

ik laat de nieuwe kate ook altijd zelf uit het mandje koen en is dan ook gelijk tussen de andere katten in de groep

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 mei 2010 - 08:37

Ik zet ze ook gewoon binnen waar dat de anderen er ook aan kunnen,
Blaazen enz is zeer normaal, maar ik heb al geleerd dat je ze best laat doen, ze moeten elkaar toch gewoon worden en zonder te veel te moeien van foei of weg of weet niet wat lukt dat minder snel.
Mijn tip laten doen als ze zig wil weg stekken dan moet ze dat maar doen vanaf dat ze zich veilig voelt komt ze wel, en Floris laat natuurlijk weten van pas op hier ben ik maar dat gaat wel over een paar weken geduld.
Bij Chablis en Adonis heeft dit bijna 2 maand geduurd, maar ik heb ze gewoon in dat geval aan hun lot overgelaten.
Ze krijgen elks evenveel aandacht enz,
en als geblazen word of geslagen negeer ik dit, zolang er geen bloed vloeit is alles inorden. :thumb:

Ik ben blij voor jou dat ze er al is.
Krijgen we nog wat fototjes? of lukt dit nog niet zo goed.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 21 mei 2010 - 09:21

Ik sluit me aan bij vorige reacties.
Hier ook de nieuwe gelijk bij de anderen maar wel steeds een plaatsje, meestal de transportbox, waar ze zich kan terugtrekken.
En het is altijd in orde gekomen zonder al te veel in te grijpen.
Enne....fotootjes zijn ook héél erg welkom hoor! :thumb:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 21 mei 2010 - 12:35

Ik laat ze hier ook direct bij elkaar, ze maken onderling wel uit wanneer ze elkaar aanvaarden. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Florisje
Florisje
  • 288 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 mei 2010 - 13:38

Geen schrik dat ze met elkaar gaan vechten?
Als ik weg ga kan ik ze nu toch nog niet onmiddellijk bij elkaar laten alleen?!
Door de week ben ik werken, dus zou ik best eentje onder en eentje boven zetten... of niet?

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 21 mei 2010 - 13:41

Ik wou Isis en Kasper eerst apart laten wennen, maar dat was niet op het sterke karaktertje van Isis gerekend :x ... Ik had ze allebei apart gezet, eentje in de keuken en eentje in de living. Daar tussen zit een semi-transparante deur. Ik wou Kasper eerst aan Isis haar dekentje laten ruiken. Maar Isis, die zette een keel op! Niet te doen, ze moest weten wie daar nog was... Heb ze dan maar vanaf dag 1 bij elkaar gelaten. Eerste dag was er wat geblaas van Kasper, maar eigenlijk echt niet veel. En wat achter elkaar zitten, soms Kasper wat te hevig met Isis. Maar na drie dagen lagen ze samen op een dekentje. Toen wist ik dat alles goed kwam. :) Ik denk dat het dus echt afhangt van situatie tot situatie en dat de katjes soms zelf beslissen hoe het zal gaan. ;)

Florisje
Florisje
  • 288 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 21 mei 2010 - 13:51

Ja, inderdaad, het zal bij iedereen anders zijn...
Ik hoop ook dat ze zich zo snel gaan verstaan :LOL: Dat is echt wel snel goed gegaan dan...
Hier ging het toeneffe ook wel al vrij goed, ik lag met ze alletwee op de zetel, aan ieder kant eentje :) ma blazen kan Floris ook wel wat van en zo'n raar gebrom :LOL:

Sakuradrops zei:

Ik wou Isis en Kasper eerst apart laten wennen, maar dat was niet op het sterke karaktertje van Isis gerekend :x ... Ik had ze allebei apart gezet, eentje in de keuken en eentje in de living. Daar tussen zit een semi-transparante deur. Ik wou Kasper eerst aan Isis haar dekentje laten ruiken. Maar Isis, die zette een keel op! Niet te doen, ze moest weten wie daar nog was... Heb ze dan maar vanaf dag 1 bij elkaar gelaten. Eerste dag was er wat geblaas van Kasper, maar eigenlijk echt niet veel. En wat achter elkaar zitten, soms Kasper wat te hevig met Isis. Maar na drie dagen lagen ze samen op een dekentje. Toen wist ik dat alles goed kwam. :) Ik denk dat het dus echt afhangt van situatie tot situatie en dat de katjes soms zelf beslissen hoe het zal gaan. ;)

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 21 mei 2010 - 18:35

Bij ons leek alles goed te gaan tot na de eerste 5 dagen!
Musti dwingt James in een hoekje (blazen en kloppen) en dan zit dat beestje daar compleet te shaken.  Ik neem James dan op en dan begint dat manneke direct te ronken omdat hij zooo blij is weg te geraken uit dat hoekje.  Tja wat moet een mens dan doen? :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 22 mei 2010 - 13:40

Florisje zei:

Geen schrik dat ze met elkaar gaan vechten?
Als ik weg ga kan ik ze nu toch nog niet onmiddellijk bij elkaar laten alleen?!
Door de week ben ik werken, dus zou ik best eentje onder en eentje boven zetten... of niet?

Tja, vechten, dat doen ze nu ook nog hoor en ze zijn al een half jaar samen O:) .
Zolang ergeen gewonden vallen grijp ik niet in. En ook als ik moestgaan werken werden alle 4 de poezen direct samen op de kattenkamer gezet. Er zijn plekjes genoeg waar ze zich kunnen weg stoppen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 22 mei 2010 - 14:44

Ik zet ook gewoon de transportbox op de grond en laat het kitten er zelf uitkomen. Ik zorgt wel dat hij onmiddellijk weet waar de kattenbak, het eten en de drank staat dus meestal zet ik de transportbox in de buurt van deze spullen. Niet teveel tralala rond maken. Ik houd ze wel in de gaten...
Geplaatste afbeelding

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 23 mei 2010 - 18:25

Gewoon bij elkaar laten en op hun eigen ritme laten wennen ze kennen snel hun plaats in de groep en blazen en enkele tikken horen daarbij als je ze maar in het oog houd de eerste dagen want echt vechten gebeurt niet zo vaak.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 23 mei 2010 - 18:55

Het is bij iedereen anders. Sommige katten blazen eens een paar keer en zijn na een paar dagen vriendjes. Hier heeft het toch ook een paar weken geduurd, maar het ging elke dag een beetje beter. Amon had diarree en wilde niet onder de tafel uit komen toen Nona hier pas was. Hij zag er toch wat van af. Veel geluk! :)

Geplaatste afbeelding