Spring naar inhoud

- - - - -

Afgestoten kittens?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 23 mei 2010 - 18:44

Hey,
Ik wist van een vriendin van mij die een boerderij heeft dat 2 katten van haar zwanger waren.
Toen ik laatst vroeg hoe het was met die katten zei ze dat één van de katten haar kittens had geworden en afgestoten!
Ik vond dat vreselijk maar zij zei dat ze dat elk jaar doet.
Nu vraag ik me af, als zoiets gebeurd, kunnen zo'n kittens dan terrecht in een asiel of niet? Wat gebeurt er met zo'n kittens? Waar moeten die doen heen?
Ik weet niet hoe het zal gaan met haar andere kat, of die ze ook zal afstoten maar als dat gebeurt wil ik haar tijdig goede raad geven, want die vorige kittens zijn dus allemaal gestorven... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 mei 2010 - 18:51

Als die kat elk jaar haar kittens afstoot ... Waarom wordt die dan niet gesteriliseerd??? :trance: :s De kittens kan je altijd bij een opvanggezin plaatsen, je kan eens informeren bij organisaties als CatShelter ofzo.

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#3 Geplaatst 23 mei 2010 - 18:52

English Rose zei:

Als die kat elk jaar haar kittens afstoot ... Waarom wordt die dan niet gesteriliseerd??? :trance: :s De kittens kan je altijd bij een opvanggezin plaatsen, je kan eens informeren bij organisaties als CatShelter ofzo.

Tja, ze wonen op een boerderij, het zijn dus eerder buiten dan knuffelkatten...
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 23 mei 2010 - 19:01

Maar ook al wonen ze op een boerderij, moeten ze dat continue maar werpen???
De poes stoot de kittens niet voor niks af.
Vaak is er iets niet goed met de kittens.
Je wilt een goede tip, laat die poezen helpen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 mei 2010 - 19:03

Laat de katten steriliseren!
Of ze nu wonen op een boerderij of in de stad,laat ze steriliseren!

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#6 Geplaatst 23 mei 2010 - 19:59

Maar de andere kat is al zwanger, stel dat ze dat ook doet, wat kan ik haar dan aanraden?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#7 Geplaatst 23 mei 2010 - 20:08

De kittens dan weg nemen en naar een opvang gezin brengen of naar het asiel zij weten wel waar ze terecht kunnen. En zeg hen dat ze de poezen laat steriliseren.  Want dit is wreed voor de kittens die telkens sterven.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 23 mei 2010 - 20:30

Steriliseren is de beste raad ,ocharme alle jaren dode kittens :cry: dat begrijp ik niet .

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#9 Geplaatst 23 mei 2010 - 20:37

Ik kon het ook niet geloven, das is toch afschuwelijk! :cry: :cry:
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 23 mei 2010 - 21:54

Jammer genoeg hoor je dat op een boerderij vaak dat steriliseren niet aan de orde is. Zo wordt het aantal zwerfkatten natuurlijk ook niet verminderd. Ik zou toch eens praten met haar en het nut van sterilisatie en castratie uitleggen;
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 24 mei 2010 - 16:35

De katten laten steriliseren is de beste raad die je hier krijgt. Je vriendin kan de kittens met de hand groot brengen als moederpoes ze afstoot, maar dat zal wel teveel inspanning zijn zeker :onzeker:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#12 Geplaatst 24 mei 2010 - 16:39

Heb steriliseren voorgesteld, maar das te duur...
Ga dan voorstellen om ze dan naar Catshelter ofzo te sturen?
Geplaatste afbeelding

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 24 mei 2010 - 18:36

Hopelijk is het niet nodig en verstoot de moeder ze niet. Als ze het toch doet kan je ze idd naar organisaties zoals cat shelter brengen. Maar hopelijk zal het niet nodig zijn.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#14 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:48

Cilia zei:

Heb steriliseren voorgesteld, maar das te duur...
Ga dan voorstellen om ze dan naar Catshelter ofzo te sturen?

Cat Shelter is enkel actief in limburg. Je kijkt beter naar een asiel bij jou in de buurt. Die gaan je verder kunnen helpen.

wea
wea
  • 5.899 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 25 mei 2010 - 09:12

niet elk asiel doet daar moeite voor hoor. sommige asielen euthaniseren alles wat binnenkomt onder 12 weken, anderen hebben er gewoon de kennis niet voor. (ik ben in een asiel geweest waar ze na 30 jaar ervaring nog niet wisten dat je de buikjes moet masseren voor ontlasting) :trance:

Dus best eens informeren welk asiel in je buurt zo'n kittens aanvaard en kijk eens of ze wel weten waar ze mee bezig zijn. Best is een asiel dat met opvanggezinnen werkt om de kans op infectie te verminderen.

ik denk niet dat die ander kat automatisch haar kittens gaat verstoten hoor. als een kat al elk jaar haar kittens verstoten heeft dan wijst dit erop dat die totaal geen moederintinct heeft. ik geloof dat dit een stof oxytocine is die daar voor zorgt. dieren die dat niet hebben, hebben geen moederinstinct. Best dus die kat laten steriliseren en ook die ander kat. elk jaar een paar nestjes is totaal onverantwoord. Waar gaan die overlevende kittens naartoe eigenlijk?