Spring naar inhoud

- - - - -

Flippen by eten

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#1 Geplaatst 23 mei 2010 - 19:54

Als wij in de zetel eten ofzo uit een kommetje en Gini ziet dat dan "Flipt" ze.
Ze doet dan alles om aan dat eten te komen, en spartelt enorm tegen als je haar dan oppakt. Toen ik laatst wat ijs op de grond liet vallen sprong ze erop en toen ik haar oppakt wou ze (die hele brok!) ijs niet loslaten, moet dan echt haar mond openwringen. Ze stort zich echt op eten, als we haar dan op de grond zetten springt ze meteen weer op de zetel!
Ze heeft wel steeds korreltjes!
Hoe kun je dit afleren?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 23 mei 2010 - 20:13

Kordaat en streng zijn en zeggen dat ze dit niet mag hebben. Je kan mss eens ander droogvoer zetten, veranderen van spijs doet eten zeggen ze. Krijgt ze ook natvoer bij en hoeveel keer? Want een kitten eet toch heel dikwijls hoor.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#3 Geplaatst 23 mei 2010 - 20:15

Ze krijgt nog geen natvoer, daar gaan we aan beginnen :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 23 mei 2010 - 20:18

Een kitten eet wel redelijk veel per dag en ik zou de brokjes proberen droog te geven ,en verschillende brokjes uit proberen om te zien wat ze graag lust :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 mei 2010 - 21:19

Waarschijnlijk heeft ze niet al te veel eten gekregen toen ze nog kleiner was.
Mijn Biebel is ook zo.
Het verbetert met de jaren, maar er helemaal uitkrijgen lukt hier toch niet :LOL: .

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 mei 2010 - 21:31

Geen ervaring mee,maar misschien is zoveel mogelijk negeren(in mate van het mogelijke)op den duur een oplossing.Consequent zijn en nooit toegeven,want dan zal hij natuurlijk blijven proberen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 mei 2010 - 21:49

Gewoon weg duwen en negeren.
Heeft niet met honger te maken, maar ze willen gewoon alles wat jij eet. De mijne hebben altijd genoeg eten gekregen en krijgen dat nu nog en toch zijn ze altijd heel geïnteresseerd als wij iets smoefelen.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2010 - 17:07

Inderdaad, negeren of opzij zetten en 'neen' zeggen. Maar lang genoeg volhouden, want katten zijn hardleers hoor. De aanhouder wint, en de poezen hebben meestal een engelengeduld als het gaat om iets te proberen wat niet mag O:)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag