Spring naar inhoud

- - - - -

Grote schrik....

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#1 Geplaatst 23 mei 2010 - 09:23

Kiki en Lola zijn dus al 2 dagen constant aan het ontsnappen... echt niet grappig meer. Ze hebben samen een plan gemaakt  lijkt het wel. Lola ontsnapt snel naar buiten als 1 van de kinderen naar binnen of buiten gaat om in de tuin te gaan spelen... En Kiki die beukt gewoon als een gek tegen de hordeur aan en vliegt blijkbaar zo naar buiten door haar mega gewicht :o Lola zit nu dus ook alweer een huis of 2 verder, en ik heb dus mega schrik dat er iets gaat gebeuren. Ze hebben er nooit interesse voor gehad maar nu het blijkbaar gelukt is om buiten te komen is het mega leuk voor ze geworden :cry: Ik kan toch moeilijk mijn kinderen binnen gaan houden maar dit vind ik ook echt niks... afsluiten van de tuin zal echt niet gaan, ze kunnen overal ontsnappen en met een ren bereik ik dan nog niet veel als ze toch door de achterdeur ontsnappen..... :8

Bewerkt door *mikkeke*, 23 mei 2010 - 09:31.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 mei 2010 - 09:26

Oh Nee Marjon... :hug: Dat is gewoon al uitputtend op zich dat ze dat willen, maar dat je dan niet echt een oplossing weet! :( En als je met een sluis zou kunnen werken? Dan moeten ze eerst toch twee deuren doorkomen eer ze buiten zijn? Dus buiten een ren aan zetten, ook met een deurtje in?

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#3 Geplaatst 23 mei 2010 - 09:36

Frances zei:

Oh Nee Marjon... :hug: Dat is gewoon al uitputtend op zich dat ze dat willen, maar dat je dan niet echt een oplossing weet! :( En als je met een sluis zou kunnen werken? Dan moeten ze eerst toch twee deuren doorkomen eer ze buiten zijn? Dus buiten een ren aan zetten, ook met een deurtje in?

en het erge is dat als ik dan zie hoe geweldig ze het vinden ik ook baal dat ze nooit eens mogen rennen in de tuin :catscratchhead . Kiki die kan niet over onze schutting heen komen, die is veel te onhandig maar Lola gaat daar dus met gemak over... Maar Kiki ontsnapt dan wel aan de zijkanten van de tuin want daar kan ze zo weg.

Wij hebben ook gedacht voor een ren en dan met een kattenluikje want dat kan prima vanuit ons washok maar dan blijf ik wel het probleem houden dat als de kinderen naar buiten gaan ze gewoon al klaar liggen om te vluchten... De meiden vinden het ook vreselijk en letten al zo goed op maar ja als ze van buiten naar binnen komen zien ze het gewoon niet :8

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 23 mei 2010 - 09:37

is de tuin te groot om af te zetten?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#5 Geplaatst 23 mei 2010 - 09:42

Nee maar aan de zijkanten met de buren is het veel te laag om bijv. schrikdraad te plaatsen voor de kinderen (die trouwens regelmatig gewoon over de draad gaan om daar te spelen) Ook hebben we aan beide kanten een open poort (met van die spijlen) waar ze zo door kunnen ontsnappen, en aan 1 kant kunnen ze er zelfs zo overheen..... onze tuin is dus rondom ons huis en we zouden er echt een bunker van moeten maken als we schrikdraad zouden plaatsen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 mei 2010 - 09:58

Nja ik snap je... Jij voelt je beetje schuldig omdat je ze binnen houdt... Want ze vinden het kei-leuk om buiten te zijn :hug: Maar, jij weet dat het het beste is om ze binnen te houden! Echt waar!

Ik zou met een sluis werken... als ze langs de achter deur dan toch ontsnappen, zijn ze niet direct in de grote wereld, maar nog gewoon in de ren. En kan je ze nog oppakken en terug binnen zetten. En zo hebben ze in 1 keer ook een ren. Mss gaan ze dan na verloop van tijd weten dat dat hun stekje is, en gaan ze er geen behoefte meer aan hebben om te ontsnappen?

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#7 Geplaatst 23 mei 2010 - 10:00

jij bedoelt dan een ren meteen bij de buitendeur???? Mmmhhh dat is nu net ons terras en ik denk niet dat manlief in een ren wil zitten :wi Als we een ren zouden maken zou die aan de zijkant van het huis komen en dan kunnen ze dus nog ontsnappen aan de achterdeur...... ik weet het, het is niet simpel, ik heb er al van wakker gelegen :oops:

Muizepoes
Muizepoes
  • 5.142 berichten

#8 Geplaatst 23 mei 2010 - 10:36

Vervelende situatie, en je bent nooit gerust natuurlijk.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 mei 2010 - 10:43

Ze zijn natuurlijk snel in het ontsnappen en eens ze de buitenlucht hebben geroken, vinden ze dat meestal wel interessant. Een afgezette tuin of ren is de enige oplossing, maar als dat niet haalbaar is voor jou...
Misschien als je een ren hebt dat je ze dan wel in de ren kan steken en dat ze zo minder interesse zouden hebben in de achterdeur? De deur met het hor een slotje aan doen en duidelijk zeggen tegen de kindjes dat ze het altijd moeten sluiten, maar ja ... kindjes zijn natuurlijk soms een beetje vergeetachtig in hun enthousiasme...
Geplaatste afbeelding

Ashley
Ashley
  • 1.380 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 23 mei 2010 - 10:45

hier precies hetzelfde verhaal
ashley ontsnapt ook iedere keer en trekt gewoon de hordeur open
ze is zelfs door het wc raampje ontsnapt!
wij weten ook even niet wat te doen
het is constant opletten als er een deur open gaat
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 23 mei 2010 - 11:46

Hmm das natuurlijk niet zo gemakkelijk hé! Meestal heeft Steven wel super goeie ideeën... :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:01

Kan je het terras niet afzetten met bamboenetten ofzo, zodat het terras een ren vormt, maar je niet het uitzicht hebt van een ren :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#13 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:06

Ze blijven dus echt met het minste of geringste ontsnappen :cry: ... gelukkig komen ze wel elke keer uitzichzelf redelijk snel terug..... moet ik dan toch de gok maar wagen op momenten dat we zelf buiten zijn..... we hebben nu dus al verschillende systemen bekeken de afgelopen dagen maar we hebben zo'n verrot slecht model tuin dat het echt een probleem gaat worden, of we moeten echt de volledige zij/voorkant gaan toemaken en dat gaat ik weet niet hoeveel geld kosten en ook nog eens heel lelijk zijn :8 .
een net over het terras heb ik ook al aan gedacht maar als daar dan de kinderen langs moeten om te gaan spelen blijft dat ook niet op z'n plek zitten....
Ach ja, we denken nog wat verder :oops:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 25 mei 2010 - 16:15

Ik snap je volledig :hug: . Hier proberen ze gelukkig niet langs de deur te ontsnappen, ze blijven er gewoon voor zitten tot nu toe. Alleen Gabriël doet alles om buiten te geraken als hij buiten wil. Normaal mag hij tot 20 uur buiten maar nu met dit mooie weer vindt meneer dat veel te vroeg :louche: .
Dirk zag het ook niet zitten om in een ren te zitten maar nu hebben we toch een prijsofferte laten maken van drie-in-een. Boven worden het een soort van doorzichtige platen (dus geen panelen kattendraad) en rondom dan wel die panelen kattendraad met een deur van 1 meter breed. Wat je dan nog kan doen, is een soort van sluis maken. Peggy heeft dat gedaan bij haar ren.
Waar ik nog aan denk: zou het niet helpen om hen even aan een tuigje buiten te laten wandelen?

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 26 mei 2010 - 20:19

Ik heb ook een kattenren gezet meteen aan de achterdeur. de deur van de ren staat recht tegenover de achterdeur. Ik vind dat het gemakkelijkste voor als ik met winkelwaar thuiskom of als ik met de fiets ga werken (komt uit in de berging waar mijn fiets ook staat)
Het lijkt vervelend maar dat is het zeker niet. Je moet gewoon een extra deur opendoen :d
En mijn ren neemt ook niet het volledige terras weg dus we kunnen altijd nog fijn op het terras zitten terwijl de katten veilig binnen zitten (en buiten) :d