Spring naar inhoud

- - - - -

futloos na inenting?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 mei 2010 - 15:51

We zijn gisteren naar de DA geweest met onze vent om zijn inenting te gaan halen.Op de terugweg toen we bijna thuis waren heeft hij "gepoept" in de reismand.Terug thuis ging het redelijk,maar veel heb ik niet gezien want het was avond.Nu vandaag is hij futloos en heeft bijna niet gegeten.Hij is gewoon zichzelf niet.Zijn stoelgang daarstraks(in de bak)stonk ook zo erg,terwijl dat normaal niet zo is.Kan dit door de inenting komen of maak ik me teveel zorgen?

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 mei 2010 - 17:29

Ik ben geen expert, dus wacht vooral op andere reacties, ik wilde wel mijn ervaring delen.

Mijn Eve had na de enting ook dat ze futloos was, geen stoelgang problemen, en ze gromde ook als ik haar aanraakte, terwijl ze dat NOOIT doet.

Bleek een enting reactie zijn, daardoor had ze last van haar gewrichten of spieren (cant remember which) en koorts.
Vervolgens bij de DA een koortsremmende injectie en pilletjes gehad voor maar een paar daagjes en alles was weer ok. Eigenlijk was het een paar uur na de injectie al stukken beter.

Op de stoelgang na dus, klinkt het bij mij zelf als een entreactie...

Kan je op enige manier nagaan of hij verhoging heeft?
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 mei 2010 - 17:45

Entingen zijn een behoorlijke aanslag op het lichaam, en er zijn redelijk veel dieren die inderdaad een ent-reactie vertonen.
Mag ik vragen met welke entstof je kat geënt is? Welk merk?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 mei 2010 - 17:47

Sommige dieren doen inderdaad een reactie op een inenting. Dat is ook de reden waarom de kittens meestal nog enkele dagen bij de fokker blijven na hun laatste inenting. Normaal zou dit na één dagje toch terug beter moeten zijn. Het sukkeltje toch :hug:
Geplaatste afbeelding

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 22 mei 2010 - 18:32

Esther,ik heb het boekje d'er even bijgenomen en het is Pfizer Felocell*CVR-C.Ik weet niet,als dat uw eigen kat is dan zie je wel dat hij zichzelf niet is he.T'is wel nog geen 24 uur geleden dat hij ze gekregen heeft,t'was gisteren rond 20 uur.Tja,hij komt uit het asiel,ik weet niet hoe hij er vroeger op reageerde,maar t'is toch een flinke kater van 6,5 kilo :oops: ,hij heeft bijna niks gegeten of gedronken.Hopelijk is het vlug voorbij.Ik gooi zijn lievelingsspeeltje en hij reageert maar weinig.Voor de rest lijkt hij wel in orde,alleen zo sloom...

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 mei 2010 - 18:52

Ik denk ook aan een ent-reactie, bij mij waren ze vroeger ook een dag of 2 sufjes, aten ze niet veel en sliepen ze de hele dag lang!

Sinds de da een ander merk gebruikt zie ik er niets meer van :d
De ene is er gevoeliger voor dan de andere, en kan ook afhangen van de vaccin zelf...

Bij de stoelgang heb ik echter nooit iets opgemerkt, in de reiskoffer kan natuurlijk dat hij net moest gaan, misschien al voor je vertrok en zich na een tijdje niet meer kon inhouden...

Als je het echt niet vertrouwt, geef misschien voor alle zekerheid een belletje naar je da, maar waarschijnlijk zal het morgen al beter zijn.

:hug: voor je ventje!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 22 mei 2010 - 19:59

Dat vind ik zo leuk aan de kattesite,mensen die er meer van weten kunnen je dan toch een beetje geruststellen.Neen,hij is gewoon zo futloos,maar als er nog mensen dit gezien hebben bij hun kat dan hoop ik dat het dat is.Dank voor de info. :) Hopelijk is het morgen beter met hem.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 22 mei 2010 - 21:33

Hier zijn ze na hun inenting meestal ook wel enkele uurtjes suffer. De dag nadien hebben ze er al geen last meer van.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 22 mei 2010 - 23:25

Hij is nog zo :( .T'is nu toch al 24 uur voorbij.Pfff,hoop dat het snel betert.

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 23 mei 2010 - 09:20

Amaai,ik ben content zeg :) Het lijkt vandaag toch veel beter te gaan.Zijn oogjes staan alert ,hij heeft gegeten en gedronken en is al veel actiever.T'was dus de inenting zoals jullie zeiden.Weer iets bijgeleerd ;) Ik was vooral bang omdat ons vorig schatje gestorven is na inspuitingen.Maar t'lijkt in orde te komen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 23 mei 2010 - 11:11

Mijn Zazou heeft er deze keer óók last van gehad! De dag volgend op de enting was ze kompleet futloos, kam zelfs niet naar haar etensbakje gerend toen ik het bijvulde!! Ben ik van haar ábsoluut niet gewoon!! Ze voelde ook nogal warm aan en had denk ik lichtjes koorts.
Maar de dag daarop was ze weer de "oude" :dancer:

Nashota
Nashota
  • 17.924 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 23 mei 2010 - 11:30

sandra25 zei:

Amaai,ik ben content zeg :) Het lijkt vandaag toch veel beter te gaan.Zijn oogjes staan alert ,hij heeft gegeten en gedronken en is al veel actiever.T'was dus de inenting zoals jullie zeiden.Weer iets bijgeleerd ;) Ik was vooral bang omdat ons vorig schatje gestorven is na inspuitingen.Maar t'lijkt in orde te komen.

Het zal dan inderdaad een ent reactie geweest zijn, gelukkig dat ie zich beter voelt vandaag :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 23 mei 2010 - 11:35

Figaro deed elk jaar na zijn vaccinaties zo. Alleen werd het met de jaren erger en erger. Op den duur hebben we beslist om hem niet meer te laten vaccineren aangezien hij toch niet buitenkwam en zijn lichaam er heel slecht op reageerde.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 23 mei 2010 - 21:17

sandra25 zei:

:thumb:
Gelukkig maar, want net een lang week-end met 2 feestdagen, niet altijd evident...

Ja, hier leren we steeds bij hé!
Da's het goede aan gedeelde ervaringen!

Kan wel begrijpen dat je bang was door de ervaring met je vorig schatje :cry:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 23 mei 2010 - 21:30

Ja,hij is terug helemaal dezelfde ;) Als Esther dit nog leest,misschien kan jij me zeggen of dit merk of type inenting (zie vorige post)veel bijwerkingen heeft?