Spring naar inhoud

- - - - -

webcam

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#1 Geplaatst 09 april 2009 - 10:27

Nu onze kittenplannen dichterbij komen ben ik een paar dingetjes in orde aan het brengen. Ik wil de toekomstige kittenkopers de kans geven om hun ukjes via webcam op de voet te volgen. Waarschijnlijk zal niet iedereen om de hoek wonen en we weten zelf hoe lang de tijd kan duren voor je je kitten mag ophalen, nietwaar? :LOL:

Ik weet bitter weinig over computers etc en weet dus ook niet goed wat voor merk of model van webcam geschikt zou kunnen zijn. Ik wil goede beeldkwaliteit, maar wil ook geen superdure webcam, omdat ik die verder toch niet zou gebruiken.

Wie weet er meer over en kan mij tips geven?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 09 april 2009 - 10:29

Wij hebben een webcam van logitech. Bijlange niet het duurste model hoor, maar de beeldkwaliteit is toch best goed. Met de meeste webcams moet je wel letten op de belichting in de kamer, want de beeldkwaliteit hangt daar ook vaak mee samen...
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 09 april 2009 - 12:11

Daar kan ik je niet mee helpen Hanne. Ik ken daar ook helemaal niets van..
Veel succes met de keuze ;)

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 april 2009 - 12:39

Ik ken er ook niks van maar wel een leuk idee. Heb al eens een webcam gezien van een vrouw wiens hond moest bevallen :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 09 april 2009 - 12:48

Ik was eens bij iemand thuis en die had een soort van bewakingscamera (ze gebruikte het als ze op hun werk waren om de katten en de honden in de gaten te houden.) die je via internet kon bekijken met een paswoord; "Robocam 21"
Het is wel prijzig, maar zou wel goede beeld- en klankkwaliteit  moeten zijn en je kan het ook draaien enz.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 09 april 2009 - 12:49

Tja, hangt er natuurlijk vanaf welk budget je er wil aan uitgeven he... :) Maar als je echt heel goeie beeld- en klank wil, dan zul je er ook voor moeten betalen...
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 09 april 2009 - 12:52

mobius zei:

Ik ken er ook niks van maar wel een leuk idee. Heb al eens een webcam gezien van een vrouw wiens hond moest bevallen :d

Wij hebben toen we Zsazsa kochten haar maar 1 keer kunnen gaan bezoeken. Het was een rit van 9 uur nl...

Helaas kregen we ook niet veel foto's van de fokster en dan duurt de tijd wel heel lang...

Daarom dat wij onze kittenkopers goed in de watten willen leggen en hen de mogelijkheid willen geven om bij wijze van spreken drie maanden bij ons in de woonkamer binnen te kijken. Uiteraard mogen ze ook veel op bezoek komen, maar via de webcam kunnen ze hun kitten elke dag zien ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 09 april 2009 - 12:55

Karolientje zei:

Tja, hangt er natuurlijk vanaf welk budget je er wil aan uitgeven he... :) Maar als je echt heel goeie beeld- en klank wil, dan zul je er ook voor moeten betalen...

Ik wil relatief goede beeld-en klank, maar het moet ook niet kristalhelder te zijn hoor :LOL:
Ik zoek een beetje de middenmoot denk ik.

Bij mijn vorige laptop had ik een webcam gratis erbij en daar bleef het beeld altijd een second stilstaan. Dat vind ik maar niets, zeker niet met kittens die voorbij zoeven ;)

Op mijn huidige laptop heb ik ook een webcam (in de laptop), die is wel sneller, maar ook nog heel gepixeld.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 10 april 2009 - 19:51

Misschien kan dit je helpen. Hier beoordelen ze verschillende merken webcams en krijg je ook een idee van de prijsklasses:

Webcams vergelijken? KIESKEURIG: Vergelijk webcam

;) Veel succes met de aankoop!

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#10 Geplaatst 10 april 2009 - 19:57

Smitten Kitten zei:

Daarom dat wij onze kittenkopers goed in de watten willen leggen en hen de mogelijkheid willen geven om bij wijze van spreken drie maanden bij ons in de woonkamer binnen te kijken. Uiteraard mogen ze ook veel op bezoek komen, maar via de webcam kunnen ze hun kitten elke dag zien ;)

Zoals ik het lees zullen de kittenkopers héél goed in de watten gelegd worden ;)

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#11 Geplaatst 10 april 2009 - 20:40

Ik ken niet veel van webcams. Ik had er vroeger eentje van logitech. Was ik heel tevreden van. :)
Wel fijn dat je kittenkopers zo verwend gaan worden :thumb:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 11 april 2009 - 08:20

Wij hebben een webcam die niet echt een webcam is. Lekker duidelijk weer O:)
Maar het is dus eigenlijk officieel een beveiligingscamera. Heel af en toe, als het superdruk is (dus al de kleintjes heel druk spelen) hapert het beeld een beetje. Maar meestals kun je alles goed zien. Wat je ziet is van drie dingen afhankelijk.

1) licht. Alle webcams zijn vrij lichtgevoelig, dit is geen uitzondering. Je kunt er een beetje mee spelen, maar zodra het schemerig wordt is het beeld foetsie. Vooral in de winter jammer. Zelfs met het licht hier de hele dag aan blijft het beeld minder goed.

2) het bereik. Waar je de camera hangt maakt veel verschil, maar er blijven hoekjes en gaatjes die niet zichtbaar zijn.

3) de kittens zelf. Op een of andere manier weten die altijd de plekjes te vinden die de camera niet kan zien. Dan zie een staartje liggen in de hoek, of een lege ren O:) Dan zitten ze dus precies in de hoek onder de camera. En daar kan ik niet kijken helaas. (al moet ik zeggen dat ik soms wel probeer om het hoekje te kijken...... :oops: )

Onze cam heet Linksys en is van Cisco. Deze hebben we in de aanbieding gekocht voor ca 90 euro dacht ik.
We hebben er al heel veel plezier aan beleefd!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 12 april 2009 - 10:32

Bedankt voor de tip, Wendy!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#14 Geplaatst 12 april 2009 - 10:42