czipra zei:
@Ferousti: Ha, dat verklaart veel. Natuurlijk is Sandertje supermooi
Maar hij heeft op show ook een te zwak kinnetje hoor...
En zoals gezegd had hij als kitten een nog veel platter snoetje. Ik vreesde op een bepaald moment dat ik een pers gefokt had!!!
Kijk maar: Sander 4 weken
5weken
Ik kan het best wel wat vergelijken vermits ze dezelfde papa en mama hebben.
Voor mij is het best wel een belangrijke beslissing om haar bij te houden, ik heb namelijk niet de mogelijkheid om 10 katten te houden. En eigenlijk heb ik natuurlijk al wat geïnteresseerden voor haar, die ik nieuws moet geven.
Maar best nog een paar weekjes wachten dan...
Inderdaad hij had ook zo'n zwak kinnetje. Maar met al dat haar wordt dat eigenlijk een beetje verstopt

Bij het britannica'tje in het nest vind ik het nog erger, dat heeft bijna geen kin meer. Spijtig, want is is zo mooi bol en zo stevig.
Ik zou er toch op letten om ze te verparen aan katten met een kinnetje, in de hoop dat je er dat ooit uitfokt. Wat dat wordt wel generaties lang doorgegeven.
Maar ja, aan ieder kat zitten wel foutjes, dat is onvermijdelijk.
Ze zijn superschattig en vooral zeer mooi van bouw !!!
Qua vacht kan je nog niet oordelen. Die wijzigd nog heel veel.
Als je er later een zuivere korthaar aan verpaard fok je dat er wel weer uit. Of een britannica als je die wilt gaan fokken...
Hier houd ik ze ook bij om later te oordelen. Helaas is het niet zo evident om ze dan weer te laten vertrekken als ze wat ouder zijn. Maar kittens op zo'n jonge leeftijd in kwaliteit gaan beoordelen is zo moeilijk.
Als ze al geen fouten heeft qua bouw, gebit, staart,....zit je al goed, de rest zal de tijd moeten uitwijzen.
Bewerkt door feroesti, 22 mei 2010 - 10:21.