Spring naar inhoud

- - - - -

Steriliseren of niet?

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#16 Geplaatst 24 mei 2010 - 07:33

Steriliseren!!
Heel zeker. Voor elke kat die geboren wordt in een gezin worden er 5 ingeslapen in de asiels. Geef de kittens in de asiels ook een kans.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 24 mei 2010 - 08:42

catherine zei:

Ik zou ze ook laten steriliseren, want stel je voor dat mama poes de kittens verstoot, ga je ze dan het flesje geven elke 2-3 uur? En ze stimuleren om pipi en kaka te doen? En als ziekjes zijn moet je mss wel heel veel de dierenarts laten komen wat veel kosten met zich meebrengt. Je gaat mss ook extra dingen moeten kopen? De asielen zitten dikwijls vol met poesjes die een thuis willen dat is al allemaal erg genoeg. Laat ze dus maar gewoon steriliseren dat is veiliger.

Ik begrijp dat je graag kittens wil. Ze zijn toch zo schattig he!!! Toch sluit ik me perfect aan bij alles wat reeds gezegd is geweest.
En..., ik heb overlaatst 2 dutskes verloren (gevonden kittens). Ik heb er slechts 3 dagen van mogen genieten, maar het was ZWAAR, echt zwaar de verzorging!! En dan spreek ik nog maar van 3 dagen (die trouwens veel te kort waren!).
Je moet ze elke 2-3 uur eten geven, inderdaad stimuleren pipi en kaka te doen, nestje proper maken (hygiëne is enorm belangrijk bij zo'n kleintjes!), flesjes uitkoken, flesjes maken, ...
Kortom ik was er 24/24 bijna constant mee bezig. Want eens alles gebeurd is, is het bijna terug tijd om het eerste kitten eten te geven. Laat staan dat je er 5 ofzo hebt!
En ook... brengt het een grote kost met zich mee. Geloof me!
Niet enkel de DA en de voeding kost geld. Ik heb ook andere zaken gaan aankopen zoals een warmwaterkruik, een soort heatpack (speciaal voor kittens), druivensuiker, papflesjes,..... Ga zo maar door. En spijtig genoeg ook spullen voor een grafje :(
Een kost die je dan, vind ik, moet maken om deze schatjes te redden.

Ik begrijp zeer goed dat je een nestje wil, maar probeer toch goed na te denken. Hier komt er over een paar weekjes ook een kattin. Ze zal gesterilisseerd worden. Zonder twijfel...

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 24 mei 2010 - 08:44.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 24 mei 2010 - 16:31

Laat haar maar gewoon steriliseren wanneer ze 5-6 maanden is. Als je wil fokken, ook al wil je maar eenéénmalig nestje, dan moet je je hierover eerst voldoende informeren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 5.897 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:19

elk jaar worden meer dan 11000 katten ingeslapen omdat er gewoon teveel zijn. Iedereen vind een nestje wel leuk en denkt 'ik geraak ze wel kwijt'. maar voor elk kitten dat jij plaats met een nestje, is er een ander kitten waar geen plaats voor is.

voor mij is er maar 1 verantwoorde manier om een nestje te krijgen met een HTK katje en dat is dat je zorgt dat alle katten gevaccineerd/ ontwormd/ontvlooid naar het nieuw adres vertrekken en dat pas ook op 12 weken en dat betekent een investering voor jou. en daarbij bestaat de kans dat je ze niet kwijtraakt omdat je geld vraagt voor de kittens en de meesten een gratis kitten willen. Maar als ze jou dat geld niet willen terugbetalen, wil dat ook zeggen dat ze je kitten ook niet zullen verzorgen zoals het hoort. Dus op die manier maak je een selectie naar een goed gezin.

vergeet ook niet dat gratis kittens niet altijd even goed terecht komen. vorig jaar is er iemand veroordeeldt die zijn hond voerde met levende gratis kittens!

Van je topic over natvoer, vermoed ik dat het niet simpel zal zijn om je ouders te overtuigen geld in die kittens te steken. mss dan maar wachten met eens een nestje tot je zelf voor zo'n kittens kunt zorgen zoals het hoort. Ik vind ook nestjes heel erg leuk, maar omdat ik de realiteit in asielen zie waar de meeste kittens niet levend uit geraken, begin ik er gewoon niet aan. Je kan je later mss ook kandidaat stellen voor een opvanggezin, op die manier sla je 2 vleiegen in 1 klap: een leuk nestje en je doet iets goed.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.824 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 24 mei 2010 - 18:47

Ik dacht daarstraks ook aan een opvanggezin. Maar zou dit nu nog niet doen...
En ook... het was emotioneel best zwaar deze kittens af te moeten geven.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#21 Geplaatst 24 mei 2010 - 19:45

Kijk hier maar eens:
Leuk, een nestje!

Bewerkt door Lies, 24 mei 2010 - 19:45.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:00

Je wilt kittens,mr je moeder moet niet eens één kat :o je bent zelf ng te jong vind ik om hier over te beslissen. Dat is mijn mening!

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 26 mei 2010 - 01:13

als het al zo moeilijk ligt om gini deftig eten te geven, dan moet je al helemaal niet met kittens afkomen. dat kost NOG meer geld.

je kan altijd eens een opvangnestje doen wanneer je er klaar voor bent

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 27 mei 2010 - 17:59

Steriliseren, uiteraard, de redenen zijn hier al gegeven.

clyde
clyde
  • 7.933 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 27 mei 2010 - 18:04

sterilliseren ,een kitten kost al veel geld maar nog eens kittens laten krijgen kost nog meer geld
!!!!!!!!!!!! niet doen dus !!!! en later als je alleen woont kan je altijd opvangmama worden , dan help je kleine kittens die gevonden worden groot brengen tot ze oud genoeg zijn om naar een gezin te gaan

Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 27 mei 2010 - 21:50

Brenda... zei:

Je wilt kittens,mr je moeder moet niet eens één kat :o

xantippe zei:

als het al zo moeilijk ligt om gini deftig eten te geven, dan moet je al helemaal niet met kittens afkomen. dat kost NOG meer geld.

Ik sluit me hierbij aan, hoe leuk het ook lijkt.

Je kan misschien vrijwilligerswerk doen in het asiel en lekker daar kittens knuffelen ;) Kost jou niets, je moeder heeft er geen last van en je maakt vele katjes happy. :rub:
Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#27 Geplaatst 27 mei 2010 - 21:57

eve zei:

Ik sluit me hierbij aan, hoe leuk het ook lijkt.

Je kan misschien vrijwilligerswerk doen in het asiel en lekker daar kittens knuffelen ;) Kost jou niets, je moeder heeft er geen last van en je maakt vele katjes happy. :rub:

Dat lijkt me ook leuk :d :) :)
OK, heb het gesnapt ;)

Bewerkt door Cilia, 27 mei 2010 - 21:57.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#28 Geplaatst 28 mei 2010 - 08:30

Steriliseren hoor!