Spring naar inhoud

- - - - -

futloos na inenting?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 24 mei 2010 - 14:29

sandra25 zei:

Ja,hij is terug helemaal dezelfde ;) Als Esther dit nog leest,misschien kan jij me zeggen of dit merk of type inenting (zie vorige post)veel bijwerkingen heeft?

Momenteel houd ik het wel een beetje in de gaten waar de meeste klachten vandaan komen (al blijft dat relatief), vandaar inderdaad ook mijn vraag. Bij ieder merk vind je wel klachten maar tot nu toe hoor ik de meeste klachten over "Purevax" en de minste over Nobivac.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:19

Ester zei:

Momenteel houd ik het wel een beetje in de gaten waar de meeste klachten vandaan komen (al blijft dat relatief), vandaar inderdaad ook mijn vraag. Bij ieder merk vind je wel klachten maar tot nu toe hoor ik de meeste klachten over "Purevax" en de minste over Nobivac.

Bij mij was het net andersom, Echo heeft een zéér hevige reactie gekregen van Felocell CVR, ze had zodanig veel pijn aan linkervoorpootje dat de da dacht dat er een breuk zat, met als resultaat: anesthesie & radiografie waarop gelukkig niets te zien was, verlammingsverschijnselen, 40,1° koorts, we dachten echt dat ze het niet ging overleven!
Mijn da had dit nog nooit gezien!
Die had ze gekregen bij de da van de kweker, 2 dagen voor ik haar ging ophalen.

De 2de vacinatie was bij mijn da met Nobivac Tricat Trio, en de volgende 2 met Purevax FeLV, en daar heeft ze nooit iets van geweten!

Gelukkig maar, want de schrik zat er wel in, na de eerste vaccinatie!

Bewerkt door haemoglobine, 24 mei 2010 - 17:20.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#18 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:45

Ook hier met Purvac RCP felv nog nooit entreacties gehad en dit al 8 jaar, bij 12 katten en alle nestjes kittens door de jaren heen.
Entreacties kennen we hier helemaal niet.

Het kan ook aan het bewaren liggen. Vaccins horen en de koelkast en zijn niet zo lang houdbaar. Een dierenartsen praktijk die niet zo heel veel vaccineerd met rcp felv heeft die vaccins dus niet altijd op voorraad of ze blijven te lang liggen.
Wij moeten altijd toch eventjes een paar dagen ervoor bellen zodat onze dierenarts ze tijdig kan bestellen. Nooit problemen ermee ondervonden.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 24 mei 2010 - 18:15

Ester zei:

maar dan moet je ook weten hoeveel % gevaccineerd wordt met elk product om iets te kunnen zeggen.

stel dat op 100 katten 10 merk A en 90 merk B krijgen, dat geeft dan verkeerd beeld dat je 2 op merk A (20%) en 9 op merk B (10%) gaat vergelijken. op eerste zicht lijkt merk B slechter, maar in realiteit is merk A slechter.

om nu mijn hele statistiek cursus erbij te halen:
er is nog een heel belangrijke factor en dat is dat je een slectie maakt van entreacties bij mensen die op dit forum zitten. dus datzelfde principe als hierboven geld ook. stel dat merk A vooral nog gebruikt wordt door een oude generatie DA en de meeste hier op het forum stellen zulke eisen aan hun DA dat er verhoudingsgewijs nog meer DA merk B gebruiken dan vertekent dit ook weer het beeld als je al opzoekt hoeveel DA in B+Nl merk A of B gebruiken.

of stel nu dat er een verkeerd beeld bij de DA en dat die onterecht geloven dat je merk A moet gebruiken bij zwakke kittens en laat nu net zwakke kittens vlugger een reaktie krijgen. dat vertekent dan weer helemaal het beeld van welk vaccin het beste is. of mss is er eentje goedkoper zodat net veel mensen die op de dieren besparen dat vaccin nemen en dat net die katten ook minder gezond zijn door de goedkope voeding (ik zeg maar wat...)

maw: wil je echt een degelijk antwoord op de vraag welk het beste is dan moet je daarvoor een goed onderzoek opzetten. Observaties alleen zijn erg vertekend door gekende en ongekende factoren.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#20 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:03

Tja,ik had hier geen ervaring mee en was gewoon ongerust.Nu,sommige kleine kindjes maken ook koorts en zijn futloos na een inenting.Met die antistoffen enzo.Maar nu weet ik het tenminste voor de volgende keer.