Spring naar inhoud

- - - - -

Dabben en zuigen

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 mei 2010 - 20:01

's avonds in de zetel komt nelleke vaak bij mij zitten en begint ze te dabben, maar na een tijdje begint ze ook te zuigen op m'n arm of tshirt. Net zoals ze bij haar mama ging drinken. Waarom doet ze dit eigenlijk en moet ik haar dit verbieden?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 22 mei 2010 - 20:03

oh dat hoef je niet te doen

Thaira doet het hier ook hoor al sinds ze hier is

hoe lang is ze bij de mama gebleven?

want soms heeft het te maken met dat ze te vroeg van de mama weg waren

andere redenen laat ik aan de anderen over
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 mei 2010 - 20:11

Mijn zeppe doet dat ook :)
Ik vind het eigenlijk wel lief :heart:

Zeppe is idd vroeger bij zijn mama weg gehaalt

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 mei 2010 - 20:48

Nona is ook als weesje van 3 weken gevonden. Zij is nu 8 maanden en doet het ook. Je kan dit eigenlijk niet verbieden, aangezien het een teken is dat ze op zoek zijn naar genegenheid. Je kan ze wel best niet op je kledij laten zuigen, maar misschien wel een zakdoekje of doekje. Dat doe ik bij Nona soms ook :) soms sabbelt zij ook aan mijn oor, of de oren van Amon.

Geplaatste afbeelding

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 mei 2010 - 21:22

Ze was tot net geen 13 weken bij haar mama, is hier volgende week dinsdag een week.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 mei 2010 - 21:38

Zeker nietverbieden. Het is natuurlijk gedrag, ze zoekt genegenheid, geborgenheid bij jou. Daisy doet het hier ook, in het begin ook op mijn kledij, maar na een tijdje laat dit wel vuile sporen na :oops: , dus heb ik voor haar een knuffeldekentje gekocht en als ze komt sabbelen geef ik haar haar dekentje :love: :love: :love: .
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 mei 2010 - 09:06

Zeppe heeft ook een deken om op te zabberen. Hij spint ook heel hard terwijl hij dat doet :heart:

Geplaatste afbeelding

Ragdoll
Ragdoll
  • 2 berichten

#8 Geplaatst 23 mei 2010 - 10:09

Ons Cartouche dabt en sabbelt ook regelmatig. Ze was nochtans 12 weken oud toen ze bij de mama weggehaald werd.

Helpt het echt als we haar een 'sabbel-dekentje' aanbieden? Zal ze dit aanvaarden? Nu wil ze steeds sabbelen op truien of andere 'harige' kledij.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 mei 2010 - 12:29

Kasper deed dat ook, zo dabben om m'n borstkast en dan aan mijn vinger zuigen. Ik heb hem toen laten doen, hij was nog zo klein (8 weekjes). Maar na een tijdje is dat eruit gegroeid, nu geeft hij kopjes om genegenheid te tonen. :) ;)

Tinne
Tinne
  • 9.442 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2010 - 10:25

1 van onze kittens, Sushi, is nu 7 weekjes oud en geeft al kopjes en likjes. Ook komt ze langs mijn benen schuren. Ik vind het zo lief dat een poesje van 7 weken dit al kan doen :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:09

Ragdoll zei:

Helpt het echt als we haar een 'sabbel-dekentje' aanbieden? Zal ze dit aanvaarden? Nu wil ze steeds sabbelen op truien of andere 'harige' kledij.

Daisy wilde in het begin haar knuffeldekentje ook niet aanvaarden. Ik heb er dan wat catnip op gesprayed en het was oké. Nu wil ze niets anders meer dan haar dekentje :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Brittdc
Brittdc
  • 360 berichten

#12 Geplaatst 27 mei 2010 - 03:07

PeggyJ zei:

Daisy wilde in het begin haar knuffeldekentje ook niet aanvaarden. Ik heb er dan wat catnip op gesprayed en het was oké. Nu wil ze niets anders meer dan haar dekentje :LOL:

be mij hebben ze ook een knuffeldekentje. spijtig genoeg heb ik er niet op moeten sprayen want salty heeft het gewoon in beslag genomen :p het was mijn dekentje, maar kon al niet anders dan het afgeven aan hem :)

verder idd niet verbieden. ze zijn zo gelukkig als ze kunnen sabbelen.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#13 Geplaatst 27 mei 2010 - 08:18

ik heb hier een poes van 15 maanden die bij haar oma aan de tepel hangt, terwijl de kittens bij oma drinken en bij haar zelf :LOL: :LOL:

zo schattig maar ziet er wel raar uit en ze is super gelukkig als ze mag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#14 Geplaatst 27 mei 2010 - 08:28

Queen is bij mij geboren en heeft tot haar overlijden bij mij gekneed en gesabbeld.
Cassandra wordt in augustus 4 jaar, is ook hier geboren en precies het zelfde.
Het is een teken van liefde.
Af en toe is het niet prettig. Zolang ze niet aan mijn borst gaan hangen vind ik het prima ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 27 mei 2010 - 08:44

Atilla wordt 10jaar en als hij op mijn schoot komt meerdere malen per dag ,kneed hij ook met zijn pootjes  ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag